Zwanger willen worden...

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Zwanger willen worden...

Berichtdoor AP 1978 » do maart 22, 2012 9:58 pm

Fijn, nu maar hopen dat het gaat werken en dat je i.i.g. wat aan de pijnstilling hebt. Beste beentje voor maar weer :ewink: !
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Sarah87 » wo nov 06, 2013 10:53 pm

Hallo allemaal

6 maanden geleden begonnen bij mij de pijnen (ontstekingen in nek, polsen, vingers, handen, voeten,schouder en arm) na lange onderzoeken en veel dokters kwamen ze tot de conclusie reuma!
Mijn vriend en ik waren echter al een tijdje aan het proberen voor een kindje, die kinderwens hebben we door de medicatie even op hold moeten zetten.
Mijn geduld is echter op en we willen toch dolgraag een kindje, de dokter raad ons aan eerst nog 6 maanden medicatie te nemen en te zien of de pijn wat uitdooft!(wat hij wem niet kan garanderen dat dat zal lukken)
Hij vreest dat nu stoppen met de medicatie voor de pijn zal zorgen die ik in het begin had ( was echt zoals bij vele ondraaglijk, werken gaan was niet mogelijk,..)
Toch blijft de keuze bij ons liggen en laat hij ons.

Kan iemand me vertellen of de pijnen en de reuma minder worden als je met medicatie stopt als je deze lange tijd hebt genomen?
Kan iemand me ook vertellen of die ontstekingen gewoon direct terug zijn wanneer ik met de medicatie stop?

Ik vind het heel lastig om dit te hebben in deze fase van mijn leven, ben dan ook heel blij dat er forums bestaan zoals deze, dat geeft toch het gevoel er niet alleen in te zijn!

Bedankt
Sarah87
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Steph » do nov 07, 2013 2:28 pm

Dag Sarah,

Ik wilde toch even reageren op je berichtje omdat ik nl in dezelfde situatie zit.
Momenteel ben ik van juli gestopt met mijn medicatie. Ik nam MTX, piroxicam, foliumzuur, prednisolone, arava en humira.
Ik ben met alles gestopt behalve humira, die stop ik deze maand.
De eerste 3 maanden gingen nog relatief goed, ik voelde me wel moe en hier en daar iets die weer opspeelde maar niets in vergelijking hoe ik was voordat ik al deze medicijnen slikte.
Nu begin ik steeds weer meer last krijgen, mn handen blijven maar ontsteken, heb niets van energie... Ben momenteel terug bezig met prednisolone omdat het toch nog tot eind december is voordat we mogen proberen.
Hoe het zal verlopen bij jou is niet echt te voorspellen, de ene heeft direct terug ontstekingen, de andere niet...
In ieder geval was ik ook een koppig ding die er toch maar wou voor gaan ipv af te wachten.
Ik had zoiets van waarom niet proberen, we zien wel..
Natuurlijk moet je je nu wel behoorlijk voelen want het is toch een lastige periode waar je door moet en dit moet je ook kunnen volhouden. :ewink:
Er zijn natuurlijk momenten waar je er van baalt en je dingen begint af te vragen hoe je het gaat klaar krijgen eens het kindje er is..
Want je voelt je nu al zo moe, hebt geen energie, laat staan met zo'n kleintje in huis. Nu rust je wanneer het voor jou past maar dan wordt het weer wat anders.. Maar ik denk dat dit alles wel z'n draai zal vinden, en je hebt natuurlijk de papa nog :)

Groetjes !
Steph
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Blaine » do nov 07, 2013 6:58 pm

Wij hebben dus wel bewust gewacht totdat ik stabiel was voordat we gingen stoppen met medicatie, helemaal zonder ontstekingen ben ik ook met medicatie niet dus uiteindelijk was het beter dan dit wordt het niet dus we stoppen er mee :lol: . Qua ontstekingen viel het me zoveel mee, ik had gewoon de dikke vette pech veel andere (zwangerschaps) kwaaltjes te krijgen die er voor zorgden dat de reuma klachten erger werden (ischias, bekkeninstabiliteit en diabetes) maar al met al viel het qua ontstekingen hier mee, mijn arts pleitte ook echt vor eerst stabiel zijn en dan stoppen want dan heb je meer kans op een goede zwangerschap.
Succes met de beslissing nemen
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Sarah87 » wo nov 20, 2013 9:07 pm

Dag dames

Bedankt voor jullie reactie..
Hebben een tweede opinie aan mijn reumatoloog gevraagd en zij kon het wel begrijpen en stond erachter!
Het risico op een opstoot is wel reëel maar dat neem ik er bij.
Ben nu een week gestopt met ledertraxat en moeten nog min 7 weken wachten om aan kindjes te beginnen. Ik kijk er alvast naar uit al moet ik eerlijk zijn dat mijn handen vanmorgen weer verkrampt stonden:( en mijn nek-rugspieren willen vandaag niet mee, hopelijk wordt te pijn niet te snel erger.. Maar tis voor een goed doel hé.
Wordt dus nog vervolgd

Groetjes
Sarah87
Nieuw lid

Vorige

Keer terug naar Zwangerschap en reuma