Sulfasalazine?

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Sulfasalazine?

Berichtdoor Amy25 » zo jun 17, 2012 10:27 pm

Hallo..

Wij willen ook graag zwanger worden. En ik lees overal dat je maar 3 maanden hoeft te stoppen met de mtx, terwijl mijn dokter/gynaecoloog zegt dat ik 6 maanden moet stoppen. Raar maar goed.. De 5 maanden zitten er nu op dus nog maar 1 maand te gaan. Alles bleek rustig maar deze laatste maand moet ik gaan stoppen met al mijn medicijnen. Ik ben nu 2 dagen gestopt en vind het rg zwaar.. Ken je dat gevoel dat je opeens trek hebt in chocola oid en dat je het dan ook maar neemt anders krijg je kriebels.. Nou zo erg snak ik Al naar mijn medicijnen.. Zouden het afkick verschijnselen zijn aangezien ik zal 8 jaar slik..
Zouden jullie me kunnen helpen hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
Lfs Amy
Amy25
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Amy25 » zo jun 17, 2012 10:30 pm

Btw helpbrand.. Het klinkt allemaal heel positief, hou ons op de hoogte ;)
Amy25
Nieuw lid

Berichtdoor Gigi » di jun 19, 2012 1:21 pm

@ Helpbrand: bij mij gaat het ook nog altijd goed. Hier en daar wat pijntjes, maar het is goed te doen. Nu maar hopen dat het zo blijft! We zitten nu in onze eerste 'echte' ronde dat we er voor mogen gaan, dus ben benieuwd. Hopelijk lukt het snel!

@ Amy25: mijn reumatoloog zei dat vroeger werd gezegd dat je een half jaar moest stoppen, maar dat inmiddels duidelijk is dat 3 maanden voldoende is. Geen idee waarom jouw arts de langere periode aanhoudt. Wat voor medicijnen gebruik je nu nog?
Gigi
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Amy25 » di jun 19, 2012 6:49 pm

Ik gebruik sinds 15juni '12 helemaal geen medicijnen meer. Ik slikte altijd mtx, diclofenac en sulfasalazine. Ik slik de mtx al 5 maand niet meer rn sinds ik de 15e ben gestopt met de rest valt het wel erg zwaar..
Ik probeer col te houden omdat ik weet waar ik het voor doe. Ik ben expres al gestopt met de pik (nu maar voorzichtig doen) zodat ik weer een maand minder heb om pijn te hebben.
Groet
Amy25
Nieuw lid

Berichtdoor Helpbrand » di jun 19, 2012 7:02 pm

Amy vroeger moest je idd 6 maanden van tevoren stoppen met mtx. Maar volgens de huidige inzichten is 3 maanden ruim voldoende. Is het een idee om nog eens na te vragen bij je arts? Ik vind het nogal wat, 6 maanden van tevoren stoppen en dan moet je hopen dat je vlot zwanger bent...

Gigi: gaat goed met je zo te horen, mooi! Hoop voor je dat je gauw zwanger bent en dat t goed blijft gaan.

Ik ben over 2 dagen door de wachttijd heen. Het is nog snel gegaan al met al! Laten we elkaar op de hoogte houden. Ben benieuwd :)
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Amy25 » di jun 19, 2012 8:46 pm

Helpbrand.. helaas kan ik nu niets meer doen aan de 6 maanden want zit al op de 5e maand en nu nog een maand de rest afbouwen en we zullen zien..
Jij veel succes deze tijd!
Amy25
Nieuw lid

Berichtdoor Helpbrand » do jun 21, 2012 7:41 pm

Nee als je de tijd er nu al op hebt zitten heeft t geen zin.

Jij ook veel succes de komende tijd. Ben benieuwd hoe t je de komende tijd zal vergaan.
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Helpbrand » vr jun 22, 2012 8:27 pm

:D vandaag precies 3 maanden zonder medicijnen en dus hebben we vanaf nu officieel groen licht :D
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Amy25 » zo jun 24, 2012 12:54 am

Heel veel succes en plezier helpbrand!! X
Amy25
Nieuw lid

Berichtdoor Priscilla© » do jun 28, 2012 11:48 am

veel plezier!!!! :lol:
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Helpbrand » do jul 19, 2012 6:55 pm

Tot een paar dagen geleden ging t prima met me. Lage dosis prednisolon (5mg) en t was heel goed te doen. Sinds een paar dagen is t echter mis. Veel pijn, in handen, polsen, vingers, ellebogen en sinds vandaag zIt mijn rechterschouder helemaal vast van de pijn. Wat een ellende! Ik kan m'n rechterarm niet meer gebruiken :(
Vanmiddag overleg gehad met de reumatoloog. Krijg een kleine stootkuur prednisolon voor 4/5 dagen en dan weer terug naar de normale dosis. Hoop zo dat het helpt. Ben bang dat we een kindje krijgen anders wel kunnen vergeten :cry:
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Blaine » do jul 19, 2012 9:09 pm

Niet te snel wanhopen een kleine terugval kan gebeuren hoor, hier ook wel gehad maar kwam ook aardig goed ;).
Hopelijk ben je snel zwanger.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Helpbrand » zo aug 05, 2012 11:23 am

Het gaat helaas nog steeds niet goed, eigenlijk gaat t steeds slechter met me :( m'n beide schouders zitten helemaal vast en doen zo'n pijn dat ik me niet meer zelf kan redden. Ik heb me ziek moeten melden op m'n werk. En m'n man moet helpen met douchen, afdrogen, haar kammen etc. In t huishouden kan ik ook niets doen. Slapen gaat ook niet echt zo, ik word steeds wakker van de pijn. Voel me zo rot.
Heb afgelopen week een injectie gehad in m'n rechterschouder en die is wel minder pijnlijk geworden, maar gebruiken kan ik m nog steeds niet. Ik leef van pijnstiller naar pijnstiller de afgelopen weken.
Het ergste is nog dat het er echt steeds meer op begint te lijken dat t niet mag lukken en dat ik op korte termijn weer aan de medicijnen moet om te voorkomen dat t helemaal misgaat.

Er is ons IVF aangeboden. We hebben pas kort groen licht. Maar gezien m'n gezondheid vonden ze het wel een goed idee. Maar dat zien we niet zitten. Al die hormonen, al die stress.

Lichamelijk is t heel zwaar momenteel, maar geestelijk vind ik t nog veel lastiger....
Helpbrand
Lid

Berichtdoor Blaine » zo aug 05, 2012 12:01 pm

Oei lastige keuzes zijn dit dan, wat vreselijk balen dat het gewoon echt niet lukt lichamelijk gezien.
Ik duim heel hard op een klein wonder dat het toch nog ineens goed mag komen.
Erg v eel succes
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Helpbrand » zo aug 05, 2012 12:05 pm

Dankjewel! Lief van je. Ik hoop t ook.
Helpbrand
Lid

VorigeVolgende