Zwanger na gebruik mtx

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Zwanger na gebruik mtx

Berichtdoor dillie » wo nov 21, 2012 8:22 pm

:esad: sterkte, dit moet heel moeilijk voor jullie zijn.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor Henk » do nov 22, 2012 2:22 am

Natuurlijk kwam de klap hard aan, sterkte bij het verwerken daarvan, maar mooi hoe je nu al denkt aan een MTX-vrije herhaling over een paar maanden.
Het herinnert me aan de miskraam die mijn echtgenote had tussen onze twee kinderen en de nuchtere mededeling van onze toenmalige huisarts -die ons goed genoeg kende om die opmerking te maken-:
"Ongeveer één op de tien zwangerschappen eindigt in een miskraam en het is meestal de natuurlijke reactie van een lichaam ten opzichte van iets dat niet in orde is...". Of het wetenschappelijk onderbouwd was, weet ik niet, maar het hielp ons toen wel over de eerste schok heen.
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Blaine » zo nov 25, 2012 4:28 pm

:( balen dat het niet goed is gegaan, maar ergens kan ik me ook wel voorstellen dat het rust geeft want het zou natuurlijk geen onbezorgde zwangerschap zijn geworden voor je gevoek. Veel sterkte met het verwerken en dat het in januari maar snel raak mag zijn :wink:
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Danielle76 » ma jul 15, 2013 10:50 am

Na een tijdje weer terug op het forum.........en met goed nieuws.
Ben op dit moment 12 weken zwanger van een goed groeiend kindje :D
A.s. woensdag hebben we een combinatie test.
Gelukkig mag ik nu wel bij een verloskundige onder controle, als het slechter gaat gaan we kijken hoe nu verder.
Maar ik slaap slechter en word daardoor gebroken wakker met de nodige pijnklachten.
Wat gebruikten jullie tijdens de zwangerschap? Ik smeer nu met spiroflor omdat voltaren niet mag. Maar dit werkt ook niet geweldig.
Paracetamol is te weinig

Help ;-)

Groetjes Danielle
Danielle76
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Blaine » ma jul 15, 2013 11:52 am

Super dat je zwanger bent, gefeliciteerd.
En tijdens de zwagerschap alleen pcm en verder de pijn doorbijten :wink: .
Maar als het niet gaat gewoon je arts vragen wat de opties zijn daar zijn ze voor.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Danielle76 » ma jul 15, 2013 12:55 pm

Hey blaine,

Dank je!!
PCM is echt te weinig :( en heb de ervaring als ik te lang door blijf lopen, dat het alleen maar erger word omdat je geforceerder gaat bewegen
Heb nu midalgan extra warm
Danielle76
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma jul 15, 2013 3:29 pm

Ik ben nooit zwanger geweest maar dacht te hebben begrepen dat de reuma tijdens de zwangerschap vaak rustig wordt om na de bevalling weer keihard terug te komen. Ik hoop dat dit ook bij jou het geval zal zijn (dat het rustig wordt natuurlijk, niet dat het keihard terugkomt).
En wat fijn om te lezen dat je zwangerschap deze keer goed gaat! (las net dit draadje voor het eerst).
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Danielle76 » ma jul 15, 2013 6:18 pm

Hoi hoi, ja dat klopt. Maar dat verschilt wel echt per persoon. Mijn reuma is wel rustiger dan normaal. Maar doordat je andere medicijnen hebt en geen echte pijnstillers mag gebruiken, komen toch wel de wat scherpere randjes naar boven. En ook door het slechte slapen.......
Maar heb het er graag voor over hoor :ewink:
Danielle76
Lid

Berichtdoor Hermione » ma jul 15, 2013 6:51 pm

Hey Danielle,

gefeliciteerd met je leuke nieuws! :)
Het kan nog komen dat het beter met je gaat. De eerste periode groeit je kindje megahard en vreet jouw energie op. En ergens in die periode verandert er wat in je lichaam (iets met helper T-cellen van T1 naar T2 of andersom) waardoor auto-immuunziektes niet zo hard meer toeslaan... Ik duim voor je!

met hart. gr.,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Blaine » ma jul 15, 2013 7:30 pm

Danielle76 schreef:Hey blaine,

Dank je!!
PCM is echt te weinig :( en heb de ervaring als ik te lang door blijf lopen, dat het alleen maar erger word omdat je geforceerder gaat bewegen
Heb nu midalgan extra warm

En anders gewoon bellen hoor, ik ben erg eigenwijs haha. Maar heb op het eind echt een nacht in het ziekenhuis gelegen waar ik plat ben gespoten zodat ik een nacht kon slapen en niet zoveel pijn meer had :wink: . Dus niet te eigenwijs zijn heb ik wel geleerd
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » wo jul 17, 2013 11:20 am

Proficiat met je zwangerschap Danielle!

Mag je dan geen cortisonen nemen?
Ik ben momenteel 18 weken zwanger (nog steeds geen verbetering van mijn RA, helaas) en neem sinds ik gestopt ben met MTX dagelijks Medrol in.
Ik zou anders niet kunnen functioneren. En zelfs nu heb ik het soms heel zwaar en inderdaad zeker ook als ik vermoeid ben. Dan neem ik een PCM extra bij, maar ik denk eigenlijk dat dit niet helpt.

Veel succes en geniet ervan!
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Danielle76 » wo jul 17, 2013 11:32 am

Bloemeke gefeliciteerd. Wat leuk.
Ik heb nu salozopirine en plaquenil. Het medicijn wat jij gebruikt had ik begrepen dat het bij lang gebruik (maanden) meer bijwerkingen zou geven.
Maar als het werkt.......
Veel succes de komende tijd
Spannend he ;-)
Danielle76
Lid

Berichtdoor Blaine » wo jul 17, 2013 7:24 pm

Leuk zeg zoveel zwangeren ook jij gefeliciteerd.
Enneh heb nog een mooie box te koop :lol:
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Danielle76 » wo jul 17, 2013 11:55 pm

:lol: :lol:
Blaine schreef:Leuk zeg zoveel zwangeren ook jij gefeliciteerd.
Enneh heb nog een mooie box te koop :lol:
Danielle76
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » do jul 18, 2013 11:15 am

Amai nog niet spannend.
Maandagavond hebben onze volgende echo, normaal weten we dan ook het geslacht. Tenzijn het weer met de beentjes gekruist zou liggen, den deugniet :ebiggrin:

Van de cortisonen alleen véél grote blauwe plekken. Maar zolang ik me relatief goed voel vond mijn reumatologe het zeker niet nodig om te veranderen. Momenteel neem ik het al 9maanden en als mijn RA niet beter wordt dan zal ik het tot december doornemen. Zolang het kleintje maar in orde is.

Ik ben al benieuwd naar je verdere updates.

@Blaine: ik zie inderdaad net je box staan op het forum. Dat is mooi gemaakt seg. Maar wij hebben er al een klaar staan ;-)
Bloemeke84
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma