Artrose nekwervels C4 t/m C7

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Artrose nekwervels C4 t/m C7

Berichtdoor Tim » ma nov 25, 2013 6:13 pm

Beste forumleden,

Ik heb een vraag.
Acht jaar geleden kampte ik met ernstige pijnklachten rondom mijn rechter schouder, arm en nekstreek.
Huisarts verwees mij naar een orthopedisch chirurg. Foto's, CT en MRI gehad. Hij zag "een lichte onrust"
bij mijn rechterschouder. Doorverwezen naar fisiotherapie wat niet hielp. Vervolgens revalidatiearts en
dagopname revalidatiekliniek. Pijnklachten verdwenen enigszins maar de plekjes bleven gevoelig.
In de zomervakantie van 2012 kwam de pijn plotseling in alle hevigheid terug. Huisarts stuurde mij door
voor foto's en verwees mij naar een neuroloog. MRI gehad en in een gesprek met de neuroloog bleek dat
ik een ernstige vorm van artrose heb. Inmiddels weer een half jaar verder werd besloten om de rechter-
zenuwbaan die de pijn in arm en nek veroorzaakte "lam" te leggen. Het hielp. In combinatie met revalideren
in de zelfde kliniek leerde ik omgaan met de pijn en rustmomenten in te bouwen. Duur: 17 weken; 4 dagdelen.
Vier weken geleden kreeg ik pijn in mijn linkerschouder, arm en nek. Uitstraling naar elleboog en vingers.
Neuroloog stelde voor om een nieuwe MRI te maken alvorens hij weer een blokkade laat zetten.

Helpen blokkades voor lange tijd of moet ik echt met de pijn leren leven? Opereren vindt de neuroloog
te riskant. Zijn er andere opties? Wat ik geleerd heb in de revalidatiekliniek kan moeilijk worden toegepast
als je ook nog je normale baan hebt. Wie geeft tips?

Groet, Tim
Tim
Nieuw lid

Reumavorm: nekartrose

Re: Artrose nekwervels C4 t/m C7

Berichtdoor afina » wo nov 27, 2013 1:28 am

Hallo Tim.

Eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen hoe lang die blokkades kunnen werken.

Maar ik kan me wel voorstellen dat ze opereren in dat gebied niet aandurven. Bij mij zijn de C1 en de C2 beschadigd door de reuma en daar durven ze ook geen operatie uit te voeren...er lopen zoveel zenuwbanen doorheen.
Ze zijn bang dat ze dan iets raken waardoor er nog -veel - meer schade optreedt.

Ik hoop dat je toch iets aan mijn ( niet zo positieve ) antwoord hebt.

Sterkte Afina
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Keer terug naar Artrose