Ik ben bijna 33 jaar en mama van drie schatten van dochters ( bijna 5, 3.5j en 2.5 maand). Een tweetal jaar geleden voelde ik dat er iets mis was. Ik geraakte 's morgen bijna mijn bed niet meer uit. Uiteindelijk naar de HA geweest en bleek dat mijn reumawaarden helemaal niet goed waren, wat ik eigenlijk niet had verwacht. Ik wist echt niet wat het inhield en was in behandeling bij een osteopaat van ervoor al. Deze zei goed letten op je voeding e.d. en de klachten zullen wel verminderen. Niks verminderen in tegendeel door vegetarisch te gaan eten, kreeg ik ook nog vit b12 tekort.
Omdat ik niet van plan was de zwaarste medicatie te gaan nemen nog meer dan een jaar bij een homeopaat gelopen, accupunctuur e.d. dit hielp wel enkele dagen maar was dus geen blijvende oplossing.
UIteindelijk naar een reumatoloog gestapt ( eigenlijk wel al de derde maar eindelijk iemand die eerst nog verdere onderzoeken deed en niet direct Ledertrexaat voorschreef zonder verder OZ), de diagnose was uiteindelijk toch RA.
Omdat we nog een kinderwens hadden zijn we dan wel eerst voor een kindje gegaan en gelukkig was ik algauw zwanger. Ons dochtertje werd in december geboren.
De reumatoloog adviseerde me geen BV te geven omdat dan de opstoten veel vroeger zouden terugkomen. Omdat er hier in de klas van de twee oudsten heel veel ziektes heersten dat moment en nu nog dan toch BV begonnen geven. De gyné had ook nog nooit gehoord dat de reuma vlugger zou opvlakkeren owv BV. Nu geef ik al 12 w BV en 11w geen enkele last gehad. Vorige week echter zijn mijn regels doorgekomen mede door het ietsje afbouwen denk ik natuurlijk een reumaopstoot gehad maar eigenlijk maar een goede twee dagen veel last gehad erna veel verminderd alhoewel ik wel nog stramme spieren heb al ik opsta.
Nu was mijn vraag of iemand van jullie weet of een opstoot kwaad kan voor het babietje dat BV krijgt ivm doorgeven van AS enzo want tenslotte maakt je lichaam antistoffen aan tijdens een opstoot. De HA zei eerst dat het geen kwaad kon maar toen ik dit vroeg zei ze ik " ik ben ook geen expert hé". De reumatoloog kan ik al de hele week niet bereiken

Hopelijk vind ik hier nog mensen die BV geven aan hun hummeltje.
Groetjes