Even voorstellen

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Berichtdoor Janneke » do jun 07, 2007 9:43 am

annemiek47 schreef:hoi janneke,

tja, dat is nou juist zo moeilijk.
ik ben een streber, een perfectionist.
de eisen die ik aan mezelf stel zijn hoog, evenals de verwachtingen die ik heb naar een ander.
daar bots ik heel mijn leven al op.
ik denk dat het moment nu aangebroken is om meer te bukken en af te remmen, de gevolgen zijn verre van fijn, ik zal geen keus hebben. ik wil nog jaren voorruit kunnen. ik wil genieten, reizen en over een paar jaar stoppen met werken en emigreren. 2 jaar geleden ben ik een nieuw leven begonnen, dat mag nog niet afgelopen zijn. de toekomst is voor mij nog zo onzeker.
het is ***** om te weten dat je minder mogelijkheden hebt. ik zit zo totaal anders in mekaar. ik wil er wel aan werken, maar val in een sneltreintempo terug.
ik ben zo sterk, maar o zo zwak.
soms zit ik opgesloten in mijn psyche, nu dus soms ook opgesloten in mijn lichaam.
het is moeilijk om de regie niet meer in eigen hand te hebben.
ik hoop dat ik snel naar het jan van breemen instituut kan en daar de hulp krijg die ik nodig heb, zeker op het remmen en bukken vlak. ik zal het gedrag wat ik al jaren heb om moeten buigen naar accepteren/ luisteren naar mijn lichaam en vooral er iets mee doen.

mijn fiets heb ik al aan laten passen, dat fietst een stuk relaxter.

groetjes

Hoi annemiek...Zoals je misschien weet heb ik naast atrose ook een hernia en fibromyalgie en ik heb er ook veel moeite mee gehad om op alle gebied niet één maar meerdere stappen terug te moeten doen. En soms heb ik daar wel nog moeite mee.

Vooral op dagen dat het me echt niet lekker gaat en alles tegenzit. Dan kan het gebeuren dat ik zomaar ineens in een huilbui uitbarst..En dan weet ik het weer....dan weet ik dat ik niet zo veel moet willen....het lukt me toch niet (meer). Dan weet ik ook weer dat er na vandaag nog meerdere dagen komen waarin ik de dingen kan doen die ik allemaal wil doen.

Ik heb ook altijd het liefst dat alles op ABC gaat (hoezo perfectionistisch??)...en ik wil ook dat een ander zo werkt. Maar dat is nu eenmaal niet en dat zal nooit gebeuren. Daar zullen wij toch aan toe moeten geven denk ik. Zeker als je, net als jij zegt, nog jaren vooruit wil. Anders redt je het niet denk ik.

Sterkte met alles Annemiek
Liefs Janneke
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor..
Janneke
Lid

jan van breemen

Berichtdoor annemiek47 » do jun 07, 2007 10:43 pm

gister belde ik mijn huisarts dat ik naar het jan van breemen wil.
hij vertelde me dat dat voor reuma patienten is.
mijn vraag: is artrose nou reuma of niet? ik dacht van wel en lees dat ook op internet: een vorm van reuma.
ik mag wel naar het jan van breemen, naar een revaarts.
bij het jan van breemen kreeg ik te horen dat ze vol zitten. ik kan eind augustus terug bellen of er in november een plaats is.
ik heb ook gevraagd of ze iemand in dienst hebben die in de thuissituatie komt kijken wat er veranderd kan/moet worden. dat hadden ze niet. en dat terwijl ik via de thuiszorg van een reumaverpleegkundige weet dat ze die wel in dienst hebben.
vreemd allemaal.....
moet je echt zo vechten om de zorg te krijgen die je nodig (denkt) te hebben? kun je niet beter optijd hulp inschakelen? voor jezelf vooral natuurlijk, maar ook om op termijn kostenbesparend te zijn voor de maatschappij?

een beetje boze, machteloze annemiek
annemiek47
Nieuw lid

Berichtdoor annemiek47 » do jun 07, 2007 10:48 pm

hoi janneke,

dat huilen ken ik maar al te goed, je wilt zoveel wat je niet kunt of waar je last van hebt.
in 1 klap voelde ik me oud terwijl ik net jong was, de onzekerheid over de toekomst......

bestaat er een soort afstandsbediening die automatisch zijn werk doet om je vervolgens een pas op de plaats te laten maken? zowel met fysieke als psychische overbelasting? maar ook met mijn grote bek tegen mijn vriend die het allemaal zo goed bedoeld....

heeft iemand ervaring met het dieet van jeanine van belle? geen zure producten, als toevoeging levertraan?
het is natuurlijk baadt het niet dan schaadt het niet, maar geen fruit etc lijkt me niet gezond.

groetjes annemiek
annemiek47
Nieuw lid

Vorige

Keer terug naar Artrose