Vocht in de gewrichten

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

vocht in de gewrichten

Berichtdoor A.G. STEEMERS » wo dec 29, 2010 7:14 pm

Ik heb steeds vocht in mijn gewrichten bij mijn polsen en knieën het meest. Is dat iets wat bij artrose hoort?
Ik heb veel meer pijn als dat vocht er zit het is ook wel eens weg.
Het is ook niet overdreven veel maar wel zo dat mijn vingers dikker zijn en mijn polsen ook ik heb er heel veel last van maar weet niet of het bij artrose hoort eigenlijk zou ik wel eens willen weten of er meer last van hebben of dat het toch iets anders is. Groetjes van Anja.
A.G. STEEMERS
Lid

Re: vocht in de gewrichten

Berichtdoor merit » wo dec 29, 2010 11:52 pm

Ook ik heb geregeld last van vocht in de gewrichten mn polsen knokkels van de vingers en heel vaak in de knieën.
Al een paar weken heb ik last van mijn knieën, zelfs lopen ging bijna niet meer.
Vanmiddag toch maar de reumatoloog gebeld en ik kon direct komen, ze heeft vocht uit het gewricht gehaald en er een medicijn ingespoten.
Ik voel al duidelijk veel verlichting gelukkig.
Volgens mij (weet het niet zeker) komt dat vocht door de ontsteking in het gewricht.
Groetjes Merit
merit
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor solido » do feb 10, 2011 10:52 pm

Artrose en artritis worden nogal eens verward met elkaar.
Artrose is slijtage van een of meerdere gewrichten en artritis is onstekingen in gewrichten.

Vocht in gewrichten kan duiden op een irritatie in het gewricht. Dus vocht KAN duiden op artritis, maar ook op artrose, maar ook op vele andere dingen. Bij artritis is het gewricht vaak ook rood en warm (vanwege de ontsteking).
Bij mij is de artrose geconstateerd, omdat ik pijn in mijn enkel hield en omdat ik flinke vochtophoping in mijn enkel had, die ook niet verdween. Nu, na fysio (en onderhoudende oefeningen) heb ik het aardig onder controle. Al blijft het een zwak punt. Opstartpijn en opstartstijfheid is ook wel een bekend symptoom.

Als je te lang last blijft houden van vocht in je gewricht(en), dan zou ik er gewoon een keer naar laten kijken!

Succes
solido
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor A.G. STEEMERS » za feb 12, 2011 2:53 pm

Hallo Solido,

Ik ben vorig jaar bij een reumatoloog geweest en die zei dat ik vocht in de gewrichten had maar ik had geen AR en het was ook geen FM er waren wel pees ontstekingen dacht hij en ik moest maar terug komen als ik een dik of rood gewricht kreeg. Maar mijn gewrichten zijn wel eens warm maar niet rood en extreem
dik ik heb in mijn rug wel artrose dus ik heb zoiets van dan zal het wel artrose zijn of zo. In ieder geval heb ik heel veel last van mijn gewrichten schrijven en typen bv doet echt pijn en ook is het heel vermoeiend.
Groetjes van Anja.
A.G. STEEMERS
Lid

Keer terug naar Artrose