Update van kaatje

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Update van Kaatje

Berichtdoor Mickaatje » zo maart 13, 2011 6:38 pm

Ik moet zeggen, we hebben vandaag behoorlijk geruimd en uitgemest. Veel gesjouw en gesleep. En tot nu toe heb ik nog weinig pijn. Niet meer dan anders. Laat ik het zo zeggen. En dat zonder al die extra medicijnen.
Ik heb alleen geeeeeen idee hoelang de Enbrel nog 'werkt'. Ik moest er een maandje af zijn, tot we aan het werk mogen zeg maar.....

Zou wel leuk zijn als er een heleboel mensen te gelijk in de zelfde situatie zitten en 'bezig' zijn.
Ik heb er inmiddels een hele leuke vriendschap aan over gehouden van iemand die achteraf geen reuma heeft. Maar hier wel op het forum schreef en vragen stelde! Zo leuk!!!

Ik hou jullie hier in elk geval op de hoogte!!
Mickaatje
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Chantal Esther » zo maart 13, 2011 6:49 pm

Ook ik ben sinds een aantal maanden gestopt met de meeste medicatie (in termijnen) in de hoop dat ik zwanger mag worden, ik gebruik 6 paracetamol, 3 ibrufen en salazoperine. Om om eerlijk te zijn vind ik het best zwaar. 2 maanden mogen we nu proberen of het lukt om zwanger te worden.
Sinds gisteren heb ik een duim die gebogen is en niet meer terug wil en ik heb ook erg veel pijn, vooral in mijn schouders, ellebogen en armen.

Maar mijn wens is zo groot dat ik er alles aan gaan doen om het vol te houden, soms echt wel met tranen.

Ik wens jullie allemaal die in het zelfde schuitje zitten erg veel sterkte, wij kunnen elkaar echt begrijpen.

Chantal
Chantal Esther
Nieuw lid

Reumavorm: RA en fybromilagie

Berichtdoor Mickaatje » zo maart 13, 2011 7:12 pm

Chantal Esther schreef:Ook ik ben sinds een aantal maanden gestopt met de meeste medicatie (in termijnen) in de hoop dat ik zwanger mag worden, ik gebruik 6 paracetamol, 3 ibrufen en salazoperine. Om om eerlijk te zijn vind ik het best zwaar. 2 maanden mogen we nu proberen of het lukt om zwanger te worden.
Sinds gisteren heb ik een duim die gebogen is en niet meer terug wil en ik heb ook erg veel pijn, vooral in mijn schouders, ellebogen en armen.

Maar mijn wens is zo groot dat ik er alles aan gaan doen om het vol te houden, soms echt wel met tranen.

Ik wens jullie allemaal die in het zelfde schuitje zitten erg veel sterkte, wij kunnen elkaar echt begrijpen.

Chantal

Hoi Chantal,

Dus je mag wel ibuprofen slikken? Zal het eens als optie vragen aan de arts.
Ik slik nu salazopyrine en prednisolon. En zo nodig paracetamol. Maar daarvan merk ik geen verschil. Tot nu toe gaat dat goed! Gelukkig! Als het zo blijft, ga ik het heel lang zo redden....

Ik vind het heel fijn dat er zoveel mensen inderdaad met hetzelfde bezig zijn. Zo kunnen we elkaar steunen. Weet precies hoe jullie je voelen!
Mickaatje
Lid

Berichtdoor Noekie » ma maart 14, 2011 4:20 pm

Voor zover ik weet mag je geen ibuprofen (valt volgens mij onder NSAID's die je dan niet mag gebruiken) gebruiken tijdens de zwangerschap. En daarvoor volgens mij ook niet ivm kans op miskraam en verminderde vruchtbaarheid. Maar ik ben geen arts dus zou ik het altijd even navragen. Ik ben nu 33 weken zwanger en doe het vanaf de stopperiode op 15 mg prednison en 4 panadol per dag (zelfde als 8 paracetamols). Het is best pittig maar ik weet waar ik voor doe. En bij mij was het bij de tweede poging raak dus ik weet dat ik na 9 maanden weer mijn vertrouwde medicijnen mag gebruiken, dat vond ik wel te overzien. Als het langer had geduurd weet ik niet of ik had doorgezet, dan was het misschien bij een gebleven (dit word ons tweede kindje).
Hopelijk lukt het bij jullie ook heel gauw.
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Mickaatje » ma maart 14, 2011 4:24 pm

Noekie schreef:Voor zover ik weet mag je geen ibuprofen (valt volgens mij onder NSAID's die je dan niet mag gebruiken) gebruiken tijdens de zwangerschap. En daarvoor volgens mij ook niet ivm kans op miskraam en verminderde vruchtbaarheid. Maar ik ben geen arts dus zou ik het altijd even navragen. Ik ben nu 33 weken zwanger en doe het vanaf de stopperiode op 15 mg prednison en 4 panadol per dag (zelfde als 8 paracetamols). Het is best pittig maar ik weet waar ik voor doe. En bij mij was het bij de tweede poging raak dus ik weet dat ik na 9 maanden weer mijn vertrouwde medicijnen mag gebruiken, dat vond ik wel te overzien. Als het langer had geduurd weet ik niet of ik had doorgezet, dan was het misschien bij een gebleven (dit word ons tweede kindje).
Hopelijk lukt het bij jullie ook heel gauw.

Hoi Noekie!

Spannend hoor!! Gaat het wel goed met je? En met de kleine?
Ik meen ook dat ik gehoord had dat ik geen ibuprofen mag slikken. Nou heb ik het niet nodig, ik red het nu zo wel. Met de salazopyrine en de prednisolon. Vandaag wel wat pijn, maar gister te veel gedaan, dus dat weet ik. Gaat het morgen weer beter. Geen paracetamol geslikt.

Mijn arts zei, dat ik 'maar' 6 paracetamols mag slikken... Maar goed, ook dat is geen punt. Daar red ik het wel mee.
Mickaatje
Lid

Berichtdoor Noekie » ma maart 21, 2011 4:14 pm

Ja hoor het lukt allemaal wel. Ik doe gewoon niet zo veel en heb een heel makkelijk kind wat ook behoorlijk scheelt.
Alleen mijn huishouden blijft momenteel echt liggen en dat is met mijn nesteldrang niet bepaald positief voor de sfeer hier in huis. Maar we proberen gewoon steeds iets te doen. Ach en wat maakt een beetje stof nou uit. Met de kleine gaat het goed, ligt alleen in een stuit dus ik moet rekening houden met wederom een keizersnee, had anders gehoopt maar helaas. Ik ga het iig wel eerst via de "onderkant"proberen :lol: .
Het komt er toch uit hoe dan ook!
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Vorige

Keer terug naar Zwangerschap en reuma