stoppen medicatie voor zwangerschap

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: stoppen medicatie voor zwangerschap

Berichtdoor Miranie » ma maart 25, 2013 7:41 pm

Leuk dat jullie daar nog over kan beginnen.
Voor mij is het zwanger worden echt voorbij...... :esad:
Had graag altijd een tweede kindje gewild,maar door een fout van het ziekenhuis is mijn baarmoeder verwijderd. Het is wel goed zo...heb een dochter van 13 jaar. :esmile:
Miranie
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Berichtdoor Steph » di apr 02, 2013 12:39 pm

@ gigi
Hoe lang ben je dan gestopt met humira??
5 maanden zoals aangegeven op de bijsluiter van Humira?
Zoals je hoort, nog altijd aan het twijfelen wat ik zal doen... Het is ook zo moeilijk kiezen als je de effecten niet weet wat er mis kan zijn met je kindje!

Vele groetjes !!
Steph
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Gigi » di apr 02, 2013 3:33 pm

Nee, 1,5 maand, in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben gaan ze er nu vanuit dat humira binnen een maand uit je lijf is. Ik was destijds ook aan het twijfelen, maar moest toen sowieso een keer spuiten overslaan, ivm een tandheelkundige ingreep, dus toen dacht ik: dan stop ik maar meteen helemaal ermee.
Gigi
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Bloemeke84 » ma apr 08, 2013 8:12 am

Hoi iedereen,

Ook ik ben nieuw op dit forum en dit is zo herkenbaar.
Ik heb RA en mijn vriend en ik willen ook graag ons eerste kindje.
Ik ben in september gestopt met mijn Ledertrexate en in december dan uiteindelijk met mijn pil.
Sinds oktober neem ik dagelijks tussen de 4 en de 8 mg medrol. Dat gaat met ups en downs en spijtig genoeg veel hoofdpijn en migraine.
Jammer genoeg heb ik dan in januari bij de gynaecoloog te horen gekregen dat ik CMV heb gehad in het ‘recente verleden’ (was gewoon eens langsgegaan voor wat info). Gewoon tijdens een routinecontrole van mijn bloed. Ik kreeg een brief in de bus dat we nóg een half jaar moesten wachten met de proberen, hoewel ze niet zeker was dat de infectie nog actief was. Dat was mentaal een zware klap want we waren al zo lang aan het wachten. De pijn werd ook veel erger van alle stress.
Ben vorige week bij iemand anders geweest en mijn bloed was veel beter, CMV kon niet meer bevestigd worden. Dus we hebben eindelijk groen licht :ebiggrin:
Ik vind de pijn dragelijker nu ik weet dat er elke maand iets fantastisch zou aan kunnen vasthangen.
Ik wens jullie allemaal heel veel succes.

Groetjes,

Marjan
Bloemeke84
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Steph » ma apr 08, 2013 1:50 pm

Dag Marjan,

Wat fijn om te horen dat je eindelijk mag gaan proberen, hopelijk heb je vlug raak :wink:
Neem je nog medicatie of enkel medrol? Lukt het je wat om de "dagdagelijkse" dingen uit te voeren of is het nu toch wel zwaar??
Ik duim alvast voor je !

@gigi. Ben al blij te horen dat het na 1.5 maand al uit je lichaam is die humira! Heb begin mei een afspraak met de gynaecoloog, benieuwd wat zij ervan vindt..

Groetjes !!!
Steph
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Bloemeke84 » di apr 09, 2013 10:20 am

Hey Steph,
Buiten Medrol neem ik bijna niets. Als het écht niet te houden is dan nam ik nog wat ibuprofen de voorbije maanden omdat ik dan toch niet zwanger mocht worden door de cmv. Maar vorige week had ik ergens echt een helnacht en nadat ik eindelijk naar beneden was gesukkeld wou ik ineens toch niets extra innemen, je weet maar nooit dat ons baby’tje gemaakt zou zijn :wink:
Het is wel zwaar met enkel Medrol. Ik heb elke ochtend veel pijn in mijn tenen en vingers, dat wordt dan beter in de loop van de voormiddag. Maar het gaat nooit volledig weg.
Als ik echt ontstekingen heb (bij mij komt en gaat dat heel snel) dan is het wel heel zwaar voornamelijk in mijn polsen en schouders en ellebogen, dan kan ik bijvoorbeeld wel in de douche, maar mijn haar wassen zonder hulp lukt me dan niet. Of steak snijden ofzo. Ik let er dan ook op dat als ik alleen thuis ben ik gemakkelijk kleren klaarleg en geen kleedjes met een rits langs achter enzo. Ik kuis ook nooit meer ons huis in een keer, de ene avond dweil ik enkel boven en dan een andere dag dweil ik beneden. Ik sport ook niet meer. Mijn vriend gaat naar de winkel en laadt alles altijd uit, hij kookt ook en dan kan ik ondertussen even rusten Het lukt uiteindelijk wel hoor.

Dat is interessant dat je een afspraak bij je gynae hebt gemaakt. Ik heb dat toen ook gedaan.
Dat geeft dan toch een veilig gevoel als ze zegt wat je mag nemen en wat niet. Ze zei wel dat als de Medrol niet meer genoeg zou zijn, ik ook naar mijn reulatologe zou moeten omdat die veel meer weet over medicatiegebruik tijdens de zwangerschap.

Laat je vooral niet ontmoedigen, hoeveel pijn ik soms ook heb en hoe moe ik daar dan van word, als ik denk aan ons kindje dat in ons huis gaat rondhuppelen dan heb ik gewoon het gevoel dat ik de wereld aankan :ebiggrin:
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Blaine » di apr 09, 2013 10:27 am

@steph, spannend een afspraak bij de gyn, alvast succes

@marjan, fijn dat je nu toch groen licht hebt gekregen en nu maar hopen dat het snel raak is. En dat kindje snel door huis huppelt ;). Hoe cliché ook zo'n hummeltje is alle pijn en ongemak waard, zo dacht ik er voor en tijdens de zwangerschap over en nu nog ietsjes meer als ik eind van de dag doodop op de bank zit omdat mijn mannetje een monsterdag had dan zit ik nog met een glimlach omdat het toch heerlijk is dat hij er is en we van hem mogen genieten.

Allemaal succes met klussen en hopelijk volgen er hier veel positieve berichten
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » zo apr 14, 2013 11:49 am

Oh Blaine je hebt al een kindje. Leuk hé! Bedankt voor je bemoedigende woorden.
Ik zit met 2 ontstoken polsen, het is bijna niet te doen maahaar ik ben al 3 dagen overtijd. Als er morgen nog niks is dan doe ik een test, hij ligt al klaar. Ik besterf het bijna van de zenuwen :ewink:
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Blaine » zo apr 14, 2013 12:17 pm

Ooh spannend overtijd, ik zou zeggen testen maar wat knap dat je zolang kunt wachten haha.
Onze man is in december 3 geworden en het is echt genieten. Je weet waar je het voor doet dus doorbijten, heb ik zo vaak gedacht, ontstoken polsen is niet leuk, hopelijk gaat dat snel beter.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor maris » zo apr 14, 2013 8:44 pm

Hoi Marjan,
kom niet zo vaak meer op het forum maar kijk nog wel eens even mee. Hoop dat de test positief was... Anders vast een domper......
Hoe raar het trouwens klinkt...cmv wil je ook niet mee beginnen in een zwangerschap. (ik neem aan dat je een primo infectie hebt gehad) Tijdens mijn 2e zwangerschap heb ik dit dus opgelopen en we wisten dus toen opeens niet of ons kindje gezond zou zijn....

Maar zet m op samen op....en hoop dat de zwangershap (hopelijk deze en anders een volgende) je net zoveel 9 maanden plezier qua gewrichten oplevert als het mij 3 keer heeft gedaan!
groetjes Maris
maris
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » ma apr 15, 2013 9:00 am

Ja ja we zijn in verwachting !!!
Ik kan het nog altijd niet geloven dat we eindelijk is zoveel geluk mogen hebben dat het direct raak is.
Er zaten 2 testjes in het pakje en ze waren allebei positief. Vandaag nog veel pijn, maar er kon toch wel een hele grote vreugde dans vanaf :ebiggrin:

Nu maar hopen dat alles goed gaat, want nu voel ik daar al stress voor komen.
In de CMV ben ik vrij gerust. Mijn resultaat is altijd twijfelachtig geweest. Hoge recencte antistoffen en enorm hoge oude antistoffen ook. Ik ben in 2006 ook getest op CMV en toen was het al twijfelachtig. Ik denk gewoon dat ik altijd een beetje twijfelachtig zal zijn :wink:
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Blaine » ma apr 15, 2013 9:42 am

Jaha wat een super nieuws, geweldig dat je een positieve test hebt, gefeliciteerd en nu duimen voor ene goede zwangerschap. Super dat het de eerste maand al raak is dat geeft vertrouwen voor de toekomst ;).
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Gigi » ma apr 15, 2013 12:08 pm

Super, proficiat!! Geniet ervan! Ik snap heel goed dat je het spannend vindt of alles goed zal gaan, ik ben de eerste weken van mijn zwangerschap zelf enorm gespannen geweest (heb 2x bloedverlies gehad). Maar na de 12 weken echo en vooral na de 20 weken echo geniet ik er enorm van, ik vind de zwangerschap zo bijzonder om mee te maken :)
Gigi
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » do apr 18, 2013 3:49 pm

Bedankt! :)
Binnen een kleine maand hebben we onze eerste afspraak bij de gyn. Ik hoop dat ze dan al zo een vroeg echootje gaan nemen zodat we het hartje kunnen zien kloppen, dat zou toch echt al een opluchting zijn.

Maar wanneer werd het dan beter bij jullie met de RA? Snel of pas na een paar maanden?
Ik veronderstel toch dat ik nu al wat zwangerschapshormonen zal hebben, maar ik voel me (nog) niet echt beter. Maar wel veel gelukkiger :D
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Blaine » do apr 18, 2013 5:29 pm

Hopen maar dat ze dat willen doen, altijd spannend die eerste weken.
En uhm je wilt mijn antwoord niet horen :lol: . Hier ging het de eerste paar weken erg goed en daarna helemaal niet, zal je de details besparen, maar het is dus gewoon echt afwachten
Afbeelding
Blaine
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma