Midcervicale uncovertebraal artrose...

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Midcervicale uncovertebraal artrose...

Berichtdoor Jedidja1971 » do mei 08, 2014 2:50 pm

Hallo, even voorstellen: ik ben Jedidja, 43 jaar jong, wonend in Zeeland en heb net de diagnose "midcervicale uncovertebraal artrose" gekregen. Dit wel miniem, dus hopelijk blijft het voorlopig zo...
Ik wil maandag meer uitleg vragen aan mijn fysiotherapeute, waar ik al een tijdje bij loop met nekklachten.
Ik heb hier nog niet veel gelezen, maar het is mij al wel duidelijk dat de pijn die ik voel komt door spieren die "het niet op prijs stellen" dat er 2 tussenwervelschijven (tussen 5e en 6e nekwervel én tussen de 6e en 7e nekwervel) in elkaar gezakt zijn. Of hoe noem je dat. "Discusdegeneratie" staat er op mijn papier. (uitslag röntgenfoto's)
Al die moeilijke woorden.... :?
Iig wil ik iedereen hier heel veel sterkte wensen met de pijn. Bij mij valt die pijn gelukkig nog aardig mee. Het is alleen soms moeilijk om de goede verhouding tussen rust en beweging te vinden... Hebben jullie vast ook. Ik hoop dat ik maandag de juiste oefeningen meekrijg en ook een uitleg over hoe ik mezelf kan masseren in mijn nek. Ik heb nl niemand die dat voor me doet in huis..
Nog 1 vraag: wat betekend: ter plaatse van de dens g.b.?
Jedidja1971
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: Midcervicale uncovertebraal artrose...

Berichtdoor tinus » do mei 08, 2014 8:04 pm

Jedidja1971 schreef:Nog 1 vraag: wat betekend: ter plaatse van de dens g.b.?

Hallo, welkom hier.

En om je vraag te beantwoorden:

De dens is de 'draaier' van de tweede nekwervel. Die kan gebroken zijn.
g.b. betekent denk ik 'geen bijzonderheden'. Dus wat dat betreft niets aan de hand 8)
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Keer terug naar Artrose