Nieuw

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

nieuw

Berichtdoor emmaenjean » za maart 19, 2011 7:43 am

Ik ben nieuw hier.
Ben 46 jaar en mijn naam is marie-antoinette.
Ik ben hier terecht gekomen omdat afgelopen maandag de neuroloog mij vertelde dat ik artrose aan mijn nek heb. Oke ,beetje schrikken maar doordat ik ook wat overdonderd was heb ik verder niets meer gevraagd.
Ik vind het in feite best vreemd want mijn klachten vind ik er niet bij horen nml: duizeligheid.pijn aan schouderbladeren en nek,branden en tintelen van been,voet en arm. Aanraking van stof doet al zeer aan mijn benen. Vraag me af of dit erbij hoort. Ik heb dit trouwens de hele dag door dus dat is echt geen pretje. Zit ook te denken wat ik nu verder moet doen. Pillen wil ik liever niet dus ik dacht zelf aan accupuntuur of een osteopaat? Iemand ervaring?
Zo dit voor even mijn verhaal. Ik hoop dat jullie wat raad of tips hebben

M.A
emmaenjean
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: nieuw

Berichtdoor gregory » ma maart 21, 2011 3:38 pm

Hoi M.A. (Emma?)

Wil je geen pillen in verband met mogelijke bijwerkingen? Of heb je moeite met doorslikken van de pillen?

Er zijn hoopgevende aanwijzingen dat glucosamine en chondroitine helpen bij tussenwervelschijfartrose. Zie dit eerdere bericht van mij: viewtopic.php?f=3&t=2470#p23670
En deze middelen zijn redelijk mild wat betreft bijwerkingen. Het duurt alleen wel erg lang voor je effect merkt (meer dan een jaar).

De capsules kan je openmaken en oplossen in water. Lekker is het nog steeds niet, maar dat kan je maskeren met siroop (dat is wat ik doe :wink: )

Verder denk ik dat osteopathie zeker het proberen waard is!

Greg
gregory
Lid

Reumavorm: Artrose

Keer terug naar Artrose