Warme weer

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Warme weer

Berichtdoor impreza » za jun 26, 2010 9:43 am

Ik voel me een stuk beter als het overdag zo lekker warm is
Alleen mijn heup en knie blijven ontzettend pijnlijk.
Hopelijk hebben er hier meer mensen baat bij,ben benieuwd.
impreza
Lid

Reumavorm: Ortrose

Re: Warme weer

Berichtdoor puntje » za jun 26, 2010 12:05 pm

Met dit weer heb ik ook geen last. Super fijn.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor AnnemiekV » za jun 26, 2010 12:14 pm

Ik merk ook beduidend verschil nu met dit weer,heerlijk!!Doet mijn spiertjes goed,en ook voor de artrose in mijn handen is deze temperatuur heerlijk! :ebiggrin:
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Kelly1964 » za jun 26, 2010 3:03 pm

Ik heb ook wel wat minder pijn, alleen mijn knieen en in mijn schouders en voeten daar blijf ik dezelfde pijn houden
Maar wel lekker warm weer eindelijk, het mag voor mij voorlopig zo blijven

groetjes,
Kelly1964
Kelly1964
Lid

Reumavorm: atrose/fribromyalgie

Berichtdoor martje » za jun 26, 2010 3:40 pm

Duidelijk beter,vooral de droge warmte.Het kan mij niet warm genoeg zijn. omdat ik het altijd koud heb.
Maar de pijn in m'n knie en schouders,zijn jammer genoeg niet minder.
Maar die koel ik nu met ......ijs.
Groetjes van Martje.
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor anitatwo » ma jun 28, 2010 3:30 pm

Jammergenoeg net zulke zere handen,en mijn middelvinger is behoorlijk pijnlijk.
nav fotoos zegt ha geen arthrose, handen,....bloed laten prikken,.....bloedarmoede blijkt nu.....
Ja ik kon al de laatste weken moeilijk de trap op komen het laatste stuk....
Maar ook op fitnes gebied en oefenen bij fysio behoorlijk zwaar in de benen....
eerst maar een maandje aan de staalpilletjes......[ws door heftige menstruatie/overgang]

Anitatwo
anitatwo
Lid

Berichtdoor Peetjuh » wo jun 30, 2010 9:47 pm

anitatwo schreef:Jammergenoeg net zulke zere handen,en mijn middelvinger is behoorlijk pijnlijk.
nav fotoos zegt ha geen arthrose, handen,....bloed laten prikken,.....bloedarmoede blijkt nu.....
Ja ik kon al de laatste weken moeilijk de trap op komen het laatste stuk....
Maar ook op fitnes gebied en oefenen bij fysio behoorlijk zwaar in de benen....
eerst maar een maandje aan de staalpilletjes......[ws door heftige menstruatie/overgang]

Anitatwo

Hoi Anita,

Ik heb jouw berichten even zitten lezen en vraag me af of er bij jou ooit bloedonderzoek is gedaan
naar Vitamine B12 / Vitamine D tekort?
Je hebt een aantal symptomen van B12 tekort genoemd...
Bovendien komt dat vaak voor samen met bloedarmoede (ook wel zonder trouwens!)

Kijk hier maar eens : http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort/symptomen
Misschien heb je er iets aan...

Groetjes,
Petra
~Het leven is net als Ganzeborden; je kunt steeds opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten...
Peetjuh
Lid

Reumavorm: Artrose +zie profiel

Berichtdoor anitatwo » do jul 01, 2010 9:53 am

Afgelopen vrijdag bloedgeprikt, op advies van zelfs 2 artsen, ook weer de riedel reuma/vit.B12/schildklier/bloed geheel enal.......
Hij vond namelijk al dat ik bleek zag en ja dat had ik zelf ook al wel gezien maar gaf de stress en drukte de schuld ervan,
maar nu is het even wat rustiger gelukkig.
Maandag belde de eerste arts al dat ik heftige bloedarmoede heb en dus eerst maar es naar de Huisarts moest.
En ja komende maand aan de ferro tabletten.O ja de huisarts vond vitam. B12 niet noodzakelijk te prikken, de eerste wel,
Geen bijzonderheden op dat gebied dus.Had ook de symptomen lijst wel het een en ander herkent.
Het is voor mij nu een stuk begrijpelijker, want ik snapte er niks van, voeld me overdag ook regelmatig raar/licht??/in mijn hoofd en wat wankeler op de benen, kon niet v/d meds die ik sinds kort slikte.zei de arts.
Goed dus nu eerst even afwachten hoe verder, heb deze dagen nog steeds last van zere handen / voeten/ schouders die beurs aanvoelen.
en bij het opstarten s'morgens ook van de linkse rug/been/bilkant.
Verder word mijn knie ook weer dikker bij veel lopen en op de werkvloer weer stram.
Aangezien ik in een CWI trject zit , ww, na 2 ziektejaar hou ik het wt meer in de gaten en ga wat eerder naar de huisarts,
de reumatoloog heeft me jaren terug met de Arthrotec daar weer heen gezonden,a.s maandag mag ik weer naar mijn werkcoach de stress
komt weer op me af , want had ik niet dit en had ik niet dat, moest dit als werk zien, vind dit erg moeilijk met het hele familie gebeuren
er om heen, ga dit maandag weer bespreken, maar voel me er weer behoorlijk emotioneel over.
groetjes van Anitatwo
anitatwo
Lid

Berichtdoor Peetjuh » do jul 01, 2010 12:11 pm

Hoi Anita,

Is jouw B12 nu wel of niet bepaald?
Ik ben even 'de weg kwijt'
Als ie bepaald is, vraag je arts eens hoe de waarde was...
Het kan je echt een hoop ellende besparen...

Groetjes,
Petra
~Het leven is net als Ganzeborden; je kunt steeds opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten...
Peetjuh
Lid

Berichtdoor anitatwo » do jul 01, 2010 1:55 pm

Hallo Petra
Mijn B12 is wel bepaald, maar was normaal '''''''''maar ik heb vergeten te vragen hoe het er verder mee zit,
in het verleden werd er ook wel over fotoos bijvoorbeeld gezegd geen bijzonderheden zichtbaar,
om in een brief v/d reumatoloog te lezen dat er sprake was van beginnende slijtage in de onderrug al jaren geleden.
Maar goed vraag het dus nog na over de B12 waardes, groetjes van Anitatwo
anitatwo
Lid

Berichtdoor Peetjuh » do jul 01, 2010 3:24 pm

anitatwo schreef:Hallo Petra
Mijn B12 is wel bepaald, maar was normaal '''''''''maar ik heb vergeten te vragen hoe het er verder mee zit,
in het verleden werd er ook wel over fotoos bijvoorbeeld gezegd geen bijzonderheden zichtbaar,
om in een brief v/d reumatoloog te lezen dat er sprake was van beginnende slijtage in de onderrug al jaren geleden.
Maar goed vraag het dus nog na over de B12 waardes, groetjes van Anitatwo

Mijn man z'n Vitamine B12 lag ook binnen de referentiewaarden van het lab, maar aanvullend onderzoek toonde aan
dat hij toch echt een tekort heeft op weefselniveau... vandaar dat het belangrijk is de waarde te weten...
ZEKER als je klachten hebt die passen bij de symptomen van Vitamine B12 tekort...

Wat jij zegt heb ik andersom meegemaakt... de röntgenoloog zei dat er "niets te zien" was
op de foto's, terwijl de orthopedisch chirurg zei dat mijn heup/lage rugklachten zeker verklaard
konden worden door artrose...

Groetjes,
Petra
Peetjuh
Lid

Keer terug naar Artrose