Werken met artrose

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

werken met artrose

Berichtdoor collin » wo feb 17, 2010 6:22 pm

hallo ik ben een 24 jarige tegelzetter die net gehoord gekregen heeft dat ik artrose in de onder rug en nek heb waarbij een zenuw bekneld word. kan ik mijn werk als tegelzetter waar ik een eigen zaak in heb nog voortzetten in jullie ervaring .

m.v.g

collin dekker
collin
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: werken met artrose

Berichtdoor dillie » wo feb 17, 2010 8:46 pm

Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden want in hoeverre belemmeren jouw klachten je werk? Ik denk dat je met een zenuwbeknelling momenteel weinig kunt. Maar kunnen ze dat verhelpen? Aan artrose is weinig te doen. Het kan niet worden genezen. Kan je arts een prognose geven over de ontwikkeling in de toekomst? Dan kun je daar je eigen plan weer uit trekken. Als je ernstige artrose hebt dan lijkt tegelzetter mij geen ideaal beroep omdat je moet tillen, bukken enz. en dan heb je daar gewoon last van. Maar ik zou eerst maar eens goed met de arts praten voordat je conclusies gaat trekken. Groetjes, Dillie.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor impreza » wo feb 17, 2010 10:27 pm

Hallo
Ik snap niet zo goed wat artrose met jouw zenuw beknelling te maken heeft.
En wat vervelend nu je pas voor jezelf bent gaan werken,ik denk dat je zelf
het beste kunt inschatten of je je werk nog kunt doen.
Heel veel succes verder.
impreza
Lid

Reumavorm: Ortrose

Berichtdoor collin » wo feb 17, 2010 10:43 pm

Bedankt voor jullie reacties.
De artrose in de onderrug zorgt voor de beknelling van de zenuw waardoor ik die uitstraling naar mijn rechterbeen krijg.
Ik moet nu een rug scholing doen, hebben jullie daar ervaring mee?

Groetjes collin
collin
Nieuw lid

Berichtdoor puntje » wo feb 17, 2010 11:11 pm

Ik zou als ik jouw was toch gaan kijken voor omscholing. Iets wat je leukt vindt etc. Nu ben je nog jong 24 jaar, dus kwa omscholing kan je nog alles doen.

Want met een slechte rug zwaar werken is vragen om problemen.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor collin » wo feb 17, 2010 11:47 pm

hallo puntje,

bedankt voor de reactie , ik wou gewoon even duidelijkheid over wat je nog kan doen met deze aandoening.
Had er tot nu toe nog van niemand een duidelijk antwoord op gehad . ik moet nu op 1000 mg pijnstillers en fysio maar ik heb aan allebei een hekel . wat is echt goed aan te raden.

gr collin
collin
Nieuw lid

Berichtdoor impreza » do feb 18, 2010 12:26 am

Hallo
Ik gebruik 3000mg paracetamol per dag als het echt nodig is dus 3xdaags 2 tabletten en voor mijn rug
is mij aangeraden om naar de fysio te gaan wat ik nog overweeg want als ik genoeg licht beweeg per dag
zoals een paar uur wandelen en een uurtje zwemmen is de pijn wel te houden alleen word ik snachts vaak
wakker van de pijn vooral in mijn knie en enkel dan sta ik op om een paar paracetamol's te pakken en ga
na een uurtje weer slapen als dat lukt.
Maak anders een afspraak bij een reumatoloog.
impreza
Lid

Berichtdoor collin » do feb 18, 2010 7:35 pm

ik heb de diagnose bij een reumatoloog na mri en fotos van mijn nek . krijg 1000mg pillen en fysio en ook nog een rugscholing
ik slaap zelf ook erg slecht mijn werk ga ik nier mee door waarschijnlijk gewoon te zwaar .wat voor werk doe jij?
collin
Nieuw lid

Berichtdoor impreza » do feb 18, 2010 8:54 pm

Ik werk bij een machinefabriek en heb bijna 25 jaar zwaar werk gedaan wat volgens de reumatoloog bijna zeker de oorzaak
is van mijn artrose in nek schouders,elleboog hand heup knie en hoogstwaarschijnlijk ook in mijn enkel.
impreza
Lid

Berichtdoor collin » do feb 18, 2010 8:58 pm

ja dat is zeker zwaar werk , zal ook wel de oorzaak zijn geweest . en dat kun je nu nog doen of niet . daarom vind ik hjet zo
vreemd dat ik het nu al heb met uitkijk op een hernia volgens de reumatoloog . suc6 met alles
collin
Nieuw lid

Berichtdoor impreza » do feb 18, 2010 11:05 pm

Hallo
Het werk wat ik deed kan ik zeker niet meer doen ik zou op dit moment
ook niet weten wat ik wel kan gaan doen ik heb smorgens een tijdje nodig
om een beetje los te komen en als ik een slechte nacht heb gehad met heel weinig slaap dus
is het helemaal vervelend allemaal volgende week ga ik naar de bedrijfsarts en dan zullen we
wel zien .
Maar voor jou is het ook heel vervelend omdat je nog maar 24 bent ik ben al 56.
impreza
Lid

Berichtdoor collin » do feb 18, 2010 11:35 pm

het is echt een klote aandoening als ik het zo mag zeggen , ik denk dat het maar is hoe je het bekijkt op oudere
leeftijd als ik zo vrijj mag zijn is het moeilijker om nog wat anders te gaan doen . ik zit meer met mijn zaak .
en hoe reageer je verder op de medicijnen qwa bijwerkingen .
collin
Nieuw lid

Berichtdoor impreza » vr feb 19, 2010 12:23 am

Positief blijven om te beginnen en hopelijk voor jou slaan de medicijnen goed aan
zodat je nog veel kunt gaan doen er voor gaan dus.
impreza
Lid

Berichtdoor collin » vr feb 19, 2010 9:11 pm

bedankt voor je input . zal ook zeker positief blijven hoop dat het voor jou goed uitpakt ik zie het wel op het forum.
collin
Nieuw lid

Berichtdoor impreza » vr feb 19, 2010 11:17 pm

Hallo
Bedankt als er iets is om te melden lees je het wel
gr
impreza
Lid

Volgende