Zwanger

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Zwanger

Berichtdoor AP 1978 » do mei 03, 2012 11:58 am

Ik moet nu wekelijks op controle bij de verloskundige: gisteren met 37.2 weken dus ook weer. Met mij alles goed, maar de hartslag van de baby lag nogal hoog, dus voor de zekerheid moest ik nog een CTG (hartfilmpje) laten maken. Gelukkig bleek de hartslag in de basis niet te hoog te zijn. Waarschijnlijk was het net speelkwartier. Voor de zekerheid is nog met het echo-apparaat gekeken naar het hart en de bloedstroom, maar er was dus niets aan de hand. Er werden met de CTG wel flinke harde buiken geregistreerd. Ik dacht steeds dat de baby zich dan omdraaide maar dat blijkt dus niet zo te zijn! Het wordt allemaal wel erg spannend nu! Ik ben gevoelsmatig al afscheid aan het nemen van mijn dikke buik, dus ik denk dat het niet meer zo heel lang duurt.
Nog steeds geen gewrichtsklachten, wel af en toe een soort kramp onder mijn voet. En mijn huid wordt weer minder. Maar geen reden tot klagen allemaal.
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Ard » do mei 03, 2012 10:45 pm

Ik vind dit dus heerlijk om te lezen. Ik ben zelf man dus misschien is het anders maar ik weet dat ik zo blij was met mijn kinderen en ik moet zeggen dat ik de moed bewonder om hier aan te beginnen.
Ik kan alleen maar hopen dat alles goed mag gaan. Gezond kind en niet te veel last van je klachten zodat je heerlijk straks voor de kleine kan zorgen.
Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. Openbaring 21: 5. Wat een vooruitzicht!!
Ard
Lid

Reumavorm: nog niet bekend

Berichtdoor Blaine » vr mei 04, 2012 9:31 am

Wat fijn dat alles goed is met jou en de kleine, nog even en dan is ze er, spannend spannend.
Succes nog even.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Helpbrand » di mei 22, 2012 9:30 pm

Het schiet voor jou nu echt op hè! Spannend hoor. Hoe voel je je?
Helpbrand
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo mei 23, 2012 12:12 pm

Ik was eergisteren uitgerekend maar de baby kondigt zich nog niet aan. Ik voel me wel goed, heb niet al te veel last van de hitte gelukkig (omdat ik me rustig hou). Vanmiddag weer naar de verloskundige.
AP 1978
Lid

Berichtdoor Blaine » wo mei 23, 2012 12:33 pm

Wauw je loopt gewoon overtijd, zo he! Ik ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Gigi » wo mei 23, 2012 4:19 pm

Spannend! Ook ik ben benieuwd :)
Gigi
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo mei 23, 2012 5:14 pm

IK OOK! Haha... De baby doet het nog prima in mijn buik, dus het is echt afwachten. Ik moet dinsdag weer naar de verloskundige en zal dan op 41 weken en 1 dag zitten. Als er dan nog niets gebeurd is (want het kan gewoon echt elk moment gaan beginnen), mogen we kiezen of we het nog 6 dagen aanzien tot de 42 weken, of dat ik dan 'geprimed' zal worden (dan proberen ze de bevalling op te wekken). Ik hoop dat ik die beslissing niet zal hoeven nemen.
AP 1978
Lid

Berichtdoor maris » wo mei 23, 2012 10:39 pm

lees al een tijdje mee...erg leuk al die verhalen weer.. Had bij mjin 1e ook een topic toen hier...
Hoop dat het vanavond of anders morgen of zo lekker spontaan zelf begint.
Maar wordt je anders meteen geprimed? niet eerst gestript? (of doen ze dat volgende week wellicht ook in een poging nog? of doen ze dat bij jullie niet..) Bij mijn 1e hebben ze dat met 41 weken ook geprobered, echt een aanrader... ;-), helaas zonder resultaat toen.

Ben erg benieuwd hoe je psoriasis zich na de bevalling gaat standhouden. Je had er toch niet heel veel last van?
Ben nu zelf (weer) zwanger van nummer 3 en (kloppend op ongelakt hout...) deze zwangerschap is psoriasis technisch gezien nog de beste van allen! op begin periode na waarin ik binnen no time er helemaal onder zat (vooral mijn hoofd) (en leuk niet kon vertellen dat ik zwanger was...) is het nu, kan nog niet helemaal zeggen of echt echt zo is, aan het wegtrekken!! Weet niet wat me overkomt.
Hoop dus alleen niet dat het na de bevalling omgekeerde wereld dan is..... (we gaan als de psoriasis zo blijft nu voor een poging borstvoeding, dat was vorige keer echt geen optie toen.)
Dus houdt ons, op de hoogte....... en succes met de allerallerallerlaatste loodjes!!!!

Mariska
maris
Lid

Berichtdoor Priscilla© » do mei 24, 2012 2:00 pm

spannend!! ik ben ook geprimed, in week 39. (Note; strippen kan je niet voor primen laten doen, daarvoor moet je eerst ontsluiting hebben)
ik ben daarna ingeleid en gestript.
tja, primen met een créme rond je baarmoedermond is niet erg fijn om te laten doen, maar wel zo klaar... mits het in 1 x werkt.
bij mij was 3 x primen nodig :shock: auw
maar dan komt ie wel op gang als alles mee zit!
de beste manier is natuurlijk de natuurlijke manier.
wellicht lig je nu al met zweet parels op je voorhoofd nu ik dit schrijf en kan je ons straks verkoelen met fantastisch nieuws!
sterkte er mee!!!!
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Blaine » do mei 31, 2012 1:00 pm

En hoe is het met en bij jullie? De kleine is er nu vast al.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » ma jun 04, 2012 10:53 pm

Donderdag 24 mei (40 weken en 3 dagen) ben ik vroeg in de avond bevallen van een kerngezonde dochter! Ze is 53 cm en 4150 gram. Haar buikje is dus helemaal niet dik, het is gewoon over het geheel genomen een grote baby! De vliezen braken 's nachts om 03.45 uur en de weeën kwamen in de loop van de ochtend goed op gang. Helaas vorderde het persen niet en werd het een vacuümextractie. Daarom (en vanwege haar grootte en glucosegehalte, dat overigens goed was en bleef) moesten we 2 nachtjes in het ziekenhuis blijven. Helaas werd ze een paar dagen later opnieuw opgenomen omdat ze zich een aantal keren verslikte en daarbij ook benauwd was (reflux). Met het indikken van de voeding gaat het nu weer goed en ik geniet volop van haar. Het is een hele zoete, rustige, ontspannen en heldere baby. Met mij gaat het ook goed. De psoriasis is behoorlijk aan het terugkomen maar de artritis blijft vooralsnog weg, en ik kan dus nog steeds toe met alleen Sulfasalazine.

Ik heb een heerlijke zwangerschap gehad en hoop heel erg dat andere vrouwen dit ook lezen. Het kan dus ook goed gaan!
Laatst bijgewerkt door AP 1978 op di jun 11, 2013 8:48 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
AP 1978
Lid

Berichtdoor AP 1978 » ma jun 04, 2012 10:55 pm

Mariska, gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk nieuws!
AP 1978
Lid

Berichtdoor Helpbrand » di jun 05, 2012 5:03 pm

Wat leuk! Van harte gefeliciteerd met je dochter :)
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Ard » wo jun 06, 2012 12:08 am

Van harte gefeliciteerd met je dochter!!!!
Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. Openbaring 21: 5. Wat een vooruitzicht!!
Ard
Lid

Reumavorm: nog niet bekend

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma