Lage rugpijn

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Lage rugpijn

Berichtdoor matt2 » zo feb 23, 2014 9:12 pm

Ik heb sinds een 8 jaar vaak lage ruggpijn en heb geregeld spit gehad.

Hoi,

Ik heb al zo'n 8 jaar last van mijn rug en kan niet veel tillen zonder last te krijgen van mijn rug. Opzich was hier tot voor kort wel mee te leven.

Loop sinds 2 jaar bij de fysio/manueel maar sinds een 3 maanden heb ik continu last van lage rugpijn, voornamelijk aan de linkerkant met uitstralingen tot aan mijn voet. Maar de laatste weken ook naar de rechterkant. Ik ga gemiddeld 1 a 2 keer per week door me rug doordat ik bijvoorbeeld iets van de grond til, me verkeerd draai of te ver naar voren buk. Als ik mijn sokken bijvoorbeeld wil aan trekken.

De dokter heeft me inmiddels al doorverwezen naar de orthopeed, deze heeft rontgenfotos gemaakt en een MRI scan. Nu heeft hij mij een rugbrace aangemeten en moet ik terug nar de fysio. Hij heeft me een briefje meegeven voor de fysio waarop staat " instabiele lage rugklachten bij uitgebreide dyschondrosis".

De fysio moet ook contact opnemen met de orthopeed en over 8 werken moet ik terug komen. Hij gaf tijdens het gesprek met de MRI foto's aan dat mijn ruggenwervel vergroeit is en dat er op mijn onderste wervels te weinig kraakbeen zit. Hier komt dan dus de pijn vandaan. Kreeg het advies om niet meer te bukken en niks meer op te tillen (baby) tenzij ik het strak tegen me borst aan hou.

Naast dat ik last van me onderrug heb heb ik ook sinds een 3 maanden enorme last van stijfheid en kan ik snachts niet slapen. Gedurende mijn werkdag krijg ik last van een stijve rug en dan voornamelijk bovenin richting mijn schouders. Ook kraakt mijn rug, nek en schouders steeds vaker bij bewegen.

Herkent iemand deze klachten en wat bedoelt de orthopeed met " uitgebreide dyschondrosis" ??
matt2
Nieuw lid

Reumavorm: onbekend

Keer terug naar Artrose