Heupprotheses op jonge leeftijd

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Re: Heupprotheses op jonge leeftijd

Berichtdoor afina » ma jul 21, 2014 10:24 am

Ik kreeg trouwens ook een map mee van het ziekenhuis waar precies in staat wat je nodig hebt :wink: ...leefregels en zo...zal jij ook vast nog krijgen.
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor m.vleugel » ma jul 21, 2014 1:06 pm

Ja dat denk ik ook want ik heb pas binnen kort een afspraak bij de orthopeed en dan zal vast alles in gang gezet gaan worden. Ik vindt het allemaal wel heel erg spannend!
m.vleugel
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor afina » ma jul 21, 2014 8:50 pm

Vond ik ook hoor, en ik hoefde er maar eentje :wink:

Maar de operatie op zich is mij 100% meegevallen!
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Berichtdoor m.vleugel » ma jul 21, 2014 9:44 pm

Ik moet ze helaas alle 2 doen. De ene week de ene en dan de andere week de ander. Ik zal vast een tijdje rond hangen in het ziekenhuis.
Hoe kan ik in aanmerking komen voor een massagestoel ik zou dat wel geweldig vinden
m.vleugel
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor afina » di jul 22, 2014 12:14 am

Een massagestoel heb ik geen idee van...ik weet eerlijk gezegd ook niet of dat kort na je heupoperatie een goed idee is. Teveel gerommel voelt nog niet prettig en de prothese(s) moet er ook niet uit rommelen :wink:
Revalidatie moet je echt rustig oppakken...anders loop je risico dat je prothese "uit de kom schiet " maar daar zal de fysiotherapeut je in begeleiden.

Als je zo'n relaxstoel bedoelde...ik heb die toen gehuurd bij zoganzorg...het telefoonnummer e.d. had ik toen gekregen van de thuiszorg. Hij zat idd heel lekker...steeds op een hoge stoel zitten is ook niet fijn, op de bank kon niet want daar kwam ik niet meer vanaf...en deze kon ik bijstellen naar wat ik zelf prettig vond...
afina
Lid

Berichtdoor sportmannetje » zo aug 24, 2014 9:11 pm

Gezien je leeftijd kan ik mij goed voorstellen dat je vragen hebt, Artrose is bij de grote meerderheid verbonden met mensen op leeftijd ..... dit is de grootste misvatting en je stuit op de meest wonderlijke opmerkingen.

Spreek helaas uit ervaring, bij mij begon het op mn 38 ste midden in je loopbaan en je sportieve en sociale leven.

Inmiddels is er bij mij ook in beide heupen artrose geconstateerd, vorigjaar de rechter heup vervangen voor een total hip prothese, een absolute uitkomst, je kunt eindelijk weer lopen zonder pijn.
Enige wat ik je zou willen adviseren is zorg dat je goed revalideerd, bij mij is er te weinig aandacht voor stabiliteits training geweest, met effect dat je niet echt stabiel loopt en snel uit je evenwicht raakt.

Voor de rest ieder mens is anders en reageert ook anders op dit soort ingrepen,belangrijkste is meer dat je er voor de volle 100% achterstaat en voorgaat.

Hulpmiddelen lenen is leuk, maar voor langere periode is aanschaf een betere optie, heb ik zelf ook gedaan, en je kunt dit onder voorwaarden wel aftrekken van je belastingaangifte (chronischziek,artrose verdwijnt immers niet).

Kan je alleen maar veel succes wensen en stel jezelf een doel waar je tijdens de revalidatie naartoe wil :ewink:
sportmannetje
Nieuw lid

Reumavorm: artose

Vorige

Keer terug naar Artrose