Ra en zwangerschap

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Berichtdoor manja » zo okt 02, 2005 9:08 pm

Het heeft bij mij twee jaar geduurd voor ik zwanger was. Al die tijd heb ik geen medicijnen geslikt waardoor ik langzamerhand steeds meer achteruit ging, dat was dus geen makkelijke tijd. Na die twee jaar ben ik doorgestuurd naar een gynaecoloog, van hem mocht ik weer beginnen met mijn medicijnen omdat in het begin van een zwangerschap de orgaantjes nog niet gevormd worden.
Ook werd er een baarmoederfoto gemaakt. Of het er nu aan lag dat ik me beter ging voelen door mijn pillen of dat alles doorgespoten was bij de foto zal nooit duidelijk worden maar wonder boven wonder was ik diezelfde maand dus zwanger.
Een fantastische tijd, ik ben wel meteen weer gestopt met mijn medicijnen maar dat was geen probleem omdat ik me heel goed voelde, ik was apetrots op mijn steeds groter wordende buik.
De bevalling kostte wat moeite, 3x persen op een perswee had ik de kracht niet voor dus na een uur wilde de dokter ingrijpen maar dat wilde ik niet, hij heeft me nog een kwartier door laten gaan en toen de tang aangelegd, nadat hij het koppie had gedraaid heb ik de rest op eigen kracht gedaan. Een prachtige en gezonde zoon was het resultaat.
Ik was ontzettend moe en dat heeft wel een aantal weken geduurd, ik gaf geen borstvoeding zodat ik meteen weer pillen kon gaan slikken.
Een week na de bevalling kreeg ik weer behoorlijk last van mijn RA, o.a. een ontstoken elleboog, ook kreeg ik een enorme nabloeding waardoor ik met spoed naar het ziekenhuis moest, het was te laat om de narcoseploeg uit zijn bed te trommelen dus ik werd zonder verdoving gecuretteerd, dat was niet bepaald een pretje!
Maar goed, na een paar dagen koorts en een heleboel zakken bloed verder mocht ik weer naar huis. Ik heb extra thuishulp gekregen ivm mijn ontstoken elleboog en kon weer verder met heerlijk genieten van mijn zoon.
Dat kleine baby`tje van toen is nu 15 jaar, en nog steeds een heerlijk jong, met af en toe wat puberbuien maar dat hoort erbij.
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Eigenwijs » ma okt 03, 2005 12:49 am

Knap van je Manja dat je het 2 jaar zonder je medicijnen hebt uitgehouden!
Ik weet wel dat iedereen die kinderen heeft of wil zegt; je weet waar je het voor doet, maar ik moet er zelf niet aan denken.
Eigenwijs
Site Admin

Keer terug naar Zwangerschap en reuma