Zwanger na gebruik mtx

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Zwanger na gebruik mtx

Berichtdoor puntje » ma okt 22, 2012 4:00 pm

Fijn, dat je een doorverwijzing naar het Erasmus hebt gekregen. Hopelijk komt alles goed, je zit tenminste op de juiste plek. Ik duim en steek vanavond een kaarsje aan, dat alles goed komt voor jouw en je toekomstig kindje.

Het is gewoon super fijn, dat ze eerst alles onderzoeken, dan het gelijk weg te halen. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Doordat ze het nu goed onderzoeken, heb jezelf straks ook rust als alles goed blijkt te zijn, anders blijf je piekeren. Mocht het niet goed zijn, wat ik niet hoop, dan hoop ik dat je het juiste doet, wat voor jouw goed voelt.
Laatst bijgewerkt door puntje op ma okt 22, 2012 6:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Blaine » ma okt 22, 2012 4:02 pm

Yep dat stond ruim 6 jaar terug in mijn mtx info boekje die ik mee kreeg vanuit het ziekenhuis gemaakt door het reumafonds. Maar zoals ik al zei dat was 6 jaar terug en sinds die tijd is er alweer veel verandert, zo mocht je toen ook absoluut geen enbrel ed gebruiken, zelfs 3 jaar terug nog niet en dat wordt nu ook steeds meer gedaan. Vandaar dat ik er ook bij heb gezet dat dat vroeger zo in de info stond maar niet wet hoe dat nu zit ;).
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Danielle76 » ma okt 22, 2012 8:59 pm

Blaine schreef:Spannend dus nog even afwachten, wat een stress voor jullie, we hopen op een wonder ;).

Ja we hopen ook op een wonder. Maar het moet wel 100% goed zijn, anders willen we het risico niet lopen.
Danielle76
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Danielle76 » ma okt 22, 2012 9:00 pm

Johanneke schreef:Heel veel sterkte met alles dat komen gaat!

Dank je wel :)
Danielle76
Lid

Berichtdoor Danielle76 » ma okt 22, 2012 9:03 pm

Gigi schreef:Wat een verhaal! Goed dat je naar de huisarts bent geweest. Ik hoop dat het allemaal mee valt!

Ik ben zelf ook gestopt met mtx ivm kinderwens en inmiddels alweer een half jaartje bezig. Ik las dat iemand ergens had gelezen dat je bij mtx 90% kans hebt op een meervoudig gehandicapt kind, maar volgens mij ligt dat percentage veel lager (als ik af ga op wat mijn reumatoloog erover heeft verteld). Het is in elk goed dat je sinds de bevruchting geen mtx meer hebt gebruikt, natuurlijk is het wel nog actief in je lijf, maar in elk geval in een afnemende dosis.

Ik hoop dat alles goed is op de echo en dat je gewoon kunt gaan genieten van het feit dat je zwanger bent :)

Oh voor jou ook een spannende tijd :D maar waar ben je een half jaartje mee bezig? Mijn huisarts zei dat het goed is dat ik niet zwanger ben geraakt toen ik nog spoot. Maar dat een vleugje mtx in mijn bloed ook schade aan kan richten. Maar dat ze dit eerst moeten onderzoeken hoeveel vleugjes er nog in mijn bloed zitten :ewink:
Danielle76
Lid

Berichtdoor Danielle76 » ma okt 22, 2012 9:05 pm

puntje schreef:Fijn, dat je een doorverwijzing naar het Erasmus hebt gekregen. Hopelijk komt alles goed, je zit tenminste op de juiste plek. Ik duim en steek vanavond een kaarsje aan, dat alles goed komt voor jouw en je toekomstig kindje.

Het is gewoon super fijn, dat ze eerst alles onderzoeken, dan het gelijk weg te halen. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Doordat ze het nu goed onderzoeken, heb jezelf straks ook rust als alles goed blijkt te zijn, anders blijf je piekeren. Mocht het niet goed zijn, wat ik niet hoop, dan hoop ik dat je het juiste doet, wat voor jouw goed voelt.

Wat lief (kaarsje) Dank je wel.
We wachten af wat ze zien op de echo. En daarna besluiten we wat we doen.
Want al is er maar een kleine kans dat het niet goed is, dan willen we het risico niet nemen.
Als we de echo hebben gehad dan zal ik weer wat posten
Danielle76
Lid

Berichtdoor puntje » di okt 23, 2012 12:44 am

Snap ik helemaal. Ik zou het zelfde doen, als ik in jouw schoenen zou staan. Onze medische zorg is op sommige punten super goed. Hopelijk blijft dit zo. Ik vind het juist goed dat je het goed na vraagt en onderzoek laat plegen. Ik zou op dit punt ook niet gelijk iedereen geloven.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Gigi » di okt 23, 2012 10:19 am

Danielle76 schreef:Oh voor jou ook een spannende tijd :D maar waar ben je een half jaartje mee bezig? Mijn huisarts zei dat het goed is dat ik niet zwanger ben geraakt toen ik nog spoot. Maar dat een vleugje mtx in mijn bloed ook schade aan kan richten. Maar dat ze dit eerst moeten onderzoeken hoeveel vleugjes er nog in mijn bloed zitten :ewink:

Ik bedoelde dat we nu een half jaartje bezig zijn met proberen zwanger te worden :) Ik heb in februari de laatste keer mtx genomen en ben daarna ook gestopt met humira (van de reumatoloog mocht ik dit blijven gebruiken, maar dat voelde voor mezelf niet goed). Toen dus 3 maanden gewacht en nu hopen dat ik snel zwanger raak :D

@ Blaine: ik weet ook niet precies hoe het zit hoor. Ik wilde alleen aangeven dat Danielle misschien geluk heeft en het allemaal mee valt :) Maar het is gewoon afwachten wat uit de onderzoeken komt natuurlijk.
Gigi
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Danielle76 » di okt 23, 2012 9:11 pm

Gigi schreef:
Danielle76 schreef:Oh voor jou ook een spannende tijd :D maar waar ben je een half jaartje mee bezig? Mijn huisarts zei dat het goed is dat ik niet zwanger ben geraakt toen ik nog spoot. Maar dat een vleugje mtx in mijn bloed ook schade aan kan richten. Maar dat ze dit eerst moeten onderzoeken hoeveel vleugjes er nog in mijn bloed zitten :ewink:

Ik bedoelde dat we nu een half jaartje bezig zijn met proberen zwanger te worden :) Ik heb in februari de laatste keer mtx genomen en ben daarna ook gestopt met humira (van de reumatoloog mocht ik dit blijven gebruiken, maar dat voelde voor mezelf niet goed). Toen dus 3 maanden gewacht en nu hopen dat ik snel zwanger raak :D

@ Blaine: ik weet ook niet precies hoe het zit hoor. Ik wilde alleen aangeven dat Danielle misschien geluk heeft en het allemaal mee valt :) Maar het is gewoon afwachten wat uit de onderzoeken komt natuurlijk.

Dan hoop ik voor je dat je snel zwanger bent. Want het krijgen van een kindje is het mooiste wat er is :ewink:
Danielle76
Lid

Berichtdoor Danielle76 » za nov 03, 2012 10:45 pm

À.s. Maandag krijg ik een echo. Spannend!
Danielle76
Lid

Berichtdoor Blaine » za nov 03, 2012 10:54 pm

Erg spannend, erg veel succes, hoop dat alles goed is!!!
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Dani- » za nov 03, 2012 11:02 pm

Heel veel succes!
Dani-
Lid

Reumavorm: RA of AP

Berichtdoor Blaine » ma nov 05, 2012 1:34 pm

En en en???
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Danielle76 » wo nov 07, 2012 3:34 pm

Wat een domper maandag!!
Zijn we eindelijk aan de beurt. Hebben we een intake gesprek met een reumatoloog. Werd ik weer helemaal onderzocht.
Maar GEEN echo.
Ze gaven aan dat het nog te vroeg is om te bekijken of alles goed is met het kindje.
Waarom zijn we dan met spoed er tussen gezet???
Van alles geregeld om de jongens na school op te vangen. Want we hadden om 15:15 een afspraak. En waarvoor eigenlijk? We weten nu nog niks.
Ook moest er bloed worden geprikt, maar het prikken was al gesloten dus moesten we vandaag weer terug.
20 november hebben we nu een echo en 22 november moet ik weer terug voor een afspraak met de reuma verpleegkundige.
Vind het allemaal heel omslachtig en totaal niet efficiënt. Op de meest onmogelijke tijden hebben we afspraken.
En daarbij komt ook dat mijn vorige bevallingen in totaal nog geen 2,5 uur duurde.
En als ik nu bij het Erasmus ziekenhuis onder controle moet blijven, dan bestaat de kans dat ik ga bevallen in de auto.
Want het ziekenhuis ligt niet echt in de buurt.
Dus al met al ben ik niet echt blij met het hele zorgpad waar we ons voor aan moesten melden.

Ben benieuwd of er vrouwen zijn die een bevalling met reuma anders hebben ervaren dan een bevalling zonder reuma.
Want ik weet nu niet zo goed wat de meerwaarde is van het aanmelden bij zorgpad
Danielle76
Lid

Berichtdoor Blaine » wo nov 07, 2012 4:04 pm

Wat balen dat je nog geen stap verder bent, had voor jullie gehoopt dat je wat meer duidelijkheid zou krijgen.
Maar als alles goed blijkt te zijn kun je toch gewoon terug voor de controles naar je vk? Lijkt me zo. Hier is het in ieder geval niet zo dat je met reuma speciaal bij de gyn onder controle moet lopen dus ik zou het voor nu even afwachten en mocht alles goed zijn gewoon terug laten verwijzen naar je vk.
Afbeelding
Blaine
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma