Artose?

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Artose?

Berichtdoor AnnemiekV » do nov 11, 2010 11:17 am

Ik heb in maart/april de diagnose fibromyalgie gekregen....(inmiddels spuit ik B12 en zijn mijn klachten verdwenen,en kan ik waarschijnlijk die diagnose fibro in de prullebak gooien).
Maar ik heb toen aangegeven dat mijn knokkels van de vingers verdikt zijn,gaan scheefstaan,stijf en pijnlijk zijn.Werd een beetje gemompeld van,ach da's artose,maar verder niks in het dossier gezet.Ook mijn enkels waren toen in april al dik,geen vocht,maar een uitstulping net naast het enkelgewricht aan de buitenkant.Wat dat was,wist ie niet,hoorde niet bij fibro,maar aangezien ik toch net die diagnose van hem gekregen had,moest ik het daar maar mee doen.(waren zijn letterlijke woorden)... :roll: Mijn enkels zijn nog steeds dik,pijnlijk bij (teveel) beweging,en in rust wordt het stijf.Net zoals mijn vingers/polsen.
Het raadsel is al vanaf april,is het nou wel of geen ontsteking?????Het is wel dik,af en toe warm(niet constant),en niet rood!
Het gekke is dat bij mijn enkel die bult aan de buitenkant zit,terwijl ik de pijn in het gewricht vooral aan de binnenkant voel!!Voor de rest voel ik me stukken beter al,met die injecties,veel minder moe,meer energie,de pijn is redelijk te hebben,zeker omdat het zich alleen nog maar beperkt tot de handen en voeten/enkels.Voor de rest ben ik behoorlijk soepel,want ik heb gerevalideert en moest 4x per week flink sporten,dus dat hielp dan wel weer.Ook nu sport ik zelf 1x per week,dat gaat goed,op dus die pijnlijke handen en voeten na dan.
Hebben jullie bij ontstekingen altijd roodheid,of herkent iemand zich in mijn klachten?In de familie zit reuma en psoriasis.
Bij mijn reumatoloog hoef ik niet meer terug te komen,aangezien ik mijn diagnose gekregen heb...Moet met klachten naar mijn huisarts.(en die is sinds de diagnose fibro ronduit grof tegen me,terwijl ik daar zelden voor iets op de stoep sta,en nu al helemaal niet meer,haha) :ewink:
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

.

Berichtdoor Paulina » do nov 11, 2010 12:02 pm

.
Laatst bijgewerkt door Paulina op ma dec 13, 2010 12:55 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Paulina
Lid

Reumavorm: RA en Poli artrose

Re: Artose?

Berichtdoor AnnemiekV » vr nov 12, 2010 8:23 pm

Dat is nou net het gekke,het is dik,soms warm,maar zelden rood,haha!!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Keer terug naar Artrose