MTX 6 maanden stoppen

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: MTX 6 maanden stoppen

Berichtdoor Zizly » vr dec 21, 2012 11:35 am

Ja precies! En daarbij moet het ook nog maar meteen de eerste keer lukken, anders kom je alweer sneller in de buurt van die 6mnd. Dankjewel!
Zizly
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Blaine » vr dec 21, 2012 12:31 pm

Als je dat maar door hebt, maar wie weet heb je mazzel, hadden wij ook ronde 2 al raak dus het kan wel :wink: . Maar door al die rare adviezen ga je soms gewoon twijfelen.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Zizly » do feb 28, 2013 4:50 pm

Hallo! Hier nog eens een update, zie dat ik al lang niets meer heb geschreven..

Hier zijn we inmiddels bezig aan poging 2 (jaaa, na 3mnd stop MTX) heb in de tussentijd nog contact gehad met mn oude reumatoloog van AZM, en zij vertelde me dat ze inmiddels ook 3mnd adviseerd ipv 6mnd. Dus toen waren we gerustgesteld!
Nu gebruik ik sinds half januari helemaal niks meer, behalve 8 paracetamol per dag. Wat ik wel degelijk goed merk. Maar Arcoxia moest ik 2 weken voor mn eisprong ook stoppen, alle ontstekingsremmers hebben invloed op vruchtbaarheid/eisprong/etc.
En omdat t dus niet alleen aan de medicijnen lag, maar voornamelijk mezelf, dat ik geen eisprong heb, slik ik nu Clomid (hormonen) en is t hopen dat t werkt!

Als t bij deze poging niet lukt kom ik er echt aant geloven, en moet ik prednison gaan slikken. Heb wel al spuit gehad in de elleboog, omdat er n flinke ontsteking zit en ging niet anders..

Dus hopen op t beste!
Zizly
Lid

Berichtdoor Blaine » do feb 28, 2013 8:48 pm

Duimen draaien maar hopen dat de clomid zijn werk doet en je snel zwanger bent en dan weinig klachten hebt.
Goed dat je toch de drie maand hebt genomen!!!
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Gigi » ma maart 04, 2013 4:37 pm

Hopelijk helpt de clomid, ik duim voor je!!

Ik heb vlak voordat ik zwanger raakte (volgens mij zelfs op de dag van de eisprong in de ronde dat het 'raak' was :) ) ook een prednison injectie gehad. Daardoor ga ik nu om en om naar de verloskundige en de gyn en krijg ik de uitgebreidere variant van de 20 weken echo. Dit begrijp ik zelf eigenlijk niet goed, aangezien de reumatoloog me heeft verzekerd dat het geen kwaad kan (anders had ik het uiteraard niet laten doen!). De gynaecologen kunnen me hier eigenlijk geen antwoord op geven... Maar goed, als met de 20 weken echo alles goed is, hoef ik niet meer naar de gyn. Nog 2 weekjes wachten, spannend!
Gigi
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Zizly » ma maart 04, 2013 7:07 pm

Maar prednison mag toch terwijl je zwanger bent? Meende ook dat dat geen kwaad kon. Of is er verschil in tablet/injectie?
Mijn reden is gewoon dat ik liever niet ook nog die kilo's van prednison erbij wil hebben, en liefst deed ik t ook allemaal zonder medicatie (zwanger worden en zwangerschap) maar als niet anders gaat..

Maarja wie weet heb ik geluk.. de clomid heeft zn werk goed gedaan.(Dat mag ook wel, weet niet hoe lang ik dit volhoud. Als niet elke dag is, wel om de dag naar ZH voor bloedprikken/echo)
Heb 4 follikels, waarvan 2 waarschijnlijk goed doorgroeien. Dus erg spannend!

Nou heel veel succes achter 2 weken, zal voor je duimen!
En lees graag hoe t geweest is..
Zizly
Lid

Berichtdoor Blaine » di maart 05, 2013 9:21 am

Prednison is veilig dacht tot 20mg per dag en spuit zit vaak meer in en dat weet men gewoon niet vandaar denk ik dat ze extra controleren (hoeveel qua mg weet ik niet helemaal zeker). Maar beter extra controle dan weet je ook zeker hoe of wat.
Weet je wat het is met prednison, men zegt dta de kans op vroeggeboorte er groter door wordt en je kindje een lager geboorte gewicht kan hebben, maar aan de andere kant door een actieve reuma is ook de kans dat je kindje lichter is en eerder geboren :lol: , tja en wat kies je dan :wink: . Beide geven een kans, hier dus gekozen zonder prednison en meneer kwam met 35,3 en was 3176 gram dus tja je weet het nooit natuurlijk
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Gigi » di maart 05, 2013 12:41 pm

Klopt, Zizly, prednison mag gewoon, ook de injectie zou geen probleem zijn zei de reumatoloog. Daarom begrijp ik die extra controle dus ook niet zo goed. Maar het is wat Blaine zegt, een extra controle is natuurlijk altijd prima.

Blaine, mijn reumatoloog zei net dat je door prednison kans had op een groter kindje, ze maakte er toen zelfs nog een grapje over dat ons kindje sowieso waarschijnlijk groot zal zijn, aangezien mijn man en ik allebei lang zijn. Nou ja, we zullen zien.
Gigi
Lid

Berichtdoor Zizly » di maart 05, 2013 12:55 pm

Voor zo ver ik kan vinden op Google heb je met Prednison kans op een kleiner kindje.
Dan hoop ik toch dat ons kind de lengte van zn vader krijgt die is 1.87m, want ik ben maar 1.53m en dan blijft er niks meer over haha! :lol:

Maarja ik hoop natuurlijk stiekem dat het deze wel lukt, en ik niet hoef te beginnen met Prednison..
Zizly
Lid

Berichtdoor Blaine » di maart 05, 2013 9:16 pm

Ik hoop hetook voor je, zou toch wel erg mooi zijn.
Tja ik weet niet beter dan dat je kindje juist kleiner blijft, lichter door de prednison dat is wta mijn arts en de gyn vertelden, dus dat geloof ik dan maar :wink: .
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Gigi » wo maart 06, 2013 1:08 pm

Dan heeft mijn arts me kennelijk verkeerde informatie gegeven. Maar maakt verder ook niet uit, tot nu toe gaat in elk geval alles goed :)
Gigi
Lid

Berichtdoor Blaine » wo maart 06, 2013 4:16 pm

En dat is het voornaamste gigi
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor AP 1978 » za maart 09, 2013 11:40 am

Ik gebruikte Sulfa en beviel met 40 weken van een peuter: 53 cm en 4150 gram. Ben zelf heel gemiddeld en papa ook, dus je weet het nooit... :ewink: Ze is nu nog groot, 1 sd boven het gemiddelde...
AP 1978
Lid

Berichtdoor Zizly » ma mei 13, 2013 1:23 pm

Hallo

Nog eens een update..
Inmiddels hebben we poging 4 ook alweer net erop zitten, en helaas :(
Op aandringen van n vriendin toch maar eens een afspraak gemaakt in België, daar mag ik 5 juni heen.
Omdat ze daar toch wat sneller handelen. Hier zou ik 6mnd hormonen, dan 6mnd inseminatie en dan over op IVF.
En dat inseminatie wil ik toch echt overslaan, want zo wordt het wel een heel lang proces. En al die hormonen is ook gewoon een grote rotzooi.

Lichamelijk trek ik dit ook niet zo lang. Heb de Sulfa nog geprobeerd te slikken, maar daar werd ik heel erg duizelig en misselijk van. En kon heel slecht tegen licht/flitsen/etc. dus echt niet prettig.
Achter 2 weken moet ik weer bij de reumatoloog zijn en dan toch maar de prednison..
Zizly
Lid

Berichtdoor Blaine » ma mei 13, 2013 3:20 pm

Balen dat het nog niet opschiet voor jullie, hopelijk wordt je in belgie wat wijzer.
Succes en knudde dat het lichamelijk gezien niet echt wil.
Afbeelding
Blaine
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma