kan een vader met reuma een goede vader zijn

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: kan een vader met reuma een goede vader zijn

Berichtdoor len@ » zo okt 23, 2011 10:53 am

Ook ik lees me en je staat wel voor een moeilijke opgave.
Probeer inderdaad hulp te zoeken als dat nodig zou zijn.

Hoop dat jullie allebei kunnen genieten van het kindje wat er aan komt.
Veel sterkte en wijsheid gewenst.
Leny
len@
Lid

Reumavorm: R.A.

Re: kan een vader met reuma een goede vader zijn

Berichtdoor Priscilla© » vr nov 18, 2011 1:58 pm

over het algemeen zijn de mensen die aankondigen dat ze dood willen en aangeven wanneer ze willen gaan sterven niet suïcidaal. Mensen die écht dood willen kondigen het niet aan, uit angst dat iemand het ze uit hun hoofd zal praten.
Mensen die aankondigen zijn vaak de mensen die bang zijn voor iets, en door zulke uitspraken te doen éigenlijk om hulp vragen. Toch zijn er altijd mensen die én aankondigen, én het werkelijk gaan doen, dus save is zijn uitspraak niet. pas dus wel op (!!)
Dat betekend alleen maar meer om hulp in te schakelijk, voordat hij op een punt komt geen hulp meer te accepteren.
Jicht is tegenwoordig best te behandelen dacht ik, sowieso aan de pijn kan veel meer gedaan worden.
Ik lees in je bericht dat hij werkt van 6 tot 10 s'avonds? Als hij zoveel klachten heeft, is een stapje terug doen dan geen optie? daardoor zal ie zich lichamelijk vast beter voelen.
voor wat betreft de baby, waarom zou iemand dood willen omdat er een prachtig nieuw leven op komst is.
zijn uitspraken duiden mijns inziens niet op angst voor een baby en of ie ziek zal zijn, maar meer angst voor zich zelf omdat ie geen idee heeft hoe ie hier mee om moet gaan, hij kan blijkbaar zijn eigen leven net op poten houden. (zo komt het me over door jouw verhaal, ik ken jullie persoonlijk totaal niet, dus ik kan er volledig naast zitten)
Zodra jouw vriend beter in zijn vel zit, zal hij ook blijer worden met de baby denk ik.
Ik zou zeggen, ga eens naar de huisarts en laat 'm doorverwijzen naar een reumatoloog.
Lichaam en geest is 1 en werken samen. Als je lichamelijk niet in orde bent, speelt dat gelijk op je gemoeds toestand.
wat ik wil zeggen is, zodra zijn pijn bestreden wordt en hij zijn hart kan luchten over zijn problemen, dan gaat ie zich vast fijner voelen en meer genieten van het leven, ook van jullie prachtige baby, want het blijft toch een wonder, en iets bijzonders moois van jullie liefde voor elkaar.
Als ie geen psychische hulp wil, dan hopelijk wil ie in ieder geval dan geholpen worden aan zijn jicht.
Voor ik het vergeet en geheel niet onbelangrijk, proficiat met jullie zwangerschap. Hopelijk kunnen jullie er over een tijdje samen intens van genieten.
Dit kindje is jullie gegeven en heeft zo moeten zijn. wellicht een teken dat jullie sterker zijn dan jullie denken en omdat het jullie gegeven is jullie het samen ook aan kunnen.
Het enige wat jullie moeten proberen te doen, is om te geloven dat jullie dit kunnen en van jullie kindje te houden, deze kan er namelijk niets aan doen.
geloof in jullie zelf en dan weet ik zeker dat jullie het kunnen, ook jouw vriend.
ik wens jullie alle moois en ontzettend veel sterkte!

Priscilla
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Vorige

Keer terug naar Zwangerschap en reuma