Hoe lang duurt zwanger worden?

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Hoe lang duurt zwanger worden?

Berichtdoor wokkel » di sep 23, 2014 3:21 pm

Sinds 3 jaar heb ik reumatoïde artritis, ik ben nu 26. In overleg met de reumatoloog is besloten dat ik zwanger mag worden en dat ik stop met het gebruik van biologicals als ik zwanger ben. Onlangs las ik dat het zwanger worden langer duurt dan bij gezonde vrouwen. Hoe lang duurde het bij jou? Ik ben benieuwd naar ervaringen.
wokkel
Nieuw lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Re: Hoe lang duurt zwanger worden?

Berichtdoor JannekeB » wo sep 24, 2014 9:09 am

Hoi,
Ik heb ergens gelezen dat zo'n 80 procent van de vrouwen binnen een jaar zwanger is. Ik was beide keren erg snel zwanger. Bij de 1e na een maand of 4 oefenen. Ik had toen nog een klachten. Bij de 2e was het meteen raak. Ik had toen al wel reumatische klachten maar ik wist nog niet wat er aan de hand was en was ook nog niet onder behandeling. Bij mij is pas na mijn 2e zwangerschap RA vastgesteld.
Ik hoop voor jou dat het bij jou ook zo snel mag gaan.

Groetjes,
Janneke
JannekeB
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Wrenchman » wo sep 24, 2014 6:56 pm

Heb je dit artikel al gelezen?

Overigens is zwanger worden bij gezonde stellen soms ook een uitdaging. Maar hopelijk duurt het bij jou zo kort mogelijk!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor wokkel » ma sep 29, 2014 9:30 am

Bedankt!
wokkel
Nieuw lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor moontje512 » zo nov 02, 2014 8:48 pm

Hoi.
ik ben 2x zwanger geworden we hebben er bij beide maar 4 maanden over gedaan om aan te tellen.
Ik moest ook eerst stoppen met de mtx. Ik ben in januari gestopt met de pil(om te ontpillen) en met de mtx. en direct gestart met foliumzuur. Bij de eerste zwangerschap heb ik vanaf het begin geen pijntje of niks gehad. De hele zwanngerschap heb ik me super gevoeld. Bij de tweede is me niks gespaard gebleven. Zo zie je maar dat je lichaam op elke zwangerschap anders kan reageren.
Ik heb bij de tweede dan ook vanaf het prille begin medicatie moeten gebruiken (ik heb hier aardig wat tranen om moeten laten) maar het ging niet anders ik had zoveel pijn.
ik heb toen sulfasalazine gehad en prednison.
Uiteindelijk is er een mooi gezond meisje geboren. En ze deed het gelijk super goed.

ik heb wel bij beide zwangerschappen ovulatie testen gebruikt 3 tot 4 maanden om te kijken of ik een regelmatige eisprong had.
want als je veel pijn hebt is het een moeilijke periode zonder medicatie en aantellen.
ik hoop dat je snrl zwanger mag worden.
zo'n wonder is het zeker waard
moontje512
Lid

Berichtdoor Nina2302 » za jul 25, 2015 10:04 pm

Bij beide kindjes was het de 2e maand raak... dus dat is wel hoopgevend he ;-)
Ik was toen 25 en 27. Bij de eerste zwangerschap had ik nog diagnose palindroomreuma en de 2e RA.
Nina2302
Nieuw lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor AP 1978 » ma jul 27, 2015 7:38 pm

De eerste keer 3 maanden en de tweede keer meteen. Statistisch zegt het niets natuurlijk, maar inderdaad misschien wel hoopgevend.
AP 1978
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Marijo » di jul 28, 2015 1:57 pm

Zwanger word je denk ik als je lichaam er aan toe is en geen medische problemen. Bij iedereen is het anders. Bij mij duurde het bij de eerste 3 jaar en bij de tweede 7 jaar.
Marijo
Lid

Berichtdoor Verlin14 » wo nov 11, 2015 1:56 pm

Hoi Allemaal,

De verschillen zijn enorm, alleen al hier op het forum lukt de een het in een maand en de ander 7 jaar.
Ik ben 26 en probeer ook zwanger te worden. Nu 8 maanden bezig, maar ben steeds bang dat het niet gaat lukken.
Ik heb RA, heb een goed gewicht, bezinking is goed, maar antistoffen veel te hoog. Ik ben sportief en leef gezond en slik sulfa.
Het is elke maand weer spannend :-) Hoe gaat het nu met jullie en met jou W
wokkel schreef:Sinds 3 jaar heb ik reumatoïde artritis, ik ben nu 26. In overleg met de reumatoloog is besloten dat ik zwanger mag worden en dat ik stop met het gebruik van biologicals als ik zwanger ben. Onlangs las ik dat het zwanger worden langer duurt dan bij gezonde vrouwen. Hoe lang duurde het bij jou? Ik ben benieuwd naar ervaringen.
okkel?
Verlin14
Lid

Keer terug naar Zwangerschap en reuma