Zwanger willen worden...

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Zwanger willen worden...

Berichtdoor Gigi » ma feb 27, 2012 12:46 pm

@ Sanne: hoe was het bij de reumatoloog? Ik ben benieuwd omdat ikzelf volgende week een afspraak heb, waarin we gaan bespreken welke medicijnen ik mag gebruiken als ik stop met de mtx, aangezien wij ook een kindje willen :-)

@AP1978: ik las dat je gelijk met de pil bent gestopt. Ik zat hier zelf ook over te denken, maar de reumaconsulent raadde dit af (waarom weet ik eigenlijk niet) maar dat wil ik volgende week dus ook aan de reumatoloog vragen. Heb jij hier toen over gesproken met je arts?
Gigi
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor SannePP » ma feb 27, 2012 3:27 pm

@Gigi: teleurstelllend... Omdat het niet mijn gwricht is, maar de pezen die ontstoken zijn, konden ze er niet zoveel aan doen. Brufen blijven slikken en beetje rustig aan doen, thats it... ::(
SannePP
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Lilly » ma feb 27, 2012 5:17 pm

Balen Sanne!! Hoop dat de brufen z'n werk een beetje gaat doen!
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor SannePP » ma feb 27, 2012 7:53 pm

Ja dat hoop ik ook! Ik heb de afgelopen week veel te veel gedaan, moest met de kinderen van mijn werk achtereenvolgens naar de Efteling, Toverland en de manege en daags erna had ik een hondenwandeling van mijn stichting... Foutfoutfout! Véél te veel van mezelf geeist, dus heb gisteren en vandaag de hele dag op de bank doorgebracht met mijn been omhoog. Met een kussen onder mijn knie is het nog het beste uit te houden.
Van te lang stilzitten word ik het echter helemaal stijf, dus af en toe sjok ik een rondje met de honden door de wijk. En ik probeer zo veel mogelijk mijn clienten te blijven bezoeken, zodat dat allemaal door kan blijven gaan. Gelukkig is mijn werk lichamelijk niet heel erg intensief. Hopelijk houd ik het vol.

Als de brufen binnen nu en een week niets gaat doen tegen de pijn, dan ga ik terug naar het ziekenhuis en iets anders eisen. Want dit houd ik echt niet lang meer vol! En daarbij: met zoveel pijn hebben we toch geen seks, dus dan komen er uberhaupt geen baby's :x
SannePP
Lid

Berichtdoor AP 1978 » ma feb 27, 2012 9:14 pm

@Sanne: Balen! Peesontsteking is moeilijk te behandelen, lees ik wel vaker... Maar qua pijnstilling ben je i.i.g. nog niet uitbhndeld hoor! Sterkte!

@Gigi: Ik heb het stoppen met de pil niet overlegd. De reumaconsulente wil vast voorkomen dat je per ongeluk toch te vroeg zwanger raakt, maar in deze moderne tijden is er natuurlijk van alles op de markt om dat te voorkomen. Ik zag er in ieder geval alleen maar voordeel van, omdat ik inderdaad (ontdekte ik toen) wat onregelmatig was en ik geen zin had om het hele proces onnodig met een half jaar te moeten verlengen.
AP 1978
Lid

Berichtdoor Jorine85 » za maart 17, 2012 8:14 pm

Hallo

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Jorine en ik heb sinds een klein jaar de diagnose RA.
Ik heb vanaf het begin sulfasalazine i.v.m onze kinderwens op dit moment slik ik 3000 mg per dag.
Daarnaast gebruik ik sinds vorige week arcoxia 60 mg i.v.m erg veel pij klachten sinds 3 weken weer.
Over arcoxia maak ik mij wel zorgen er zijn zoveel onduidelijkheden over.
Kan iemand mij advies geven of je dit wel eens hebt gebruikt.
Wij zouden graag onze kinderwens in werkelijkheid willen brengen maar ik wil wel wat meer duidelijkheid over medicijnen.
Jorine85
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor SannePP » zo maart 18, 2012 12:09 am

Welkom Jorine,
van Arcoxia heb ik al vaker gelezen dat het gebruikt wordt tijdens zwangerschap. Het schijnt dus wel oke te zijn. Verstand heb ik er niet van, ervaring heb ik er ook niet mee.

Een update hier: Mijn knie is nog steeds geen steek beter. Waren eerst de achterste pezen ontstoken, nu is de voorste, grote pees het prbleem. Ik kan nauwelijks nog lopen en mijn knie naar voren buigen is onmogelijk. Mijn meniscus zit klem tussen de pees en de spieren ofzo, tis in elk geval echt waardeloos.
Donderdag heb ik opnieuw een afspraak bij 1 van de reumatologen. Mijn behandelend arts vindt mensen in Suriname belangrijker dan zijn patienten en is om de haverklap onbereikbaar dus gelukkig kan ik bij een ander terecht. Inmiddels heb ik de moed een beetje opgegeven. Ik ga over 12 dagen naar Amerika en er is geen oplossing in het vooruitzicht. Op deze manier kan ik niet fatsoenlijk dé reis van mijn leven maken, maar niemand lijkt me te willen helpen.
Ik ga donderdag dus een prednisonspuit eisen en arxocia. Ik weet het anders ook niet meer...
SannePP
Lid

Berichtdoor Lilly » zo maart 18, 2012 12:47 pm

Wat ontzettend rot Sanne! Ik hoop dat je deze keer goed geholpen kan worden!!!
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor Gigi » ma maart 19, 2012 11:24 am

Sanne: hopelijk wordt je donderdag goed geholpen! Arcoxia ken ik niet, maar mijn reumatoloog zei dat als ik de komende maanden erge ontstekingen kreeg (ben net gestopt met de mtx), ik meteen moest bellen en dan kon ik langs komen voor een prednison spuit. Ze zei dat dit voor een keer geen kwaad kan tijdens de zwangerschap.
Ik wens je in elk geval een hele fijne vakantie! Ik hoop dat je er ondanks alles toch van kunt genieten. Waar ga je precies heen (als ik zo nieuwsgierig mag zijn :-))?
Gigi
Lid

Berichtdoor SannePP » ma maart 19, 2012 12:44 pm

Dank je wel Gigi! We gaan naar Miami, Orlando en New York!
SannePP
Lid

Berichtdoor Blaine » ma maart 19, 2012 9:26 pm

Fijne vakantie en hopelijk gaat de prednison helpen
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor AP 1978 » ma maart 19, 2012 10:24 pm

Vervelend, Sanne!!! Ik heb vaak ontstekingen in mijn knie en draag dan meestal een knieband. Die kun je bij de apotheek kopen (in de blessurehoek) en loopt van halverwege je bovenbeen tot net onder de knie. Het geeft heel veel extra stevigheid, ik zweer erbij! Hopelijk kun je toch een beetje van je reis genieten!
AP 1978
Lid

Berichtdoor SannePP » ma maart 19, 2012 10:36 pm

AP 1978 schreef:Vervelend, Sanne!!! Ik heb vaak ontstekingen in mijn knie en draag dan meestal een knieband. Die kun je bij de apotheek kopen (in de blessurehoek) en loopt van halverwege je bovenbeen tot net onder de knie. Het geeft heel veel extra stevigheid, ik zweer erbij! Hopelijk kun je toch een beetje van je reis genieten!

Ja zo'n knieband heb ik ook, maar die zakt dus echt de hele tijd af. Komt door mijn dikke bovenbenen, zeggen ze bij de thuiszorgwinkel :(
SannePP
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo maart 21, 2012 8:58 pm

Heb je wel de goeie maat dan? Ik bedoel echt die hele lange, niet die lullige van Hansaplast, die net boven je knie stopt. En ik neem meestal een hele krappe, want hij rekt toch nog uit...
AP 1978
Lid

Berichtdoor SannePP » do maart 22, 2012 9:50 pm

Hij is niet heel kort, maar loopt een flink eind door op mijn bovenbeen. Dat is ook het probleem, die zijn gewoon te dik denk ik... Dat ding rolt zichzelf helemaal op tot in mijn knieholte :(

Heb trouwens vandaag een injectie gehad met demo....dol?! in het kniegewricht. Na lang aandringen trouwens, want omdat er geen vocht in de knie zit, durfde de reumatoloog het eigenlijk niet aan. Zijn collega gelukkig wel!
Ook heb ik Arcoxia gekregen, 1 maal daags 90 mg indien nodig. We gaan namelijk over een goeie week op reis en ik wil heel graag pijnvrij kunnen genieten van onze vakantie! Hopelijk gaat het nu snel beter!
SannePP
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma