Borstvoeding

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Borstvoeding

Berichtdoor hannelore » vr aug 02, 2013 11:06 pm

Hey,

ik schreef bij RA Zo al een beetje mijn voorgeschiedenis. Maar zag nu pas dat er een rubriek zwangerschap en reuma is en ik denk dat ik hier misschien meer respons zal krijgen.

Zijn er onder jullie die BV geven met RA? Hoe ervaren jullie dit? Hebben jullie meer opstoten of juist minder? Is jullie melk voedzaam genoeg voor jullie beebjes? Hoe reageerde jullie reumatoloog toen jullie zeiden dat jullie BV zouden geven ( de mijne is een beetje antiBV heb ik de indruk)...

Groetjes
hannelore
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Re: bortsvoeding

Berichtdoor Bloemeke84 » ma aug 05, 2013 11:43 am

Ben ook ben nieuwd naar ervaringen.

Mijn reumatologe denkt dat het nogal zwaar zal worden, vermoeidheid is bij mij echt een killer voor mijn RA.
Mijn gynae stond er wel voor open. Maar ze kent natuurlijk geen RA pijnen.

Ik ga zien hoe ik mij de laatste weken voor de bevalling voel. Maar denk toch eerder flesvoeding.
Ik denk dat iedereen er voordeel van gaat hebben als ik zo snel mogelijk terug mijn methotrexate opstart.
Van je baby kunnen genieten en het in badje kunnen zetten enzo is voor mij toch belangrijker dan bortsvoeding geven.
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Blaine » vr aug 16, 2013 10:13 am

Hier is men in het ziekenhuis juist voor bv met RA het schijnt dat door de blijvende hormonen het vaak lang rustig blijft met RA, alleen als je al een erg actieve RA hebt tijdens de zwangerschap zegt men beter van niets. Helaas was het bij mij erg actief en ben dan ook 6 weken na de bevalling weer met alle prut begonnen :wink: .
Maar ik zou zeggen als je je goed voelt probeer je het gewoon, je kunt snel genoeg weer over stappen.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor hannelore » za aug 17, 2013 9:14 am

Hey,

ik ga het toch proberen. Ik had idd ook de indruk bij mijn derde kindje dat het eerder de RA onderdrukte dan omgekeerd. Tijdens mijn zwangerschap heb ik wat betreft RA een zalige tijd gehad: geen opstoten , geen pijn. Jammer, Blaine dat jij er zoveel last van had.
Nu ik 37w ben, begint het wel wat zwaar te worden. Ik ben nl. zwanger van een tweeling. Jammergenoeg is ons onderste hummeltje gedraaid en ligt die nu in stuit dus het wordt waarschijnlijk een sectio woensdag, spannend. Ik ga wel blij zijn als ik ze in mijn armen kan sluiten.
Ik ga proberen een combinatie van BV en FV te geven, tenzij de BV zo goed loopt dat het lukt voor beide maar kdenk dat dat dan weer een beetje te veel van mijn lichaam zal vergen. Wordt vervolgd.

Groetjes
hannelore
Nieuw lid

Berichtdoor Blaine » za aug 17, 2013 10:25 am

Spannend zeg woensdag een ks, groot gelijk als de onderste al verkeerd ligt is dit de veiligste optie.
Succes!!!!
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Bloemeke84 » ma aug 19, 2013 1:28 pm

Wauw de moment is daar bijna voor jullie, zo spannend.
Post je zeker je ervaring ivm borstvoeding?
Veel succes
Bloemeke84
Lid

Berichtdoor Gigi » ma maart 31, 2014 4:56 pm

Geen idee of jullie na al die tijd nog lezen in dit topic, maar wilde toch graag even mijn ervaring delen :)

Ik heb AP en geef nu al 8 maanden borstvoeding aan mijn dochtertje. Tijdens de zwangerschap had ik nauwelijks klachten, helaas verslechterde het snel na haar geboorte. Daarom ben ik vandaag toch weer begonnen met medicatie (Cimzia). Ik heb overlegd met mijn reumatoloog en ook met twee lactatiekundigen en er is echt veel meer mogelijk dan je denkt qua medicatie bij borstvoeding. Zeker altijd even overleggen met zowel je arts als een lactatiekundige!
Gigi
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Blaine » wo apr 02, 2014 1:10 pm

Wat fijn dat het zo goed gaat met je en je al zolang bv kunt geven, niet leuk dat het nu minder gaat, hoop dat je baat hebt bij deze medicatie
Afbeelding
Blaine
Lid

Keer terug naar Zwangerschap en reuma