Zwanger

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Zwanger

Berichtdoor Priscilla© » do nov 17, 2011 11:44 pm

zo bijzonder, dat kleine grote wonder...
van harte gefeliciteerd!
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor AP 1978 » wo nov 30, 2011 6:04 pm

Vandaag weer op controle geweest bij de verloskundige. Alles ziet er goed uit. Ik heb het hartje voor het eerst gehoord, heel grappig! Omdat het apparaat heel erg ruiste en ik toch de laatste patiënt was heeft ze gauw nog even een echo gemaakt. Ik kon nu (15.2 wk.) alweer véél meer zien: de hersenhelften duidelijk in beeld, voetjes, scheenbeen, vingertjes mét vingerkootjes en ook het gezicht. De baby was flink aan het bewegen. Ze had een vermoeden van het geslacht en dat was ook wat ik zelf al dacht. Over 4 weken weten we het zeker.

Mijn knie is wel wat dikker geworden sinds vorige maand en is 's morgens wat stijf, maar het lijkt niet erger te worden. Het is nu een kwestie van oppassen dat ik niet teveel loop/te lang sta. Wat ook wennen is: ik kan niet compenseren door veel op mijn andere been te leunen want daar krijg ik rugpijn van. Maar al met al mag ik niet klagen.
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor chelleke » wo nov 30, 2011 7:27 pm

Mooi is dat hè :D Fijn dat het goed was :D
Liefs Angèl
Vanaf febr 1999 diagnose RA
https://www.facebook.com/chelleke1711
chelleke
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Blaine » wo nov 30, 2011 7:42 pm

fijn dat alles goed gata met de kleine en toch ook wel vrijgoed met
jezelf houden zo!!!
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » do dec 29, 2011 5:09 pm

Vandaag hebben we het Structureel Echoscopisch Onderzoek, oftewel de 20 weken echo, gehad. Alles wat bekeken moest worden zag er goed uit. Wat een opluchting! Ik voelde het kindje nog niet en had de afgelopen weken best wat stress gehad, dus begon me toch wel zorgen te maken. Dat ik nog niks voel komt doordat de placenta aan de buikkant ligt, ik moet dus nog een paar weken geduld hebben. Ik heb me trouwens enorm vergist in het geslacht, terwijl ik er echt heel zeker van was! Maar het is een mooie verrassing...
AP 1978
Lid

Berichtdoor Blaine » vr dec 30, 2011 12:13 pm

fijnn dat alles goed is met de kleine, je maakt ons wel nieuwsgierig :lol:
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » vr dec 30, 2011 2:28 pm

Hahaha, het is een meisje, en ik was overtuigd van een jongen! Ik wist het zeker! Ik word al de hele dag gepest door mijn vriend... :oops:
AP 1978
Lid

Berichtdoor Noekie » vr dec 30, 2011 3:50 pm

Leuk nieuws hoor! En fijn dat alles er goed uit zag op de echo. Placenta op de buikwand had ik ook en beweging heb ik echt wel gevoeld soms iets te heftig zelfs :mrgreen: , het duurt alleen iets langer maar je merkt het vanzelf. Geniet ervan, je bent alweer over de helft!
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Blaine » vr dec 30, 2011 6:00 pm

leuk zeg een meisje, wat kun je er dan toch soms vreselijk naast zitten, ik wist ook
zeker dat het een jongetje was gelukkig kreeg ik wel gelijk :wink: .
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo jan 25, 2012 6:16 pm

Zo, de volgende controle bij de verloskundige zit er weer op. Ik ben nu 23 weken zwanger en heb al een flinke buik. De baby maakt het goed, schopt flink en dat is nu soms ook aan de buitenkant te zien, erg leuk. Met mijzelf gaat het ook goed. De knie is normaal, er zit nu helemaal geen vocht in, maar ik stop niet met de Sulfasalazine, want als de ontsteking dan weer terugkomt sluimert-ie niet meer maar wordt écht actief en dan helpt de Sulfa niet meer, is mijn ervaring. Ik kan inmiddels niet meer stofzuigen: ik moet het dan nog 2 dagen bezuren met rugpijn. Da's dan wel weer een voordeel van een chronische aandoening: dat je je grenzen veel beter kent en bewaakt!
AP 1978
Lid

Berichtdoor Blaine » vr jan 27, 2012 4:47 pm

Kijk dat is mooi om te lezen dat het lekker gaat en de kleine meid het
Goed doet, super houden zo
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Bommetje » wo feb 01, 2012 11:28 pm

Wat fijn dat de zwangerschap zo goed verloopt joh!! Hopen dat de klachten verder mee blijven vallen...
Ik ben sinds afgelopen maandag helemaal afgebouwd en na 2 jaar weer aan de mtx. Is hard nodig ook. Dus hopelijk heb ik er weer snel baat bij...
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Reumavorm: AP, artrose & FM

Berichtdoor AP 1978 » do feb 02, 2012 5:19 pm

Dat hoop ik ook voor je, Bommetje! Heb je gelijk je 'oude' dosering weer?
AP 1978
Lid

Berichtdoor Bommetje » vr feb 03, 2012 3:28 pm

Nee, ik slikte voorheen 10 tabletten van 2,5mg per week. Ben nu gestart met 6 tabletten. Humira nog niet gestart, maar weet eerlijk gezegd niet of ik daar weer mee ga starten. Merkte toen niet super verschil en prikken deed onwijs pijn :(
BEN JIJ 16-25 JAAR? VOLG ZES AVONDEN ONLINE OF IN EEN WEEKEND LIVE DE TRAINING EN WORD SAMEN MET ANDERE JONGEREN JE REUMA DE BAAS! CHECK: http://WWW.REUMAUITGEDAAGD.NL!!
Bommetje
Lid

Reumavorm: AP, artrose & FM

Berichtdoor AP 1978 » do maart 15, 2012 9:09 pm

Weer even een update: Ik zit nu op 30 weken. Er schijnt nieuw beleid te komen: standaard groeiecho's met 30 en 34 weken. De eerste heb ik afgelopen woensdag gehad. Alles ziet er goed uit, maar de baby leek een wat grote buikomvang te hebben ('spekbuikje'), en dat kan duiden op zwangerschapsdiabetes. Ik moet morgen opnieuw naar het ziekenhuis voor een glucose dagcurve. Omdat ik zelf geen klachten/symptomen heb, en er ook niet teveel vruchtwater is, is de kans daarop wel klein. Het zou ook kunnen dat de verloskundige net op een 'inademing' aan het meten was. Ik probeer me maar niet teveel zorgen te maken, morgen weet ik het. De baby is verder heel actief, wat heel gezellig is. Ik kan steeds beter voelen hoe ze ligt, laatst voelde ik een bobbel, kuil, en weer een bobbel, dus een beentje en een zijkant, heel grappig!!!
AP 1978
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma