Wat nu?

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Wat nu?

Berichtdoor Blaine » do maart 31, 2011 2:21 pm

wat een leuk neiuws, gefeliciteerd met je zwangerschap en met je contractverlenging.
Ben benieuwd hoe ver je morgen blijkt te zijn laat je dat ook nog even weten?
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Bommetje » do maart 31, 2011 2:25 pm

Ja hoor, ik laat het zeker nog even weten!
Bedankt allemaal voor de felicitaties en interesse :D
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Reumavorm: AP, artrose & FM

Berichtdoor Bommetje » vr apr 01, 2011 9:49 pm

Hier weer even een update...

Bij de echo was duidelijk wat te zien, maar ik ben pas m'n 5e week! Het was allemaal nog wat te klein en nog geen hartslag te zien aangezien dat pas vanaf de 6e week gaat kloppen.

Volgende week heb ik een afspraak bij de gyn en die gaat dan opnieuw een echo maken heb ik begrepen... Enerzijds jammer, het had wel lekker geweest als verrassing al in de 10e week te zitten! Anderzijds zijn we al lang blij DAT ik zwanger ben, dus des te meer tijd om te genieten :D

We hebben het wel vandaag verteld aan (schoon)ouders, we wilden het zó graag vertellen! Bovendien: als het toch fout zou gaan zouden we het ook fijn vinden er met hun over te kunnen praten! Ze waren door het dolle heen, helemaal leuk!!

Verder wil mijn werkgever vanaf juni weer een nieuw jaarcontract aangaan en vandaag is de overdracht van één van de woningen geweest! Ineens zit alles mee!!! :mrgreen:
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Berichtdoor AP 1978 » za apr 02, 2011 2:19 am

Jeetje zeg, EN gelijk zwanger, EN contractverlenging, EN huis verkocht? Da's wel een felicitatie waard!!! :D
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Blaine » za apr 02, 2011 11:53 am

dus toch nog maar 5 weken, ach de tijd gata snel genoeg, spannend nu wachten op een volgende echo.
Het gata ineens erg goed bij jullie, leuk hoor.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Bommetje » ma apr 04, 2011 4:03 pm

Bedankt! :D

Ja, alles gaat inderdaad ineens helemaal goed! (Mag ook wel eens, heb genoeg ellende meegemaakt.... :( )

10 jaar geleden heb ik namelijk al eens een miskraam meegemaakt, ik was toen niet gepland zwanger geworden. Daar kwam ik pas rond wk10 en rond wk13 is het toen verkeerd gegaan. Ik vind het nu dus soms wel moeilijk me niet teveel zorgen te maken!! Vooral omdat ik contstant zo'n raar gevoel in onderbuik en onderrug heb?!

Vinden het wel spannend allemaal hoor!
Maar hopelijk zien we vrijdag bij de gyn iig vast het hartje kloppen... misschien stelt dat wat gerust! :wink:
Bommetje
Lid

Berichtdoor Blaine » ma apr 04, 2011 4:16 pm

dat soort dingen is niet niks en hakt er vaak wel heftig in. En geen zorgen maken
wat is dat, mij is verteld dat vanaf het moment dat je zwanger bent je nooit meer zonder zorgen bent
en je de rest van je leven zorgen maakt om je kindje dat hoort er gewoon bij en moet zeggen het klopt wel hoor.
Ik zie me de eerste nacht dat Quinten door sliep nog in paniek toen ik wakker werd naar zijn kamertje rennen omdat ik
dacht dit klopt niet er is vast wat mis maar meneer lag gewoon heerlijk te slapen en nu zorgen als hij te ondenullig
rond rent straks valt hij hoort er bij :lol:
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo apr 20, 2011 10:10 am

Nou Bommetje, fijn dat jullie goed nieuws gekregen hebben! Het blijft natuurlijk spannend, maar kennelijk wíl dit kindje gewoon komen!!!
AP 1978
Lid

Berichtdoor Bommetje » vr mei 06, 2011 2:09 pm

Het is inmiddels al weer even geleden, dus ik dacht: ik zal weer eens een kleine update geven!
Inmiddels ben ik bijna 10 weken zwanger (morgen om precies te zijn) en volgende week heb ik een intake-gesprek in het ziekenhuis. Ze gaan dan bekijken of ik onder begeleiding van gyn blijf, of dat ik naar een vk ga. Spannend ook om dan weer een echo te krijgen!
Ik voel me heel goed, krijg inmiddels weer wat meer energie gelukkig! Alleen ben ik vaak de hele dag door kotsmisselijk! Maar ja... Als dat het enige is, overleef ik het (nog!) wel!! :D

Inmiddels heb ik gehoord dat mijn werkgever i.v.m. mijn gezondheid pas een nieuw contract aan wil gaan vanaf september. Dat is wel heel ongelukkig, omdat ik dan nog maar zo'n 1,5 maand heb tot aan mijn verlof?! Ik heb ze nog niet verteld dat ik zwanger ben.... Dat was ik van plan volgende week te gaan doen?!
We zien wel hoe alles loopt.... Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in, maar we zien wel. Voor ons staat deze zwangerschap en ons kindje met stip op één, dus de rest kan me even gestolen worden ;)
Bommetje
Lid

Berichtdoor AP 1978 » vr jul 01, 2011 9:35 am

Hoi Bommetje,

Hoe gaat het nu met je?

Groetjes, AP1978
AP 1978
Lid

Berichtdoor Bommetje » vr jul 01, 2011 10:00 am

Hoi AP 1978,

Dank je voor je belangstelling! Ik ben echt zo slecht in bijhouden van een forum haha.... Maar gelukkig krijg ik een mail, dus dan is dat een mooie reminder! ;-)

Het gaat gelukkig heel erg goed!
Ik zit momenteel in de 18e week en ons kindje groeit erg goed en is erg actief. Dat was te zien op de echo die ik vorige week gehad heb, want ik voel er nog niets van.
Met de gewrichtsklachten gaat het sinds een paar weken weer iets minder, maar dat is nog te overzien. Ik heb namelijk een aantal weken helemaal geen last gehad en kon me niet heugen wanneer dat voor het laatst was.
Over drie weken krijgen we onze "20 weken echo", dus erg spannend weer allemaal!

We zijn net terug van vakantie, maar ik heb inmiddels geen baan meer. Ik ben 100% ziek uit dienst gegaan, dus krijg nu een ziektewetuitkering. Mijn contract liep af en we gaan volgende week kijken of we tot aan mijn verlof toch nog een contract voor bijv 20u aangaan.
De overige 20u krijg ik dan aangevuld vanuit het UWV. Ik ben overigens al bij het UWV op controle geweest en die gaan me niet meer oproepen tot aan m'n verlof, dus er ligt in ieder geval geen druk op en dat is wel fijn!

Hoe is het met jou nu??
Bommetje
Lid

Berichtdoor Blaine » vr jul 01, 2011 1:26 pm

balen van je werk, maar het belangrijkste alles goed met de kleine en met jou.
Helemaal super. Ook wel fijn dat het uwv geen druk op je legt om uit de zw en aan het werk te gaan.
Geniet nog lekker van je zwangerschap.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » vr jul 01, 2011 2:35 pm

Jammer van je werk, maar dat had je al aan zien komen, toch? Het belangrijkste is natuurlijk dat je het aardig volhoudt met de klachten en dat het goed gaat met de baby. Wat gaat dat snel, al 18 weken! Spannend hoor, die echo binnenkort. Ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat het bij mij binnenkort misschien ook zover is. We zijn het vanaf vorige maand serieus aan het proberen maar bij de eerste poging was het nog niet raak. Ik begrijp ook helemaal niets van mijn cyclus, want was eind november al met de pil gestopt en sindsdien had die steeds een wisselende lengte. 1 keer 28 dagen, 3 keer achter elkaar 31 dagen, 1 keer 34 en laatst weer 28. Ik blijf dus toch maar ovulatietesten gebruiken. De klachten zijn stabiel. Af en toe speelt er een klein gewricht op, maar omdat die niet belast worden voel ik daar niet veel van. Mijn knie blijft hetzelfde zolang ik Naproxen gebruik (500 mg). Zonder gaat het niet, dat heb ik nu 3 keer geprobeerd dus ik stop pas als het 'raak' is...
AP 1978
Lid

Berichtdoor Bommetje » wo okt 05, 2011 9:13 am

Nou, ik heb maar weer eens bewezen geen trouwe forum-bezoekster te zijn....

Voor diegene die toch geïnteresseerd is even een update. Ik ben nu 31wk zwanger en het valt me heel zwaar. Op zich valt het met de reumatische klachten mee. Aan de andere kant, mijn slechte periode begint meestal nu ongeveer en het weer heeft nog niet echt de omslag gemaakt natuurlijk.
Met 20wk kregen we te horen dat ons kindje veel te klein was en ik moest per direct bed- en bankrust houden. We moesten rekening houden met mogelijke ziekenhuisopname en geboorte voor 32wk. Na ca. 8wk ging het een stuk beter, het kindje had een grote inhaalslag gemaakt en dus mocht ik weer wat meer. Ze gaan er nu ook van uit dat ik mijn 40wk normaal uit zal lopen. Ik heb wel last van elke kwaal die er bestaat, maar we weten waarvoor we het doen dus dat sleept me er doorheen!

@AP 1978: hoe is het nu met jou???
Bommetje
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo okt 05, 2011 6:24 pm

Haha, inderdaad, ben je zomaar ineens 31 weken! Spannende tijd achter de rug dus? Gelukkig is je kindje wel gegroeid en heeft het voorstel van rust ook echt geholpen. Gebruikte je nou eigenlijk medicijnen?

Met mij gaat het goed, ik zit nu in de 7e week, maar ik maak me best wel zorgen of alles goed is, want ik had eerst weinig eetlust en een knoop in mijn maag (niet echt misselijk), maar dat heb ik nu helemaal niet meer. Nog wel gespannen borsten en wat last van obstipatie, dus niet alle verschijnselen zijn weg, maar toch... Ik moet 12 oktober naar de afdeling obstetrie om te kijken of ik bij de gynaecoloog kom voor de controles, of bij de verloskundige kan blijven i.v.m. de Sulfasalazine. In ieder geval krijg ik 21 oktober, in week 9, een termijnecho. Ik kan niet wachten, het gaat me allemaal veel te langzaam!!!!
AP 1978
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma