Hallo dames,
Mijn naam is silvia en wij proberen ook al 6 maand zwanger te geraken. Kheb een goei 15 jaar arthritis psoriasis.
Kben nu 10 maanden medicatie vrij. Het is echt geen lachtertje, heb een zwaar ontstoken voet, hand, rug en knieën pijnlijk maar nog net te doen.
Kben verleden week naar de reumatoog geweest want ik kan niet meer werken en we hebben financieel de centjes wel nodig.
Hij schrijft mij 3 weken medrol 16 gr, enbrel, naxoproxen en sufasine 2000 gr voor. Als ik enbrel en de sufasine samen gebruik voel ik me echt onwel, benauwd hartkloppingen en een benauwd gevoel. Maar ik twijfel enorm dat het geen schade zou aanrichten aan de eventuele vrucht moest ik zwanger zijn.
Want tussen de eisprong en de menstuatie zitten toch 2 weken. Eens zwanger wil ik niks meer gebruiken mijn reuma komt in remissie als ik zwanger ben, zo was het verleden keer. Je weet nooit hoe lang het duurt eer je eindelijk zwanger geraakt. Kan iemand me raad geven. Ik zou de sufa misschien laten de enbrel werkt zo goed ma heb nu sinds 10 maanden pas voor de eerste keer terug gespoten voel me nu al schuldig, ik wil met een goed geweten medicatie pakken zonder dat het eventuele vruchtje er last van heeft want dat kind wil ook een goed leven!
silvia