Gestopt met mtx

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

gestopt met mtx

Berichtdoor paola » do nov 23, 2006 6:15 pm

hoi allemaal,

Ik ben gestopt met mtx en salazopyrine, slik alleen nog maar plaquenil.
Over 3 maanden kunnen mijn man en ik ons gezinnetje gaan uitbreiden, ons laatste kindje. :P We hebben al 2 dochters.
De komende maanden krijg ik prednison(lage dosering), alleen wanneer er onstekingen opvlammen, wat ik dus niet hoop.
Wie weet dat, mag je na de bevalling borstvoeding geven?

groetjes Paola :wink:
paola
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor manja » do nov 23, 2006 7:39 pm

Natuurlijk mag je borstvoeding geven, maar alleen als je geen medicijnen gebruikt.
manja
Lid

Reumavorm: ra

Borstvoeding en medicatie

Berichtdoor Frieda » wo mei 23, 2007 10:41 am

Hoi Paola,

Ik ben ook net deze maand gestopt met MTX vanwege de kinderwens en ben nu overgestapt op Salazopyrine. Ik hoop, dat ik daarmee de reuma rustig kan houden.

Tijdens de zwangerschap en ook bij het geven van borstvoeding mag je volgens de informatie, die ik van mijn reumatoloog heb gekregen, tot 2000 mg (4 tabletten per dag) Salazopyrine gebruiken. Dit is volgens hem volkomen veilig. Tijdens mijn vorige zwangerschap (7 jaar geleden) heb ik ook Salazopyrine gebruikt, maar de reumatoloog, die ik toen had, zei dat ik voor het geven van borstvoeding wel moest stoppen. Volgens mijn huidige reumatoloog is dat echter niet nodig. Het lijkt mij trouwens ook wel logisch, dat wanneer je het tijdens de zwangerschap mag gebruiken, het ook tijdens de borstvoedingsperiode wel mag. De baby krijgt het tijdens de zwangerschap immers ook al binnen.

Groetjes Frieda
Frieda
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor anne » wo mei 23, 2007 9:14 pm

Met prednison mag je ook borstvoeding geven.
anne
Lid

Keer terug naar Zwangerschap en reuma