neuraaltherapie

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

neuraaltherapie

Berichtdoor zojalaan » za nov 09, 2013 1:46 pm

Hallo, ik ben Zoja, net 65 geworden en al heel erg lang bekend met polyartrose. Het is toen ik mijn twintiger jaren was begonnen in mijn knieen. Vanaf 1990 begonnen mijn andere gewrichten op te spelen. Inmiddels heb ik 2 nieuwe knieproteses en in beide duimbases zijn ansjovisplastieken geplaatst. Mijn rug, van nek tot stuit is erg pijnlijk. Mijn voeten ook. Nu zijn de gewrichten al maanden ontstoken. Gevolg is, dat ik inmiddels nauwelijks nog kan lopen. Een klein rondje van 5 minuten met mijn hond, die gelukkig vaak stil staat om te snuffelen, is wat ik dagelijks een paar keer kan. Naar het bos of strand lukt alleen met krukken. Momenteel ben ik met mijn reumatoloog bezig om de medicatie (paracetamol, lyrica en celebrex) aan te passen of te wijzigen met een ander middel.
Mijn vraag aan jullie is of iemand misschien ervaring heeft met neuraaltherapie. Dat kwam ik kort geleden tegen op de site van de reumapatiƫntenvereniging, ik had er nog nooit van gehoord. Ook mijn huisarts en de reumatoloog kende het niet. Via Google is er voldoende informatie over te vinden. Het spreekt me wel aan, maar zou graag willen weten of er anderen met dezelfde klachten ervaring hebben met deze therapie. Ik ben benieuwd!!
zojalaan
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: neuraaltherapie

Berichtdoor peeters_98 » di nov 12, 2013 8:37 pm

ik ben 68J en kom uit de omgeving van Leuven. Sinds maart heb ik artrose in beide heupen, rechts is zeer pijnlijk als ik opsta. Daarom laat ik neuraaltherapie met procaine toepassen, eerst om de maand, dan 2 maand, nu ben ik al 4 maanden zonder injectie en heb nog altijd geen pijn.
Voordien had ik zeer scherpe pijn, en 's nachts een zeurende pijn in het ganse been, dat me belette te slapen. Pijnstillers hielpen niet.
In mijn omgeving heb ik nog een vriendin met knieartrose, die sinds 15 jaar regelmatig, om de 2 maand, neuraaltherapie laat toepassen in de knie. Zij is 82 jaar.
Verder neem ik ook nog Glucosamine ,Chondroitine en NC2 om de afbraak van het kraakbeen tegen te gaan.
ik wens je succes met de therapie.
peeters_98
Nieuw lid

Re: neuraaltherapie

Berichtdoor zojalaan » wo nov 13, 2013 6:15 pm

Dank je voor je reactie! Het is goed om te horen dat de therapie als positief wordt ervaren.
zojalaan
Nieuw lid

Keer terug naar Artrose