Sulfasalazine?

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Sulfasalazine?

Berichtdoor AP 1978 » di maart 03, 2015 10:37 pm

Hoi Helpbrand,

Wat fijn dat je weer geschreven hebt. Toen je niks meer plaatste vreesde ik dat het niet goed was afgelopen met je zwangerschap. Maar een meisje van bijna 2 dus! Wat ontzettend spannend, zwanger bij gebruik MTX. Was altijd mijn worst nightmare. Kunnen ze nu al zien dat alles goed aangelegd is? Met mij gaat het goed. Klachtenvrij met Enbrel, al ruim 2 jaar (afkloppen). Dochter is bijna 3 en erg gezellig, echt een bijdehandje. We willen nu een tweede zwangerschap, met Enbrel, i.i.g tot aan de positieve test.
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Gigi » do maart 26, 2015 5:51 pm

Ook ik kijk niet meer zo vaak op dit forum, maar wat leuk om te lezen dat je weer zwanger bent Helpbrand! Hopelijk gaat met de zwangerschap alles goed en zijn je klachten inmiddels wat verminderd. Inmiddels heb je als het goed is de 20 weken echo gehad dus weet je hopelijk wat meer over het effect van de mtx.
AP1978, fijn dat het met jou zo goed gaat. En ook weer een spannende tijd dus, met weer proberen zwanger te raken. Leuk allemaal :)

Met mij gaat het ook goed, mijn dochter is nu bijna 20 maanden. De eerste weken leken mijn klachten weg te blijven, maar toen kwam alles helaas in razendsnel tempo terug. Ik ben uiteindelijk na zes maanden met Cimzia begonnen, toen ik mijn dochter nauwelijks meer optillen en moest ik dus echt iets gaan gebruiken. Eigenlijk raadde de arts toen ook weer mtx aan, maar dat wilde ik niet, ivm borstvoeding, maar ook omdat ik altijd zo'n last had van de bijwerkingen en geen zin had als we ooit voor een tweede gaan weer met die 3 maanden wachten te zitten. Op zich gaat het nu redelijk met alleen de Cimzia, hoewel het wel weer iets aan het verergeren is helaas. Verder nu nog geen plannen voor een tweede hoor, maar als het ooit zover komt zou ik het net doen zoals AP1978 beschrijft, Cimzia gebruiken in elk geval tot aan de positieve test.
Gigi
Lid

Berichtdoor Helpbrand » zo jul 26, 2015 9:37 pm

Inmiddels is onze tweede dochter geboren. 5 weken te vroeg, maar volledig gezond. Ze ligt nu op neonatologie omdat drinken niet goed ging. Inmiddels is de sonde eruit en lijkt ze de slag te pakken te hebben. Dus ik hoop dat we gauw thuis zijn met z'n vieren.
Het was spannend of ze gezond was, de 20 weken echo wees uit van wel maar dan nog is het altijd afwachten tot ze er is. Gelukkig alles in orde. Mijn zwangerschap was zwaar. Vlak nadat ik hier weer postte ontvlamde mijn reuma dermate dat m'n man me een paar maanden heeft moet verzorgen. Orale prednison hielp nauwelijks. De spuiten in m'n schouders wel, maar helaas nooit lang.
Ik kom amper nog wat zelf. Heb vanaf februari/maart niet voor onze oudste kunnen zorgen. Heel verdrietig, zware tijd ook. Dat is ook waarom ik niet meer geschreven heb, dat lukt fysiek niet goed meer. Inmiddels heb ik vorige week m'n infuus weer gehad en ben twee weken geleden weer begonnen met MTX. Ik ga vanaf morgen langzaam de prednison afbouwen. Van 15 naar 12,5 Mg. Hopelijk gaat dat goed.
Helpbrand
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Helpbrand » zo jul 26, 2015 9:39 pm

AP1978 wat fijn dat het met jou en je dochter zo goed gaat. Gelukkig maar.
En wat lief dat je zo meeleeft.
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Helpbrand » zo jul 26, 2015 9:39 pm

Gigi hoe gaat het nu met jou? Zij je klachten nog een beetje onder controle? Ik hoop het wel voor je.
Slik of spuit jij de MTX? Oraal had ik wel bijwerkingen maar sinds ik spuit helemaal niet meer.
Helpbrand
Lid

Berichtdoor AP 1978 » ma jul 27, 2015 7:34 pm

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Fijn dat ze gezond is en dat het drinken goed op gang komt. Hopelijk hebben jullie het zwaarste nu gehad. Ik ben inmiddels 23 weken zwanger van een zoon. Ik heb tot aan de positieve test Enbrel gebruikt en doe het nu zonder medicijnen. Ik heb wel wat piepjes en kraakjes maar dat mag allemaal geen naam hebben. Ik beleef deze zwangerschap wel heel anders, kan me er veel minder op richten met een ondernemende peuter in huis! Herkenbaar?
AP 1978
Lid

Berichtdoor Helpbrand » ma jul 27, 2015 7:54 pm

Ah wat leuk! Gefeliciteerd :-) en heel herkenbaar. Deze zwangerschap heb ik aanzienlijk minder foto's genomen van m'n buik en het dagboekje is niet erg goed bijgehouden en meer van dat. De tijd vliegt. Ik vond het fysiek wel zwaarder dan de eerste keer en dat kwam ook door die rondrennende peuter ;-)
Gek trouwens, ik kreeg nu mail dat er nieuwe reacties waren. Maar dat heb ik eerder niet gehad. Daarom duurde het ook zo lang voor ik reageerde.

Hoop dat je je zo goed blijft voelen. Wanneer ben je uitgerekend?
Helpbrand
Lid

Vorige

Keer terug naar Zwangerschap en reuma