Vraagjes

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: vraagjes

Berichtdoor Zizly » vr dec 14, 2012 3:47 pm

Gefeliciteerd!!! Super zeg :D
Zizly
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor simone1984 » za dec 15, 2012 4:59 pm

Gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws :ebiggrin:
simone1984
Lid

Reumavorm: Artritis psoriatica

Berichtdoor Steph » ma jan 14, 2013 8:19 pm

Proficiat Gigi,

Heb net je verhaal gelezen en vroeg mij af hoe het tot nu toe gaat met de zwangerschap.
Zelf zit ik er veel over na te denken hoe het zal zijn als ik de beslissing neem om te stoppen met medicatie om mijn kinderwens te volgen dus zijn alle tips en ervaringen welkom :ewink:
Steph
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Gigi » di jan 15, 2013 11:33 am

Bedankt, Steph!

Met mij gaat het goed. Ik ben nu 10 weken en 5 dagen zwanger. We hadden vorige week bij de verloskundige een echo en het hartje klopt en het kindje beweegt al :) Wel ben ik ontzettend moe, maar verder weinig last van kwaaltjes. Met de reuma gaat het op zich ook redelijk, alleen de psoriasis breekt nu aan alle kanten uit. Ik heb morgen een afspraak bij de dermatoloog om te kijken of er toch nog iets is dat ik kan gebruiken.

De eerste maanden toen ik gestopt was met de medicatie gingen heel goed, ik had nergens last van. In november begon het toen te verergeren, maar begin december ontdekte ik dat ik zwanger ben en dan lijken alle pijntjes meteen een stuk minder erg :)
Ik heb ovulatietesten gebruikt en getemperatuurd, dat vond ik wel heel prettig. Dan heb je toch wat meer duidelijkheid over je cyclus (ik had jaren de pil geslikt, dus had geen idee wat een 'normale' cyclus bij mij zou zijn). Dus dat is de enige tip die ik je kan geven, verder is het volgens mij vooral een kwestie van geluk hebben dat je klachten wegblijven en dat je snel zwanger raakt.
Gigi
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Steph » di jan 15, 2013 1:43 pm

Leuk om te horen dat alles zo goed verloopt! Hopelijk blijft het zo en kan je volop genieten van je groeiende buikje :ewink:
Mag ik vragen hoe lang je al reuma hebt? Ik weet sinds een goeie 9 maand ongeveer dat ik reumatoide artritis heb en sindsdien is het een zoektocht naar de gepaste medicatie. Mijn aanvraag voor humira is nu in behandeling, hopelijk zal alles dan beter worden.
Zelf zit ik erover na te denken om in Juli te stoppen met alles maar ben er toch maar bang voor hoor... Volgens de reumatoloog moet ik eerst stabiel zijn voor ik aan kinderen kan beginnen.
Kan je trouwens nog gaan werken nu je zwanger bent of ging dit al helemaal niet meer met de reuma???
Groetjes !
Steph
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Gigi » di jan 15, 2013 2:37 pm

Ik denk dat de reuma een jaar of 3 geleden is vastgesteld, maar mijn klachten speelden al veel langer. Ik heb eerst ook allerlei medicijnen geprobeerd, maar niks hielp echt totdat ik de combinatie mtx en humira ging gebruiken. Het heeft bij mij een half jaartje geduurd voordat ik echt effect hiervan had, maar toen verdwenen mijn klachten grotendeels. Ik ben in februari gestopt met mtx en in april met humira en ik ben vrijwel klachtenvrij geweest tot september of zo. Ik hoop voor jou dat de humira het gewenste effect gaat hebben!

Ik werk fulltime, ik merk dat de vermoeidheid vooral 's middags lastig is. Maar gelukkig kan ik mijn uren redelijk flexibel indelen, dus dat scheelt.
Gigi
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo jan 16, 2013 8:26 pm

Heerlijk om te lezen! Geniet van deze bijzondere tijd, het gaat zoooooo snel voorbij (toen ik zelf zwanger was vond ik dat trouwens helemaaaal niet).
AP 1978
Lid

Berichtdoor Gigi » wo maart 20, 2013 4:40 pm

Even weer een update van mijn verhaal :) Inmiddels ben ik 20 weken zwanger en heb deze week dus de 20 weken echo gehad. Alles was helemaal prima en we krijgen een meisje! Ik zit nu dus echt helemaal op een roze wolk :) Met de reuma gaat het matig, ik begin ook wat last te krijgen van mijn bekken en de psoriasis verergert ook, maar ach, het maakt me eigenlijk allemaal niet zoveel uit!Wel heb ik gelukkig weer wat meer energie, dus dat is in elk geval fijn. Ik vind de tijd voorbij vliegen, ik ben alweer op de helft!
Gigi
Lid

Berichtdoor Hermione » wo maart 20, 2013 6:38 pm

Gigi schreef: ... en we krijgen een meisje! Ik zit nu dus echt helemaal op een roze wolk :)

lol, dat is wel heel letterlijk een roze wolk. Fijn dat de echo goed was, en ik hoop dat je zwangerschap ook goed mag blijven verlopen, zowel qua gezondheid van je kindje als van jezelf!

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor simone1984 » wo maart 20, 2013 8:44 pm

Joehoeeee

Enjoy enjoy enjoy!!!
simone1984
Lid

Reumavorm: Artritis psoriatica

Berichtdoor AP 1978 » wo maart 20, 2013 9:11 pm

Leuk! En fijn dat alles goed was. Toch spannend, he?
AP 1978
Lid

Berichtdoor Blaine » do maart 21, 2013 12:13 pm

Super dat alles goed was met de controle en dat je het goed vol houd, alles lijkt ineens anders als het gaat om zo'n kleintje :wink:
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor AP 1978 » wo jun 26, 2013 8:43 pm

Hoi Gigi,

Alles goed? Ben je al bijna met verlof?
AP 1978
Lid

Berichtdoor Gigi » do jun 27, 2013 9:36 am

Hoi!
Ja alles goed hoor :) Nog 2 weekjes werken en dan ga ik met verlof, ik werk door tot 36 weken. Ben wel echt aan het aftellen nu! Ik vind het wel wat zwaarder nu, je merkt toch dat je flink wat extra gewicht mee draagt. Verder ligt de baby in stuit, dus ik ben hard aan het duimen dat ze zich snel gaat draaien! Volgende week heb ik de liggingsecho, dus ben benieuwd.

Hoe gaat het met jou en je kleintje? Een dochter heb je toch? Hoe oud is ze inmiddels?
Gigi
Lid

Berichtdoor AP 1978 » do jun 27, 2013 8:23 pm

Oei, spannend! Hopelijk bedenkt ze zich nog. Heb je elke week een echo? Fijn dat je al gauw met verlof mag. Ik heb ook tot 36 weken doorgewerkt maar heb een zittend beroep, wat enorm scheelt dan. Met mijn meisje gaat het goed, ze is nu 13 maanden en ontzettend ondernemend. Ze zegt ook al een paar woordjes.
AP 1978
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma