Heupartrose?

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Heupartrose?

Berichtdoor Mira1973 » di maart 01, 2011 12:09 pm

Hallo allemaal.
Bij mij is via foto's vorig jaar vastgesteld dat ik in beide handen artrose heb. Hier heb ik regelmatig last van.
Waar ik ook mee zit is mijn rechterheup. Ik heb af en toe een pijnlijke plek in de lies en zak soms door mijn been.
Ook zit er een gevoelloze plek op mijn heup. Als ik eroverheen strijk, voelt dat heel vreemd. Herkent iemand deze klachten?
Mira1973
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: Heupartrose?

Berichtdoor JessicaB » di maart 01, 2011 9:39 pm

hallo

ik ben nieuw hier en ik heb ook artrose in me heup.
Ik ben nu 23 en ik heb eerst ook jarenlang met pijn in me lies,heup en knieen rond gelopen
voordat ze er pas achter kwamen.
in Nov '08 heb ik kijkoperatie gehad en hebben ze mijn heupkom schoongeslepen en botstukjes weg gehaald.
een tijd ging het goed tot deze week. ik ben terug na mijn orthopeed gegaan en mijn heupkom blijkt te klein
te zijn voor mijn heupkop waardoor de slijtage ontstaat.
ik kan weer kiezen voor een operatie maar na een aantal jaar zal de slijtage weer terug komen.
Heb er zelf niet zoveel zin in om om de zoveel jaar een operatie te krijgen en voor een kunstheup ben ik te jong.
En in de loop van de jaren zal het alleen maar erger worden terwijl ik nog jong ben.
Verga nu elke dag van de pijn, voornamelijk wanneer ik zit..
Misschien kennen meer mensen dit probleem??
JessicaB
Nieuw lid

Berichtdoor paula » wo maart 02, 2011 11:24 pm

IK HEB ZELF GEEN ARTHROSE MAAR IK KEN WEL MENSEN IN MIJN OMGEVING DIE ER VEEL LAST VAN HEBBEN.ZOALS MIJN PAPA VAN 91.HIJ GEBRUIKT SINDS EEN HALFN JAAR EEN ALOË VERA DRANK
VAN FOREVER,DE ALOË FREEDOM,EN IS ER HEEL GOED MEE GEHOLPEN.ZELF HEB IK NA EEN REEKS VAN KLACHTEN EEN ANDER PRODUKT VAN HEN GEBRUIKT EN IK MOET ZEGGEN HET HELPT ECHT.HET ZIJN PRODUKTEN DIE JE MOET DRINKEN EN ZE BESTAAN VOOR 90% UIT PURE ALOË.OMDAT IK ER ZO EEN GOEDE RESULTATEN MEE HEB EN OOK NOG ANDEREN IN MIJN NAASTE OMGEVING BEN IK ZELF VERDELER GEWOREN.IK WIL HIER GEEN VERKOOPPRAATJE GEVEN,MAAR ENKEL EEN GOEDE TIP.BAAT HET NIET DAN SCHAAD HET NIET WANT DE PRODUKTEN ZIJN 100% NATUURLIJK.VEEL BETERSCHAP.
www.paula.myflpbiz.com
paula
Nieuw lid

Berichtdoor gregory » wo maart 09, 2011 3:54 pm

Ik herken de klachten niet. Maar ik heb wel wat nuttige informatie voor je:

10 aanbevelingen voor het omgaan met heupartrose van de 'Europese bond tegen reuma' (European League Against Rheumatism): http://www.stop-artrose.org/glucosamine/10-aanbevelingen-voor-het-omgaan-met-heupartrose-en-3-punten-van-kritiek/

Aloe vera zit er helaas niet bij. :ewink:

Groetjes van Greg
gregory
Lid

Reumavorm: Artrose

Berichtdoor merit » wo maart 09, 2011 9:12 pm

Goh Paula en je verkoopt het zelf ook nog "toevallig" ?!
Groetjes Merit
merit
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor NoVita » di maart 22, 2011 12:25 pm

Wanneer men last krijgt van beginnende artrose in de heup is het raadzaam om te beginnen met glucosamine en beweginstherapie.

Nu is het ook mogelijk om een hyaluronzuur injectie in de heup te spuiten voor tijdelijke verlichting van de pijn en verbetering van de functie te realiseren. Zo kan men een vervangende heupoperatie uitstellen.

Recent is een Nederlands onderzoek over hyaluronzuur injectie in de heup verschenen, zie hier de direct link: http://www.artrose-blog.nl/injectie-heup-programma

Met vriendelijke groeten,
NoVita
NoVita
Nieuw lid

Nieuwe techniek bij heupoperatie

Berichtdoor NoVita » vr maart 25, 2011 9:52 am

Er bestaat een nieuwe techniek voor het vervangen van het heupgewricht waarbij de revalidatie enorm kan worden verkort. Dit is de zogenoemde ‘minimale invasieve benadering van de heup’. Hierbij benadert de arts het heupgewricht via een kleine incisie aan de voorkant van uw heup. Het voordeel hiervan is dat er géén spieren of zenuwen hoeven te worden doorgesneden. De orthopeed gaat precies tussen deze weefsel door.

Je kan hier meer over lezen op http://www.heup-artrose.nl/ :idea:
NoVita
Nieuw lid

Keer terug naar Artrose