Ik mag zwanger worden

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Ik mag zwanger worden

Berichtdoor paola » di feb 27, 2007 1:40 pm

Hallo allemaal

Het is alweer een tijd geleden, vorig jaar november geloof ik. Dat ik hier ben geweest.
Mijn 3 maanden Mtx periode is voorbij, ik mag eindelijk na lang wachten zwanger worden. Ik heb al 2 grote meiden!
De reuma is gelukkig vrij rustig, af en toe heb ik vocht en pijnlijke plekken vooral in mijn handen en linkervoet. Slik eigenlijk alleen nog maar 1x daags plaquenil.

Groetjes Paola
paola
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Martijn » di feb 27, 2007 5:33 pm

Feestje!!!! :P
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor Eigenwijs » di feb 27, 2007 7:31 pm

Leuk voor jullie! :D
Eigenwijs
Site Admin

Berichtdoor jannie » wo feb 28, 2007 11:51 pm

Wat fijn voor jullie.
Afbeelding
jannie
Lid

Reumavorm: poly artrose

Berichtdoor corry » do maart 01, 2007 2:10 pm

Een prettige mededeling! :D

Had je al reuma bij de vorige zwangerschappen,en hoe gedroeg de reuma zich tijdens deze perioden?
Nooit bewust geweten,maar grenzen verleggen is nu een dagelijks item.
corry
Lid

Berichtdoor Bart » do maart 01, 2007 5:28 pm

Gefeliciteerd met het fijne bericht

Afbeelding
Hartelijke groet, Bart
Bart
Lid

Berichtdoor paola » do maart 01, 2007 7:30 pm

hoi allemaal,

Ik heb pas sinds 2 jaar reuma, bij mijn vorige zwangerschappen was ik kerngezond. Ik weet niet wat me te wachten staat, het besef dat ik eerst wel gezond zwanger was en nu dus ziek, maakt me wel wat verdrietig :cry:
Ik hoop op een voorspoedige zwangerschap, vooral de tijd erna .

Bedankt voor jullie warme reacties :D

Liefs Paola
paola
Lid

Berichtdoor merit » do maart 01, 2007 8:22 pm

Heel erg fijn voor jullie gezinnetje ik hoop dan ook dat alles naar wens verloopt.
Groetjes Merit
merit
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Bart » za maart 03, 2007 12:07 pm

Hoi Paola.

zelf heb ik atrose, maar ik hoop dat jou zwangerschap verloopt zoals bij een goede vriendin van mij , die ook met reuma zwanger is geworden en bij zij is de gehele zwangerschap reumavrij geweest! Ik duim voor je dat het voor jou ook zo loopt.
Haar zoon is nu 5 en de peutertijd vond ze lastig soms, ivm met dragen en tillen. Maar ze leerde haar zoontje ook een andere manier om bij haar te komen zodat ze wat makkelijker tillen kon.
Hartelijke groet, Bart
Bart
Lid

Hoe gaat het nu?

Berichtdoor Frieda » wo mei 23, 2007 10:47 am

Hoi Paola, :roll:

Inmiddels zijn we al weer bijna 3 maanden verder sinds dit laatste berichtje over zwanger worden.

Hoe gaat het nu met je? Gaat het nog steeds goed zonder de MTX?
Ik ben zelf dus ook net gestopt met MTX en overgestapt op Salazopyrine i.v.m. mijn kinderwens en ik ben dus benieuwd hoe het anderen vergaat na het stoppen met MTX.

:wink: Frieda
Frieda
Lid

Berichtdoor paola » wo mei 23, 2007 9:56 pm

Hallo Frieda,

Ik las nu pas je bericht!
Ik merkte wel sinds ik gestopt ben met de mtx dat mijn voet weer is gaan ontsteken als voorheen. Ik voelde me wel altijd heel erg duizelig met de mtx. salazopyrine slik ik niet, sloeg bij mij niet goed aan.
Momenteel slik ik alleen nog maar plaquenil en foliumzuur ivm met de kinderwens.
In juli moet ik ik even terug naar de reumatologe, misschien geeft ze me wel een prednisonspuit inhet voetgewricht. ik wacht wel af.

Groetjes paola

Jij ook veel succes met zwanger worden straks :D
paola
Lid

Yesssssssssss, ik ben ZWANGER!!!!!

Berichtdoor paola » do mei 24, 2007 10:42 am

Hallo allemaal,

Vandaag een test gedaan en ik ben hartstikke zwanger :D :D :D

Ben zo blij, kan het wel van de daken schreeuwen.
Na lang wachten eindelijk een nieuw leven in mijn buik,vorig jaar augustus wou ik al zwanger worden. Alleen toen kreeg ik het slechte nieuws te horen dat ik ziek was, dus gelijk aan de medicatie. Nu hoop ik over 9 maanden een gezond babytje in mijn handen vast te houden. Ben als het goed is 29 januari 2008 uitgeteld.

Afbeelding

Ik hoop dat ik deze keer niet meer zo misselijk wordt als bij mijn andere kinderen.

Groetjes Paola
paola
Lid

Van Harte Gefeliciteerd!

Berichtdoor Frieda » do mei 24, 2007 11:05 am

Hai Paola, :roll:

Wat fantastisch voor je. :D
Van Harte Gefeliciteerd met dit blijde nieuws.

Ik hoop dat je een lekkere zwangerschap zal hebben met niet te veel klachten, zodat je er lekker van kunt genieten. Ik wens je heel veel geluk en hoop, dat je ons een beetje op de hoogte houdt van het verloop van de zwangerschap. Eigenlijk wilde ik in mijn vorige berichtje al vragen of het misschien al was gelukt, maar vond dat toch een beetje te ver gaan. :oops: Ik ben blij om te horen, dat het nu dus toch al gelukt is en hoop dat alles voorspoedig voor je verloopt.

Liefs Frieda :wink:
Frieda
Lid

Berichtdoor Murie » do mei 24, 2007 12:27 pm

Hoi Paola,
Van harte gefeliciteerd met het goede nieuws !!!!

Ik heb jullie verhalen wel al zitten lezen omdat het aan mij blijft knagen. Ik heb 2 kinderen en ik denk dat als ik geen reuma had gekregen dat we dan nog wel een derde (mijn wens was een tweeling - dat lijkt me zoooo bijzonder) hadden gewild. Nu denk ik dat ik er niet verstandig aan doe om nog een keer zwanger te worden. Stoppen met medicijnen zie ik niet zitten, hoe erg wordt het dan weer en wat heeft dat voor gevolgen voor mijn gezin. En wat als de reuma daarna opvlamt en ik het niet weer gelijk onder controle krijg met mijn medicijnen. Of stel dat het kind niet gezond is, dan zou ik mezelf blijven verwijten dat dat door mijn medicijnen komt. Maar ik moet mezelf iedere dag wel een keer toespreken dat het goed is zo.
Ik vind het van jullie dus alleen maar heel dapper dat je die stap durft te nemen en je hart volgt!!! Fantastisch. Ik wens je een hele fijne reumaloze zwangerschap toe en natuurlijk een prachtige gezonde baby.
Geniet ervan!!!!

Groetjes,
Muriel
Murie
Lid

Berichtdoor jannie » do mei 24, 2007 1:15 pm

Wat fijn voor je meidje. Van harte Gefeliciteerd.
Afbeelding
jannie
Lid

Reumavorm: poly artrose

Volgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma