Artrose in je grote teen, kan dat?

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Berichtdoor Rita » ma aug 20, 2007 10:40 pm

Hoi Yvonne

Ben benieuwd hoe het met je teen is enof je al weet wat het nu is.

groeten Rita
Rita
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor Yvonne » wo aug 22, 2007 9:40 pm

Hoi Rita,

Wat lief van je dat je er naar vraagt.
Die teen doet nog steeds pijn, maar er is niets aan te zien. Niks geen sporen van een schimmelnagel of zoiets. Ben er eigenlijk niet meer mee naar de dokter geweest, het zal ook wel artrose zijn. De meeste last heb ik eigenlijk als ik in bed lig, vind dat wel vreemd :shock: .

Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?

Groetjes, Yvonne.
Yvonne
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor Rita » vr aug 24, 2007 11:15 pm

Met mij gaat het nu redelijk ben op 5juni overgestapt van mtx tabletten naar mtx injecties.Van de tabletten werd ik erg misselijk en het hielp niet genoeg (slikte er 10 per week).Pas de laatste 2 weken gaat het goed heb erg aan de injecties moeten wennen(heel moe)maar nu worden de ontstekingen in vingers en voeten minder.

groet rita
Rita
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor Bart » wo aug 29, 2007 9:19 pm

Hi Yvonne

ik heb dat ook in bed.. denk dat het komt omdat je er dan al een dag op hebt gestaan. Wat mij bevalt is op de zij gaan liggen en voet wegdraaien tot je teen het allerminste pijn doet en dan zakt het na een kwartier meestal toch aanvaardbare proporties
Hartelijke groet, Bart
Bart
Lid

Berichtdoor dolfijn33 » di okt 16, 2007 5:57 pm

ik heb ook artrose aan al de tenen,precies dat ze daar een mes insteken.Ook de hiel begint zeer te doen. Het helpt wel als je brede schoenen aandoet. :D
dolfijn33
Nieuw lid

Berichtdoor Yvonne » vr okt 26, 2007 9:49 pm

Hoi Bart en Dolfijn,

Hoe is het nu met jullie tenen? Krijgen jullie daar nou ook steeds meer last van?
Pijn in m'n linkerhiel heb ik nu ook gekregen, maar het ergste is de hele onderkant van m'n linkervoet, dat is zo'n pijn gaan doen.....Snap dat niet, daar zitten toch geen gewrichten met kraakbeen?
Vind het ook zo wonderlijk dat ik alles links heb, eerst m'n linkerknie en nu m'n linkervoet. En van m'n handen zijn de vingers van m'n linkerhand het meest pijnlijk en meer vergroeid dan de rechterhand. Terwijl ik rechtshandig ben :roll: .
Nou ja, heb toch maar weer een afspraak gemaakt met de dokter. Die slapeloze nachten met pijn zijn gewoon niet leuk meer.

Groetjes, Yvonne.
Yvonne
Lid

Re: Artrose in je grote teen, kan dat?

Berichtdoor trijnie » ma dec 22, 2008 5:01 pm

Hallokes
Ik ben trijnie en op zoek naar voet en teen problemen. Ik ben 51 jaar.
Mijn tenen en voeten gaan veranderen, per week zie ik verschil.
Rechter grote teen : doet pijn en voor mijn gevoel stijf maar isniet stijf want ik kan het nog bewegen. De vorm veranderd, en alle tenen ernaast gaan krom staan. Mijn voet wordt platter en gaat naar binnen staan.... vandaar dat mijn tenen krommen, zegt de fisyot.
Linker voet krijgt weer andere verschijnselen gaan de tenen dichter op elkaar staan.
Het gevolg is dat ik begonnen ben met kuitpijn, waarvan ik nu denk dat het komt door de standverandering van mijn voet. Maar wordt door de HA niet seriieus genomen. Reumatoloog zegt (zonder foto's e.d. gemaakt te hebben beginnende ouderdoms artose. Oke maar hoe gaat dit verlopen, mijn voeten veranderen per week! Ik ben bang!
Verder giert de pijn door mijn hele lijf, vandaag gelukkig wat minder dan anders....
Ijskoude botten in min knieen, herkennen jullie dit?
Mijn heupen zijn versleten, wordt aangewerkt.
Rug 2 maal geopereerd spondiolodese ??
Vingers kraken allemaal en doen pijn.
6wk geleden spuit in mijn schouder gehad: pijn weg!
Maar mijn voeten knieen en onderbeen , daar zou ik graag eens antwoord op willen hebben, de rest komt dan nog wel haha.
Wie o wwie heeft ervaring met het verloop van de tenen en voeten.. Ik ben zo bang dat het zo snel gaat, dat ik niet meer zou kunnen lopen.
grt trijnie
trijnie
Nieuw lid

Reumavorm: ouderdoms artrose

Re: Artrose in je grote teen, kan dat?

Berichtdoor johan1970 » vr feb 25, 2011 1:51 pm

hoi allemaal,
Ja helaas! er bestaat ook artrose in de tenen
Bij mij is er vorig jaar artrose geconstateerd in het gewricht van mijn rechter grote teen.
Ook in de voeten en handen/polsen heb ik last
heb afgelopen november het gewricht van mijn rechter grote teen vast laten zetten,
maar heb nu wel een beetje spijt daarvan!.
Schoenen die niet meer passen! trap lopen, anders lopen/belasten! heel vervelend allemaal.
MaarIk heb nu ontzettende pijn in mijn linker knie en heup van het verkeerd lopen.
Dus! nou maar aan de orthopedische schoenen.
wens iedereen sterkte!
Groetjes, Johan
johan1970
Nieuw lid

Vorige

Keer terug naar Artrose