Gezien je leeftijd kan ik mij goed voorstellen dat je vragen hebt, Artrose is bij de grote meerderheid verbonden met mensen op leeftijd ..... dit is de grootste misvatting en je stuit op de meest wonderlijke opmerkingen.
Spreek helaas uit ervaring, bij mij begon het op mn 38 ste midden in je loopbaan en je sportieve en sociale leven.
Inmiddels is er bij mij ook in beide heupen artrose geconstateerd, vorigjaar de rechter heup vervangen voor een total hip prothese, een absolute uitkomst, je kunt eindelijk weer lopen zonder pijn.
Enige wat ik je zou willen adviseren is zorg dat je goed revalideerd, bij mij is er te weinig aandacht voor stabiliteits training geweest, met effect dat je niet echt stabiel loopt en snel uit je evenwicht raakt.
Voor de rest ieder mens is anders en reageert ook anders op dit soort ingrepen,belangrijkste is meer dat je er voor de volle 100% achterstaat en voorgaat.
Hulpmiddelen lenen is leuk, maar voor langere periode is aanschaf een betere optie, heb ik zelf ook gedaan, en je kunt dit onder voorwaarden wel aftrekken van je belastingaangifte (chronischziek,artrose verdwijnt immers niet).
Kan je alleen maar veel succes wensen en stel jezelf een doel waar je tijdens de revalidatie naartoe wil