Wordt er zo moe en geirriteerd door!

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

wordt er zo moe en geirriteerd door!

Berichtdoor sheena » za apr 22, 2006 6:34 pm

Hoi allemaal,

Wat is het toch een gedoe om erachter te komen wat ik nou eigenlijk mankeer :( Ik heb al een paar jaar pijn mijn gewrichten en spieren, het begon met mijn handen, onderrug, voeten, heupen. Ik ben toen bij een internist geweest die foto's van mijn handen heeft laten maken, er zat wat lichte artrose.
Toen ben ik naar een reumatoloog geweest omdat ik meer klachten kreeg, er zijn foto's gemaakt van mijn bekken en voeten, de uitslag hiervan was artrose in de tussenwervels van mijn onderrug. Na een jaar ben ik weer teruggegaan naar de reumatoloog met nog meer klachten. Erg pijn mijn knieen, af en toe blokkeren ze, ik kon niet lang staan of lopen, vooral trapaflopen ging moeizaam. Pijn in mijn ellebogen, polsen, vingers, heupen voeten en meer pijn in mijn onderrug vooral rechts als ik bv voorover gebogen sta met bv patroon knippen ed.
Wat mijn handen en armen betreft: ik heb heel veel moeite met sopwerk in huis, boodschappen doen etc.
Weer allerlei onderzoeken gehad, waaronder ook een botscan, geen reumafactoren in mijn bloed, niks in mijn knieen te zien, cholesterol goed, bloedsuiker goed. Wel dus die artrose in mijn onderrug en artrose in mijn vingers. Dat was het dus.

De pijn blijft van de ene plek naar de ander plek springen voor mijn gevoel, dan heb ik een periode veel pijn in mijn onderrug, dan mijn knieen, heupen, voeten of handen. Ik word er zo moedeloos van :cry:
Ook ben ik vaak ontzettend moe, van de week had ik ook moeite met autorijden buiten de stad, mijn ogen kon ik haast niet openhouden!

Ik heb sinds een week of 6 proeflenzen, bij de controle hiervan had ik erg slecht zicht, heel wazig, nieuwe lenzen gehad, na weer een controle waren ze nu ook niet goed, ik heb dus weer nieuwe lenzen. En over 2 weken worden deze ook weer gecontroleerd.

Ook heb ik een aantal weken geleden een soort zenuwbeknelling gehad in mijn linkerbovenarm, het begon 'smorgens met een bekneld gevoel en in de loop van de dag verspreidde dit zich naar mijn oksel, buitenkant van mijn borst, bovenkant borst en onderkant schouderblad, het deed steeds meer pijn en de huid voelde ook branderig aan, een soort zenuwpijn. Ik heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn, niks hielp hiertegen. De volgende dag ben ik naar de huisarts gegaan, zij wist niet wat ze hiermee aanmoest! Het leek op fantoompijn, gordelroos of een zenuwontsteking of beknelling. Ik heb hier een paar weken last van gehad. Soms voel ik het nog heel licht.

Zoiets heb ik ook in mijn linkervoet gehad, ook een gevoel alsof hij afgekneld werd vanaf mijn enkel, ook hier kon ik de hele nacht niet slapen. Dit begon trouwens met een soort zenuwpijn vanaf mijn linkerbil wat steeds verder doortrok naar beneden tot aan mijn voet.

Ik heb ook al gedacht aan FM en ik ben vorige week naar een andere reumatoloog geweest die bekend was met FM, ja wat kan ik ervan zeggen? Wat die punten betreft waar ze op drukken, ik voelde werkelijk niets daarvan, ik had gedacht dat er wel wat harder gedrukt zou worden maar het is eigenlijk meer een soort van aanraken!
Er is weer bloed afgenomen en er is een foto van mijn longen gemaakt en van de voorvoeten. 3 mei heb ik weer een afspraak met hem.

Hij zei wel iets van dat het ook een beginnende artrose kon zijn en dat ik misschien gevoelig was voor FM, hij vroeg of er reuma of B in de familie zat ( mijn zusje heeft RA)

Wat med. betreft, ik gebruik nu op aanwijzing van de reumaconsulente 3 x 2 paracetemol per dag. Ik heb van de week een dag niks ingenomen, dat heb ik dus geweten! Omdat ik toch nog steeds pijn had dacht ik dat ik net zo goed niets in kon nemen, maar de paracetemol haalt voor mij wel de scherpe kantjes van de pijn af.

He fijn dat ik even mijn hart kon luchten hier :)
Liefs van Sheena
sheena
Lid

Berichtdoor Eigenwijs » za apr 22, 2006 11:33 pm

Hoi Sheena,

Welkom op het forum!

Groetjes Kirsten.
Eigenwijs
Site Admin

Herkenning!

Berichtdoor Janneke » zo aug 06, 2006 1:18 pm

Ik heb net het verhaal van Sheena gelezen...wat komt haar verhaal mij bekend voor! Vooral het eerste gedeelte, het lijkt wel of ik het persoonlijk heb neergezet...

Zo loop ik ook al jaren (va. 1999) te tobben...dan hier pijn, dan weer daar..dan hier een slijmbeursontsteking, dan weer daar...dan hier een spuit erin, dan weer daar....Dan weer met mijn enkel in het gips voor de broodnodige rust, en dan moet na 6 weken blijken dat het gewoon geen *&^geholpen heeft!!

Ik wordt er gewoon niet goed van...En mijn baas volgens mij ook niet! Iedere keer weer in de ziektewet...want werken kan ik echt niet op zo'n moment! En dan niet voor een weekje...een paar maanden!
Het duurt altijd zo verschrikkelijk lang voordat het weer een beetje beter gaat met mij!

Tig keren is er bloed geprikt.... en tig keren is het goed..
Regelmatig foto's gemaakt, en altijd zijn ze goed/niets op te zien!
Uit botscan en MRI is uiteindelijk gebleken dat ik artrose heb aan L.enkel, rug en L.pols/duim. Daar moet ik dan maar mee leren leven...

Eind mei kreeg ik weer last van pols/duim...een week later was ik heel mijn stem kwijt en kreeg ik pijn aan mijn 2e teen van mijn r. voet. Het leek wel een jichtaanval..
En door het rare lopen van die pijn in mijn teen is mijn r. knie overbelast geraakt en zit ik nu met de gebakken peren..Een fikse ontsteking met de nodige pijn en uitvalsverschijnselen. Medicatie op dit moment: 1 x daags Arcoxia 90 mgr. met z.n de nodige paracetamolletjes.

Ook denkt de huisarts dat er iets met mijn meniscus aan de hand is...Hiervoor al weer een paar keer bij de orthopeed geweest (die denkt hetzelfde als de huisarts) en sta nu op de wachtlijst voor een kijkoperatie in mijn R.knie..dit moet in sept/okt. plaats gaan vinden.

Ondertussen heb ik ook bij de reumatoloog weer een afspraak om te gaan kijken of er misschien (nog) meer aan de hand is...Ook ben ik vanaf die heesheid ontzettend moe...niet te filmen. Soms lig ik 's avonds al vroeg in de bank te slapen, maar soms ben ik weer zo moe dat ik helemaal niet kan slapen!

Ik weet het...ik kan er niets aan doen en ik krijg het allemaal toegeworpen, maar ik wordt het af en toe allemaal zo spuugzat....

Sorry voor mijn lange verhaal, maar het moest er even uit!
Liefs Janneke
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor..
Janneke
Lid

Berichtdoor sheena » di aug 08, 2006 11:08 am

Hoi Janneke,

Ik heb net je verhaal gelezen. Vervelend is dat toch als er zo weinig uitkomt bij de onderzoeken ed. je hebt aan de ene kant het gevoel dat je je dan zeker aanstelt maar aan de andere kant weet je toch dat dat niet zo is en dat de pijn en klachten toch echt zijn!

In de zomermaanden gaat het met mij wel redelijk, ik kan dan zonder medicijnen, ik heb nog wel pijn etc. maar kan er dan mee omgaan. Vorig jaar kwamen de klachten in oktober weer in alle hevigheid terug, dus dat is nu ook even afwachten!

Ik wens je veel sterkte toe en succes bij de orthopeed!

Groetjes van Sheena
sheena
Lid

Berichtdoor Janneke » di aug 08, 2006 11:28 am

Hey Sheena,

Tijdens mijn zoektocht hier op het forum kwam ik het volgende stukje van Stefan tegen...ik heb het stukje van Stefan gekopieerd....komt mij heel bekend voor...

Stefan zegt:
Bij mij was de diagnose ook vrij vlot gesteld. In februari van dit jaar begon mijn knie zeer te doen en op te zwellen. Na vele bezoeken aan de huisarts en enkele puncties (aaauuuuwww) stuurde zij me naar de orthopeed met de verdenking van een gescheurde binnenmeniscus.

Dit is precies "mijn" verhaaltje...!!
Ik ben benieuwd of "het vervolg" ook hetzelfde zal zijn....maar dat zal de tijd uitwijzen!!

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik dit forum heb gevonden....
Ik heb dan ook al verschillende vragen voor de reumatoloog opgeschreven....

Het is bij mij heel verschillende wat het krijgen van de pijnen....
Voordat ik in afgelopen mei weer begon te sukkelen met mijn duim, had ik meer dan een jaar gewerkt zonder uitval...nou, dat is al heel wat voor mij!! :oops:
Ik 2001 en 2004 leek het wel of ik een wekelijks abonnement had bij de huisarts :roll:
Jij ook veel sterkte Sheena.. :wink:
Liefs Janneke
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor..
Janneke
Lid

Keer terug naar Artrose