Artrose

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

artrose

Berichtdoor Riab » zo jun 13, 2010 10:51 am

Hallo allemaal

Ik ben hiet voor het eerst ben 54 jaar en heb artrose aan voet,enkel,rug mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het gebruiken van Capisaicine creme voor de pijnlijke plekken, en waar dat je het kunt kopen.

Groetjes Ria
Riab
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: artrose

Berichtdoor gregory » wo jun 16, 2010 4:20 pm

Capsacaïne schijnt wel te kunnen werken. Het is pijnstillend, maar doet niet veel aan de klacht zelf zoals sommige andere middelen. Ik heb zelf geen ervaring met capsacaïne en weet helaas ook niet waar je het kan kopen.

Vermoedelijk heb je de 'standaard' supplementen glucosamine en chondroitine al geprobeerd, of niet? Helaas werken die vaak niet goed of pas na vele maanden bij voet- en enkelartrose. Bij de rug (tussenwervelschijfartrose) werken ze waarschijnlijk pas na ruim een jaar! Maar ik ken wel mensen die uiteindelijk grotendeels of volledig van hun pijn zijn afgekomen.

Zie ook dit berichtje: viewtopic.php?f=3&t=2470#p23670

Er zijn trouwens ook mensen die bij lastige artroseklachten zoals aan het duimgewricht en de knieschijf, geen baat hebben bij glucosamine maar wel bij ASU (in te nemen als pil). ASU is relatief nieuw. De hypothese is dat ASU het kraakbeen sterker maakt door het lichaam aan te zetten tot extra collageen productie in het kraakbeen. Hoe het voor enkels etc. werkt, is onbekend. Het is alleen getest bij knie- en heupartrose, maar een veel bredere werking is niet onwaarschijnlijk. In Frankrijk is een artrose medicijn verkrijgbaar met ASU als werkzame stof. In Nederland zijn er supplementen met ASU.

Greg
gregory
Lid

Reumavorm: Artrose

Keer terug naar Artrose