lage rug artrose...

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

lage rug artrose...

Berichtdoor willeke » zo feb 17, 2013 12:16 am

Hallo ik ben Willeke...
enkele dagen terug de uislagen gekregen van de fotos..
ik had een verdikte rugspier, veel pijn onder mn schouderblad...
en last van mn knieen....als ik beweeg gaat het wel,
maar als ik stil heb gezeten en omhoog kom,
verga ik van de pijn in mn rug, en kraken mn knieen....
weet me s avonds vaak geen houding te geven. zitten doet pijn...
Diagnose...lage rug artrose, en mn tussenschijven zijn al versmald...
nu ga ik het traject in van fysio....
Herken je hier iets in? Wat kan ik gaan verwachten?
Ik ben erg geschrokken... :ewink: .had deze diagnose niet aan zien komen...
dus alle info is erg welkom.
b.v.d. Willeke
willeke
Nieuw lid

Reumavorm: lage rug artrose

Re: lage rug artrose...

Berichtdoor Henk » wo feb 20, 2013 4:18 am

Hallo Willeke,

Alhoewel ik geen 'ervaringsdeskundige' ben waar het artrose betreft en ook zeker geen uitspraak ga doen over verwachtingen, wil ik je wel (een beetje verlaat) welkom heten op dit forum... waar zojuist nog iemand (Broeder) zich gemeld heeft met vergelijkbare, lage rug artrose, klachten. Misschien kunnen jullie info uitwisselen...

Sterkte bij het over de schrik heenkomen... en de fysio.
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Hermione » wo feb 20, 2013 1:33 pm

Hey Willeke,

ook van mij hartelijk welkom op dit forum!
Zelf heb ik artrose in de nek, maar dat geeft hele andere klachten, en is bij mij ook niet het ergste in mijn totale rij klachten. ;)

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Benjaminneke » wo feb 20, 2013 2:39 pm

Hoi Willeke,

Welkom hier en hopelijk vindt je antwoorden op je vragen.

Ik heb zelf artrose in meerdere gewrichten waaronder ook de onderrug, waar ik erg veel last van heb en flink beperkt door ben.
Sinds kort (3 weekjes) ben ik begonnen met fysio-fitness, maar het is nog tekort om daar al resultaat mee te hebben.
Helaas heb ik dus ook geen antwoord op je vragen, want ik ben zelf ook nog zoekende!

Ik wil je veel sterkte en succes wensen.

Groetjes Benjaminneke.
Je kunt je leven niet veranderen, het leven verandert jou.

- M-J.Ramaekers
Benjaminneke
Lid

Reumavorm: poly-artrose fibro

Berichtdoor AnnemiekV » wo feb 20, 2013 4:48 pm

Welkom hier, en info zul je hier wel vinden denk ik zo! Zelf heb ik geen ervaring met artrose, dus daarmee kan ik je niet helpen. Ik wil je wel sterkte wensen, want je klachten zijn niet mals.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor puntje » wo feb 20, 2013 6:21 pm

Vandaag een lekkere massage gehad. Ik had last van een stijve pees. Het was heerlijk, misschien is dat ook wat jouw.

Ik zelf krijg geen harde massage, dus relax. En ze heeft ook nog wat tijgerbalsem erop gedaan op de zere plek. Tevens kreeg ik tijdens de behandeling iets van van kruiden soort spons wat heel lekker warm aanvoelde. Was even zeer rustgevend.

Pijn is zeer lastig, ik heb het in mijn polsen, de artrose. Ik laat het ook wel eens masseren, mijn polsen bedoel ik.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Metallica » vr feb 22, 2013 1:24 pm

Ik heb zelf ook wervel-artrose (lage rug en nek) en een wervel in mijn onderrug die niet helemaal mooi in het rijtje zit. (de prachtige medische term is me ontschoten)
Bij de fysio heb ik een aantal oefeningen geleerd waarmee je de spieren die je ruggegraat ondersteunen kunt trainen.
Daar ben ik elke dag een kwartiertje mee bezig. Of het echt helpt weet ik niet. Geen idee hoe erg het zou zijn als ik het niet zou doen.

De pijn aan mijn schouders is soms zo erg dat ik mijn armen ergens op moet laten rusten, zodat ze niet aan mijn schouders "hangen"
Daarvoor ben ik één keer naar de pijnpoli geweest en heb ik na een gesprek met een ergotherapeut een betere werkhouding aangeleerd.
Ik zit zo'n 60 uur per week achter de computer, dus het is belangrijk dat je optimaal zit en regelmatig even een loopje maakt.
Dat je muurvast zit als je lang gezeten hebt, had je zelf ook al gemerkt.
Metallica
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor Margriet 480 » wo maart 05, 2014 5:00 pm

Hallo allemaal,

Weet 1 van jullie waar Celadrin complex met Glucosamine verkrijgbaar is.
Ik las dit ergens in een bericht uit 2010 van Sefi.
Ik heb namelijk ook last van artrose in de rug.
Celadrin is een natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmer.

Groeten,

Margriet.
Margriet 480
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor Henk » do maart 06, 2014 1:47 am

Hallo Margriet,

Wanneer je Celadrin complex met Glucosamine invult bij Google krijg je 204.000 'resultaten', waarbij een enorm aantal mogelijke leveranciers.
'k Zou wel even van tevoren lezen wat op deze pagina van het Reumafonds staat: http://www.reumafonds.nl/informatie-voo ... wwodAbMALA

Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Dees » za maart 22, 2014 11:58 am

hoi willeke
ik heb in januari de diagnose artrose in de onderrug gekregen. tussen de derde, vierde en vijfde wervel is het kraakbeen aan het afbrokkelen. Op het moment gaat het redelijk en heb ik alleen veel last van mijn si gewrichten en pijn in mijn bovenrug, maar dat is waarschijnlijk van de fibromyalgie.
ik heb fysio gehad voor de artrose, maar ben daar nu mee gestopt omdat ik dat liever de keren die ik nog heb bewaar voor als ik weer last krijg van die artrose, dan zit mijn rug zo vast dat ik niet kan lopen van de pijn.
groetjes desiree
Dees
Nieuw lid

Reumavorm: RA, artrose, fibro3D

Keer terug naar Artrose