Ibuprofen effect op vruchtbaarheid man

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Ibuprofen effect op vruchtbaarheid man

Berichtdoor Cinu » zo okt 07, 2012 2:35 pm

Hallo allemaal,

Ik heb me ingeschreven op dit forum omdat niet ikzelf, maar mijn man reuma heeft (Bechterew).
Wij zijn nu een jaar aan het proberen zwanger te worden en ik heb gelezen dat Ibuprofen bij vrouwen een negatieve invloed heeft op de zwangerschap.
Nou vraag ik me af of dit ook zo is bij mannen, omdat mijn man dagelijks Ibuprofen 800 Retard slikt.

Heeft iemand op dit forum daar ervaring mee, kan iemand er iets zinnigs over zeggen?

Groetjes Cinu
Cinu
Nieuw lid

Reumavorm: Bechterew

Re: Ibuprofen effect op vruchtbaarheid man

Berichtdoor Henk » ma okt 08, 2012 2:43 am

Hallo Cinu,

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb nergens op het internet, o.a. hier http://www.nhs.uk/Conditions/Infertilit ... auses.aspx , een aanwijzing kunnen vinden, dat Ibuprofen effect zou hebben op de mannelijke vruchtbaarheid.

Sterkte bij het zoeken naar een eventuele andere oorzaak...
Met vriendelijke groet,
Henk
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Re: Ibuprofen effect op vruchtbaarheid man

Berichtdoor Blaine » ma okt 08, 2012 6:59 am

Volgens mij niet want de reden dat vrouwen geen ibuprofen mogen is omdat het voor bloedingen kan zorgen maar als jouw man bloedingen heeft heb jij daar natuurlijk geen last van :wink: . Maar voor de zekerheid zou ik zeggen, bel je apotheek even op die kunnen je het precies vertellen in een paar minuten dan weet je het ook echt zeker.
En hopelijk komt jullie wen snel uit.
Heeft je man ook moeten stoppen met andere medicatie? Want dan is het natuurlijk best zwaar voor hem, dan zou je misschien alvast een afspraak kunnen maken met de ha voor overleg met de gyn en een simpel mannenonderzoek :wink:
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Zwangerschap en reuma