Werken met artrose

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Re: werken met artrose

Berichtdoor Sefi » ma feb 22, 2010 12:35 am

Hoi Collin,
Was er verder nog iets te zien op de foto's van de reumatoloog? Misschien een scheefstand van je bekken?
Op jouw leeftijd krijg je meestal niet 'zomaar' artrose. Ik was ook in de twintig toen ik artrose kreeg, maar bij mij had het te maken met scheefstaande gewrichten.
En vaak is dat ook de oorzaak bij mensen die jong artrose hebben. Als je gewrichten niet goed aansluiten dan gaat dat slijten. Een chiropractor kan je gewrichten rechtzetten en verdere slijtage voorkomen.
De pijn die in je been uitstraalt kan heel goed door een scheefstaand bekken komen en hierdoor wellicht een afknelling van zenuwen of spieren. Scheefstaand bekken geeft pijn in de onderrug en vaak veroorzaakt het een lichte scoliose (S-vorm overdwars van je wervelkolom), hierdoor staan je wervels wat verdraaid en scheef en dit kan slijtage veroorzaken in de wervels tot in de nek (en ook beknelling van zenuwen).
Een chiropractor kan dit corrigeren en beknelde zenuwen kan hij weer vrij maken. Wat versleten is kan hij natuurlijk niet herstellen, maar als je gewrichten weer goed staan dan kan dat enorme verbeteringen geven. Je zult wel een aantal behandelingen moeten ondergaan, want het is niet in één keer geklaard en daarnaast fysio erbij is een ideale combinatie. Ik weet dat het vervelende dingen zijn en met alleen fysio en pijnstillers heb ik geen resulaten behaald. Maar met chiropractor + fysio ben ik erg opgeknapt.
Als de behandelingen aanslaan, heb je grote kans dat je met een heel stuk minder pijn door het leven kan gaan en geen pijnstillers hoeft te slikken. En wie weet is er nog een toekomst voor je zaak.
Groetjes,
Sefi
Sefi
Lid

Reumavorm: Artrose HMS FM

Re: werken met artrose

Berichtdoor impreza » vr maart 05, 2010 6:09 pm

Hallo

Maandag ga ik naar de St Maartens kliniek om foto's van mijn enkels te laten
maken daar hebben ze twee jaar geleden het onderste spronggewricht
van mijn linker enkel vastgezet het heeft eigenlijk steeds goed gegaan maar
de laatste weken krijg ik steeds meer last van die vast gezette enkel het schijnt
vaker voor te komen dat als het onderste spronggewricht of het bovenste is vastgezet
dat het nog goeie spronggewricht gaat opspelen(artrose) we wachten maar weer af wat er uit die foto's komt.
impreza
Lid

Reumavorm: Ortrose

werken met artrose

Berichtdoor mar19851 » vr jul 30, 2010 2:00 pm

Goedemiddag,

Mijn moeder heeft artrose aan haar handen en voeten. Hierdoor zit ze ook al maanden thuis. Nu eindelijk een medische keuring gehad. Wat denk je, volgens de arts kan ze nog gewoon werken. Hebben jullie enig idee wat ze nog zou kunnen doen? Computercursus heeft ze al gevolgd, maar deze heeft ze vroegtijdig moeten stoppen omdat haar handen zo'n pijn deden dat ze er niets meer mee kon.

Groetjes Mariëlle
mar19851
Nieuw lid

Reumavorm: moeder heeft artrose

Vorige

Keer terug naar Artrose