Sulfasalazine?

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Sulfasalazine?

Berichtdoor maris » do dec 27, 2012 1:46 pm

En is alles goed (gegaan)??

(Anders zijn het zeker nu met alle "feestdagen" vast heel zware dagen..........)

Groeten Mariska

ps lavender: placenta voor in de baarmoeder komt vaak genoeg voor trouwens...heb net de 3e gekregen en 3 van de 3 lagen voorop...heb idd wel 3keer een rustige "buik" gehad als ik soms verhalen hoorde over verende buiken... (vooral de 1e keer was errug rustig in de buik...mijn man heeft hem maar 2 keer in die tijd gevoeld...dus hoop voor Helpbrand dat het allemaal goed is...)
maris
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Hermione » do dec 27, 2012 3:47 pm

Rustige buiken? Dat ken ik dan weer niet... bij de eerste heb ik 3x een gekneusde rib gehad, en de verloskundige heeft me op een gegeven moment maar geleerd hoe ik die bonkige knietjes en kontje weg kon draaien! :lol:
Ach ja, zo kan iedereen wel wat hebben met de zwangerschap, en er zijn altijd risico's, dus ik hoop dat het goed blijft gaan.
groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Blaine » vr dec 28, 2012 7:53 pm

Oei wat spannend en stressvol voor je op deze manier, hoop dat alles goed was met de controle
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor AP 1978 » zo dec 30, 2012 1:02 am

Hi Helpbrand,

Wat een stress! Moeilijk om er vertrouwen in te krijgen zo. En dat je (nog) niets voelt helpt dan zeker niet mee! Wat hierboven beschreven werd is een voorliggende placenta (over de baarmoederhals heen, vóór de uitgang als het ware). In dat geval kun je bloedingen krijgen en mag je t.z.t. niet natuurlijk bevallen. Dat is dus wel iets anders dan een placenta aan de voorwand (dus buikzijde), wat veel vaker voorkomt en inderdaad kan betekenen dat je de baby pas laat gaat voelen (was bij mij met 21 weken). Je kunt helaas niets anders doen dan het uitzitten en duimen draaien. Heul veul sterkte!
AP 1978
Lid

Berichtdoor Helpbrand » wo jan 16, 2013 12:57 pm

Wat een lieve berichten, dank allemaal!

Inmiddels ben ik 26 weken zwanger en het is eindelijk iets rustiger. Sinds een week voel ik de baby af en toe, althans, een plopje waarvan ik vermoed dat het de baby is. Eindelijk, want dat zorgde wel voor stress. Zelfs de gynaecoloog zat het niet lekker dat het zo lang duurde, ik moest tussendoor nog langs komen voor een extra echo om te kijken of de baby nog wel in orde was... Gelukkig doet ze het super!
Geen bloedingen meer gehad gelukkig. Beginnende bekkenklachten en nog wel een lage bloeddruk en slapjes, maar als dat het enige is, gaat het super vind ik.
Ik werk inmiddels wel nog maar 75%, ik houd het gewoon niet langer vol helaas. Maar dat is even ondergeschikt vind ik :D
Helpbrand
Lid

Berichtdoor AP 1978 » wo jan 16, 2013 8:32 pm

Ha, fijn! Probeer te genieten! Wat ook een fijn idee moet zijn, is dat de baby een steeds grotere kans heeft om in leven te blijven, mocht het nu al beginnen. Dat vond ik zelf in ieder geval een geruststellende gedachte, al had ik een probleemloze zwangerschap. Leuk dat je de baby voelt! Zo'n schopje voelt in het begin als lucht in je darmen, he? Enne, heb je per ongeluk het geslacht verklapt? :ewink:
AP 1978
Lid

Berichtdoor Helpbrand » wo jan 16, 2013 8:43 pm

Haha niet per ongeluk hoor. Het is echt een meisje, ik ben me toch nieuwsgierig de laatste weken!
Het is idd een fijn idee dat ze steeds levensvatbaarder is. Voelt goed :) hoe gaat het met jou?
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Gigi » do jan 17, 2013 12:32 pm

Fijn, Helpbrand, dat het wat beter gaat! Kan me goed voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent, kan zelf haast niet wachten totdat we weten wat het bij ons gaat worden en dat ik hem/haar voel bewegen (en ik ben pas 11 weken zwanger :) ). Geniet ervan!
Gigi
Lid

Berichtdoor AP 1978 » za jan 19, 2013 1:08 pm

Met mij gaat het goed. Ik ben tot een week voor het eind van mijn verlof klachtenvrij geweest en heb o.a. heel veel kunnen wandelen met de kleine meid. Toen kreeg ik helaas weer een enorme knie. Naast vervelend, ook nog es ontzettend onhandig, ik kwam gewoon niet meer de trap op met de baby (vroeger hield ik me met 1 hand vast aan de leuning en met de andere duwde ik me op aan de tredes)! Gelukkig kon ik meteen terecht bij de reumatoloog en heb ik 2 spuiten met prednison gehad. Omdat Sulfasalazine niets meer voor me doet en ik nooit meer aan de MTX wil (had met 25 mg gewoon nog ontstekingen) kwam ik in aanmerking voor Enbrel. Dat bevalt heel goed, ik gebruik het nu zo'n 4 maanden. Ontstekingswaardes zijn in geen jaren zo laag geweest. Heb wel stijfheid/pijn, ook op nieuwe plekken, maar het is draaglijk. En met dochterlief gaat het ook goed. Ze is bijna 8 maanden en ontzettend vrolijk en makkelijk. En ze brabbelt wat af, heel gezellig! Zo langzaam als de zwangerschap ging, zo snel gaat het nu.
AP 1978
Lid

Berichtdoor Lavender » za jan 19, 2013 3:57 pm

Jeeeee 8 maanden al weer? Dat kan ik me gewoon niet voorstellen!
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor rianneran » ma maart 11, 2013 10:37 pm

Sinds vorige week ben ik ook gestart met sulfasalazine ivm kinderwens. Ik heb sinds sept 2012 de diagnose RA en heb het eerst geprobeerd op Ibuprofen en diclofenac maar dit is gewoonweg niet voldoende. De reumatoloog wilde mij in December al op MTX zetten, maar ivm kinderwens nog wat langer aangetobt op de ibu tot mijn huisarts mij aan heeft geraden de afspraak met de reumatoloog te vervroegen, ik blijf te lang doorlopen met klachten omdat ik denk dat het allemaal wel meevalt :oops: . Nu dus gestart me sulfa en heb nog geen echte bijwerkingen. Wel is mij opgevallen dat ik veel eerder heel moe ben toeval of toch een bijwerking??
rianneran
Nieuw lid

Berichtdoor AP 1978 » vr maart 29, 2013 10:52 am

Hoi Helpbrand,

Hoe gaat het nu met jullie? Ben je inmiddels met verlof?
AP 1978
Lid

Berichtdoor Helpbrand » za feb 21, 2015 9:25 pm

Allereerst mijn excuses. Ik heb door alle stress en drukte nooit meer op dit forum geschreven.

Na een zware zwangerschap met veel bloedingen enzo is onze dochter geboren met 36,6. Ze bleek een huilbaby, had verborgen reflux waarvoor ze twee keer in het ziekenhuis is opgenomen en vaak oorontstekingen.
Inmiddels is ze 22 maanden en gaat het eindelijk goed sinds een maandje.

Eind november kwam ik erachter dat ik zwanger ben van de tweede. Ik ben zwanger geraakt tijdens gebruik van mtx en tocilizumab. Heel spannend, maar ik ben nu bijna 16 weken zwanger en alles gaat goed met de kleine.
Met mij minder, ik heb veel pijn en ben sinds een dikke week ziek thuis. Kan m'n handen en polsen amper gebruiken en lopen is ook een dingetje.
Wel prednisongebruik, nu 7,5 Mg, maar ik denk dat ik ga ophogen. Ruim een week geleden begonnen met 5 Mg maar zoveel pijn dat ik een paar dagen terug opgehoogd heb. Maar ook dit is niet voldoende. Ik heb zo'n pijn...
Kan zo ook niet goed voor m'n dochter zorgen, dat vind ik extra sneu voor haar. Ik kan niet met haar naar buiten want lopen lukt niet goed :(

Ik ben benieuwd of de mensen uit dit topic nog schrijven hier en hoe het met jullie gaat?
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Wrenchman » za feb 21, 2015 11:59 pm

In ieder geval van mij gefeliciteerd met je zwangerschap. En heel erg veel sterkte de komende tijd. Zo te lezen komt er echt een hele hoop op je af. Hopelijk blijft het goed gaan met je dochter en ga je een comfortabeler periode in met je tweede kleintje.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Helpbrand » zo feb 22, 2015 9:21 am

Wat lief. Dankjewel.
Helpbrand
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma