Gedeeltelijke knieprothese

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

gedeeltelijke knieprothese

Berichtdoor Triek » zo aug 15, 2010 12:32 am

Hallo,
Ik wil graag weten of er hier mensen zijn die ervaringen hebben een gedeeltelijke knieprothese (trochleaprothese)?
Ik ben 27 en heb al reeds verschillende knieoperaties achter de rug (standcorrecties en kraakbeenletsels). Nu is de kraakbeenschade thv van de trochlea (gleuf/groeve) zo groot dat een gedeeltelijke prothese de beste optie lijkt voor de artsen. Graag zou ik willen weten wat men kan met deze prothese.
Op dit moment heb ik vooral problemen met lang wandelen of staan, zelfs te lang stilzitten is niet goed. Met de auto rijden gaat soms ook al moeilijk omdat ik soms mijn koppeling amper ingedrukt krijg. Zelf heb ik nog geen beslissing genomen of ik mij al of niet ga laten opereren. De afgelopen operaties was ik ook telkens van mening dat het deze keer goed zou gaan maar dat viel telkens wat tegen daarom dat ik de stap nu niet durf zetten.
Men heeft mij verteld dat het nog een vrij nieuwe prothese is, toch hoop ik dat er reacties komen met ervaringen hierrond.
Alvast bedankt.
Triek
Triek
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: gedeeltelijke knieprothese

Berichtdoor delaatcv2 » zo aug 15, 2010 10:09 am

Kijk op de volgende link voor meer info: http://knie-sport-voet.be/nl/gedeelteli ... lofemorale
Of deze: http://www.knie.nl/lotgenoten/toonberic ... M_ID=24218
Succes met het zoeken naar de noodzakelijke info....
groet, :wink:
Ad.
Blijf positief , en geniet van elke dag.
delaatcv2
Lid

Reumavorm: RA

Re: gedeeltelijke knieprothese

Berichtdoor Triek » do aug 19, 2010 5:42 am

Bedankt voor je reactie, maar ik had heel graag persoonlijke ervaringen met dergelijke prothese.
Maar wat extra informatie kan nooit kwaad he :idea:

Mvg Triek
Triek
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Keer terug naar Artrose