door Fran73 » wo mei 01, 2013 2:54 pm
Hi allemaal,
Het is weer even geleden. Ik had net al een reactie geplaatst, maar zie die nu niet meer terug. Misschien is er iets mis gegaan.... Maar goed. Het is er allemaal nog niet makkelijker op geworden ondertussen. Slik nog steeds dagelijks 10 gr prednison en mijn reumatologe wil graag dat ik minder ga slikken, maar dat red ik echt niet. Ik heb dagelijks actieve ontstekingen, vooral in schouders, veel pijn en ben erg moe. Heb ook wel een rot tijd op het werk achter de rug, dat wordt nu rustiger als het goed is. Hopelijk helpt dat.
Qua zwanger worden zijn we nog druk doende. We zijn nu beiden onderzocht. Mijn partner is prima in orde. Wat kunnen mannen toch heerlijk trots zijn op zichzelf als ze horen dat alles van goede kwaliteit is haha. Bij mij is het minder. Een van mijn eileiders is verkleefd, dus 50% minder kans op natuurlijke zwangerschap, dat gecombineerd met mijn klachten en leeftijd (sinds vorige week 40) maakt IVF de beste oplossing. 2 weken geleden alle medicijnen hiervoor in huis gehaald en we kunnen starten zodra een nieuwe cyclus begint. Helaas loopt dat niet zoals het moet. Ik ben nu 3 weken 'over tijd', 2 weken geleden bij de gyn kreeg ik te horen dat hij ' de menstruatie zag zitten' en dat het elk moment kon komen. Ik was niet zwanger, ook testen gaven negatief aan wat dat betreft. Maar goed, geen menstruatie is niet starten met IVF medicatie. Dus nogal frustrerend. Sinds afgelopen vrijdag heb ik af en toe wat druppels bloedverlies, maar niet in die mate dat ik het een menstruatie kan noemen. Ook geen last van de bijbehorende (wat ik gewend ben zeg maar) krampen. Wel wat gespannen borsten, zuur en pijn onderin mijn rug (maar dat heb ik wel vaker). Net weer zwangerschapstest gekocht, toch nog maar eens testen zo. We zijn afgelopen week op vakantie geweest en heb best wel wat drankjes op en voor de gezelligheid af en toe een sigaretje gerookt (doe ik normaal niet), ik heb ook nog gedoken en gisteren heel gezellig Koninginnedag gevierd met wat biertjes. Allemaal dingen die niet mogen als je zwanger bent, omdat de gyn heeft gezegd dat ik het niet ben....
Ik ben benieuwd.
Gr.
Fran