stoppen medicatie voor zwangerschap

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: stoppen medicatie voor zwangerschap

Berichtdoor Gigi » di apr 23, 2013 12:27 pm

@ Bloemeke: ik ben tot de 20 weken echo bij de gyn onder behandeling geweest (nu alleen nog bij de verloskundige) en bij deden ze elke keer standaard een echo!
Zelf heb ik AP ipv RA en bij mij gaat het helaas niet beter. Maar ook ik voel me wel heel gelukkig :D
Gigi
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Steph » di apr 23, 2013 12:39 pm

Super Super Super Proficiat bloemeke :ebiggrin:
Hopelijk wordt het voor jou nu alleen maar beter met de pijnen... Mij hebben ze verteld dat in de laatste 6 maanden van de zwangerschap de hormonen het gaan overnemen. Natuurlijk heb ik er geen verstand van maar wilde je dit toch even vertellen :eugeek:
@gigi jammer dat het voor jou niet zo is... maar het hangt wss af van persoon tot persoon..
In ieder geval wens ik jullie allebei een dikke proficiat met de zwangerschap en dat je er toch mag van "genieten" !!
Steph
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor AP 1978 » wo apr 24, 2013 9:46 am

Ik kreeg mijn eerste echo (termijnecho) met 8 weken, bij de verloskundige in het ziekenhuis. Ze willen bij het invoeren van je gegevens ook weten wat de uitgerekende datum is en of het een meerling is enzo. En het apparaat staat toch al in de spreekkamer, dus waarom niet? Gefeliciteerd met je zwangerschap!
AP 1978
Lid

Berichtdoor Blaine » wo apr 24, 2013 9:53 am

Hier met de incheck dus niks vragenlijstje en ze geloven je op je blauwe gen dat je zwanger bent, met 11 weken de eerste echo pas gehad, daarna met 13 weken toen ik over moest naar het ziekenhuis en toen pas met 20 weken weer , toen wel 2x omdat meneer niet mee werkte :wink: . Dus het hoeft niet dat je telkens een echo krijgt.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Bloemeke84 » do apr 25, 2013 10:26 am

Gigi wanneer zal jullie kindje ongeveer geboren worden? :)

Ik hoop dan toch op een klein beetje verbetering dan de laatste 6 maanden dan. Ik nam al 9 jaar Ledertrexate maar meen mij niet te herinneren dat ik daarvoor ooit ontstekingen rond mijn knieschijven en in mijn kaak heb gehad.
Vandaag kan ik moeilijk eten en mijn tanden poetsen was heel pijnlijk.
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor AP 1978 » do apr 25, 2013 7:47 pm

@Blaine: Mijn eerste echo was ook in het ziekenhuis, bij de 'gewone' verloskundige had ik ook moeten wachten tot 11 weken. Ik ging ervan uit dat Bloemeke ook naar het ziekenhuis ging (gynaecoloog)!
AP 1978
Lid

Berichtdoor moontje512 » ma mei 06, 2013 10:04 am

hallo,

wij willen graag zwanger worden van een 2de kindje. ik heb nu in totaal 3 depomedrol injecties gehad omdat ik het anders niet red. na de 1ste injectie kwam mijn menstruatie 1 week later op gang. 2 de maand zaten er netjes 28 dagen tussen. nu ben ik voor de 3de maand met ovulatie testen begonnen maar op de dagen dat ik eigenlijk een positieve test zou moeten hebben gebeurt er niks. ik zou dus geen eisprong hebben (wat ik volgens de kalender wel zou moeten hebben) ik word er een beetje gek van.....weet iemand op door de depomedrol injecties het kan zijn dat je eisprong niet plaats vindt. ik heb wel gelezen dat je menstruatie een stoornis kan oplopen..... wat moet ik er toch mee aan?!
moontje512
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » ma mei 06, 2013 9:10 pm

Hallo Moontje,

Bij mijn weten veroorzaakt het alleen menstruatiestoornissen in hoge dossisen en na herhaaldelijke toedieningen.
Maar mss kan je het best eens bespreken met je arts?
In sommige klinieken wordt medrol zelfs gegeven als je een behandeling voor IVF volgt om de innestelling te bevorderen.

Ik heb ook al gelezen dat er mensen zijn waarbij de ovulatietesten niet werken. Of waarbij ze bijna elke dag een ovulatie aantonen, kan ook niet natuurlijk.
Kan best dat je wel een eisprong hebt gehad hoor.

Ik hoop dat de dokter je snel wat verduidelijking kan brengen.

Groetjes,

Marjan
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » vr mei 10, 2013 2:22 pm

Wij hebben ons kleintje dinsdagavond laat voor de eerste keer gezien.
Hij/zij had ons heel hard laten schrikken want ik had plots veel bruinverlies, heel de dag door. Tegen de avond hebben we dan maar naar spoed gebeld en we mochten gelukkig nog komen.
De schrik zat er dik in. Maar het baby'tje stelt het heel goed. De assistente verschoot dat hij het al 1,81 cm was en het bewoog zelfs al een beetje. Het hartje klopte ook goed.
Fantastisch om ons kleintje te zien, het ziet er echt een lief schatje uit :ebiggrin:
Maandag mogen we toch ook nog terug naar mijn vaste gyn, ze wou het toch goed opvolgen.
Jammer genoeg is hier absoluut geen verbetering van mijn RA, integendeel. Maar daarover mag ik eigenlijk niet klagen nu, ons kindje ziet er goed uit en dat is het allerbelangrijkste!
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor moon512 » vr mei 10, 2013 8:55 pm

Hoi bloemeke

Bedankt voor je reactie, ik had mijn sprong later dan ik had uitgeteld, gelukkig ben ik toch maar doorgegaan met de ovulatie testen en had ik toch nog 7 dagen later een goede ovulatie test.
Nu maar hopen dat het raak is. Ik zelf heb tijd genoeg met aantellen maar mijn lichaam werkt totaal niet mee.
De reumatoloog moet me er echt doorheen slepen.

Gelukkig dat met je kleintje alles goed is. Dat zal even schrikken zijn geweest.
moon512
Lid

Berichtdoor Gigi » do mei 16, 2013 4:48 pm

Bloemeke84 schreef:Gigi wanneer zal jullie kindje ongeveer geboren worden? :)

Beetje late reactie van mijn kant, maar ik ben op 8 augustus uitgerekend. Wanneer is jouw uitgerekende datum?

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent van het bruinverlies, heb zelf ook in het eerste trimester 2x bloedverlies gehad. Heel vervelend, maar het was gelukkig niks.
Gigi
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » ma mei 27, 2013 8:29 am

Oh niet meer zo lang wachten! :)

Bij ons zou het voor 16dec zijn, binnen een week mogen we voor de 12weken echo gaan.
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Blaine » ma mei 27, 2013 8:53 am

@gigi, het schiet al mooi op
@bloemke, spannend hoor, hoe voel je je?
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » di mei 28, 2013 2:35 pm

Blaine schreef:@gigi, het schiet al mooi op
@bloemke, spannend hoor, hoe voel je je?

Moe, heel moe.
Vorige zaterdag had ik even een opleving, maar het was van korte duur.
Mijn RA is precies de laatste 2 dagen wat gekalmeerd, neemt nu sinds een week of 2 meer cortisonen. Ik denk dat het nog een beetje te vroeg is om te juichen, maar ik hoop wel dat het door de hormonen is.
Nog 6 lange dagen tot de belangrijke echo, nadien gaan we het vertellen. Mijn moeder zegt al weken op een stuk dat ik er zo slecht uitzie, ik zal dus blij zijn als het geweten is dat het door ons klein spookje is :P Ik heb me altijd een jongetje voorgesteld bij ons, maar nu ik zo moe ben en 's avonds krijg ik last van maagzuur en mijn darmen stel ik mij daar een koppig meisje bij voor :ebiggrin:
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Steph » di jul 30, 2013 11:22 am

Dag iedereen!

Hoe gaat het intussen met jullie??
Ik ben sinds begin Juli gestopt met mijn Ledertextrate, mijn humira neem ik nog door tot 6 weken voor we mogen proberen.
Maar mijn vraag is nu, ik merk dat ik smorgens al wat strammer ben dan gewoonlijk kan dit al na 1 maand???

Voor ik stopte voelde ik mij goed, mijn bloed uitslagen waren ook wel positief dus mijn reumatoloog zei dat de ledertextrate toch wel nog 3 maand z'n werk ging doen in mijn lichaam.
Ik kan niet echt zeggen dat ik me nu al heeeeel slecht voel maar ik voel mij toch strammer en heb het gevoeld dat mijn gewrichten meer "moe" aanvoelen :?
Als ik men handen wil bewegen gaat het moeilijker, verzuurde benen, jullie kennen het wel hé :wink:

Zou dit gewoon even een periode zijn of komt dit echt wel door het stoppen van m'n ledertextrate???

Groetjes uit het zonnige belgië :)
Steph
Lid

Reumavorm: ra

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma