Zwanger

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Zwanger

Berichtdoor AP 1978 » vr sep 23, 2011 4:45 pm

Hallo,

Sinds vorige week dinsdag weet ik dat ik zwanger ben! Dit was de 3e poging en ik ben echt stomverbaasd dat het nu al gelukt is... Ik ben pas 5 weken en het is natuurlijk nog afwachten hoe het gaat lopen, dus heel spannend allemaal. Ik ben gelijk gestopt met roken, alcohol en de Naproxen. Tot nu toe nog weinig klachten van de AP. Ik merk wel dat ik mijn knie minder lang kan belasten. De psoriasis op mijn handpalmen is ook een stuk verminderd en dat is wel handig, want ik mag mijn zalfjes niet meer gebruiken. Nou, dat wou ik even kwijt....
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Re: Zwanger

Berichtdoor Blaine » za sep 24, 2011 11:14 am

Ooh wat een leuk nieuws, gefeliciteerd!!
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor o-lief-antje » za sep 24, 2011 4:50 pm

Hey, dat is mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd.
o-lief-antje
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor puntje » za sep 24, 2011 5:01 pm

Super gefeliciteerd.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor maris » ma sep 26, 2011 3:07 pm

Super gefeliciteerd!!! Leuk leuk leuk.
Hopelijk blijf je je goed voelen!! :-)

Enne mocht je psoriasis wel de kop op steken...(helaas bij mij 2 van de 2 keren gebeurd), laat je niet afschepen. Want er zijn zeker wel wat zalven die je mag gebruiken. ;-) Maar hopelijk ben je een van de gelukkigen waarbij de psoriasis afneemt :-D
(en de artritis natuurlijk ook...)

Maris
maris
Lid

Berichtdoor AnnemiekV » ma sep 26, 2011 3:45 pm

Gefelicteerd!!!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Bommetje » wo okt 05, 2011 9:18 am

Oh wat een goed nieuws zeg!! Gefeliciteerd!!!!
Ik hoop voor je dat de hormonen hun werk goed zullen doen en je hierdoor ook minder last hebt van je AP! Bij mij wel het geval, tegen alle verwachtingen in.... ;-)
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Reumavorm: AP, artrose & FM

Berichtdoor AP 1978 » do okt 13, 2011 6:24 pm

Gisteren ben ik bij de afd. obstetrie in het ziekenhuis geweest. Ik kreeg een intake om te kijken of ik daar onder controle moet komen wegens de Sulfasalazine. Dat blijkt inderdaad het geval. Totaal onverwacht kreeg ik ook een echo en daarop was een baby te zien van 8 weken en 2 dagen (precies op schema) met een goed kloppend hartje. Heel bijzonder. Helaas was mijn vriend er niet bij (we dachten dat die afspraak gewoon een formaliteit was), dus nu krijg ik, speciaal voor hem, over 3 weken nog een echo. Qua reuma voel ik me beter dan ooit! Heel weinig last van de knie en mijn huid is in geen jaren zo rustig geweest (zonder zalf!) De reumatoloog zei vandaag dat het bij AP-patiënten altijd maar afwachten is, bij reumatoïde artritis schijnt het veel vaker voor te komen dat de vrouw minder klachten heeft. Wel constateerde hij een te laag ijzergehalte, maar daar zal de verloskundige nog wel op terugkomen. In ieder geval gaat tot nu toe alles voorspoedig. Dat had ik een jaar geleden nooit durven dromen!
AP 1978
Lid

Berichtdoor Blaine » do okt 13, 2011 10:09 pm

wat een fijn nieuws, super leuk.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor len@ » za okt 15, 2011 9:51 am

Wat leuk! Gefeliciteerd :D
Leny
len@
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Bommetje » do nov 03, 2011 3:46 pm

Hoe voel je je nu? Heb je de "12 weken echo" inmiddels samen met je man/vriend gehad??

Ik ben nu 35wk 3d en laatste controle was dinsdag. Alles was goed en kindje is al wat ingedaald. Helaas gaat het sinds een paar weken met de AP wat minder. Ik krijg om die reden morgen een depomedrol injectie. Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar lopen en dingen vastpakken gaat bijna niet meer. En moet natuurlijk zometeen nog wel 'even' bevallen, vandaar dus nu toch maar...
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Reumavorm: AP, artrose & FM

Berichtdoor AP 1978 » do nov 03, 2011 9:35 pm

Hoi,

Echo is morgen, we hebben er heel veel zin in. Ik voel wel dat er iets groeit, maar het is toch fijn om dat nog bevestigd te zien. Ik denk dat we ook meer zullen herkennen, omdat het kindje al bijna 'af' is. Ik heb het inmiddels aan iedereen verteld, en vind het heel leuk om er over te kunnen praten.

Balen voor je dat je het toch niet helemaal tot het eind redt zonder medicatie, maar je moet inderdaad nog bevallen, en vergeet ook de periode daarna niet! Het zou toch fijn zijn als je je kindje straks goed kunt vasthouden enzo..? Is het je mee- of tegengevallen als je terugkijkt? En weten jullie eigenlijk al of het een jongen of een meisje is?
AP 1978
Lid

Berichtdoor Blaine » vr nov 04, 2011 1:37 pm

@ bommetje, zo het schiet echt al mooi op, helemaal super zeg.
de laatste loodjes en dan lekker genieten van jullie kleintje.

@ Ap, spannend vandaag de echo veel plezier en succes.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » vr nov 04, 2011 8:34 pm

Update: Er was echt al een mini-mensje te zien! Boven- en onderkaakje, 2 hersenhelften, handjes en voetjes, zelfs het gezichtje! De baby wilde niet op de foto, want toen de verloskundige het beeld wilde vastzetten draaide hij zich gauw om, haha! Heel leuk om te zien en mijn vriend was er een beetje emotioneel van! Wel verbazingwekkend hoeveel afspraken je moet maken tijdens een zwangerschap zeg. Nou was ik natuurlijk al een beetje bekend in ziekenhuisland, maar je kunt echt overal hulp en begeleiding bij krijgen...
AP 1978
Lid

Berichtdoor chelleke » do nov 17, 2011 8:18 pm

Gefeliciteerd :D
Liefs Angèl
Vanaf febr 1999 diagnose RA
https://www.facebook.com/chelleke1711
chelleke
Lid