Zizly schreef:Hoi Blaine,
Nou dat is wel heftig allemaal zeg. Maar wel petje af dat je er zo positief nog over kunt doen.
Dat is wel een beetje mijn angst, omdat ik ook verhalen hoor van mensen die zeggen "was ik er maar nooit aan begonnen". Fijn om van jou te horen dat het wel allemaal waard is geweest!
Hoe gaat t je af nu met de verzorging van de kleine? Ook hulp nodig van andere?
Wat valt je het zwaarst?
Mijn kleine man wordt 5 december alweer 3 dus die helpt zelf erg goed mee, dat heeft hij van het begin af aan geleerd dus hij kroop al jong zelf de trap op, in de box voor het verschonen zelf in de kinderwagen enzovoort. Hij heeft erg goed door dat mama bepaalde dingen niet kan die hij met papa wel kan, in praktijk luisterd hij dus ook beter naar mij, als hij een paar meter voor me aan loopt en ik roep stop of halt houden staat hij direct stil, vaak hoef ik alleen maar te zeggen je loopt te hard voor mama en hij gaat zachter als mijn man hem roept rent hij hard weg

.
Ik heb eigenlijk geen hulp behalve van mijn man, we hadden de pech en achteraf geluk dat hij zonder werk kwam te zitten toen Quinten werd geboren en hij pas werk weer vond toen die 6 maand oud was. Maar we hadden ook wel de mazzel dat Quinten een mega makkelijke baby was, hij sliep 2 weken oud al door en huilde eigenlijk nooit zo maar, dus gewoon geluk.
Nee het is het echt waard, hij brengt zoveel geluk en vreugde in ons leven, we hebben wel erg bewust voor nu gekozen om de wens voor een tweede in de ijskast te zetten wantzoals het nu gaat kan ik gee2 kindjes verzorgen en als het tijdens de zwangerschap weer mis gaat lichamelijk heb ik wel een jongetje dta verzorgt moet, naar school wil, tegen die tijd

, dus dat zien we niet zitten. Maar al met al zijn we echt blij met de keuze voor hem.
Ik hebsinds april een scootmobiel met fiestkar erbij achter waardoor ik Quinten goed op depsz kan krijgen en zelf naar het ziekenhuis kan ipv altijd met de taxi dus dat geeft me veel vrijheid en dat vinden we beide helemaal geweldig.
Denk van te voren wel goed na over het kamertje ed, zo hadden wij een in hoogte verstelbare box (elektrisch) een babybadje op een standaar/tafel gewoon aangesloten op de afvoer en met een kraan er oven die je ook uit kon trekken als douchekop, ben ik kinderwagens gaan testen op een slechte dag

, kinderstoel is de kleine er makkelijk in te krijgen, handige flessem difrax vond ik ideaal, voedingskussen voor het ondersteunen van je armen met voeden enz.