Druk op dijbeenbot na THP

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Druk op dijbeenbot na THP

Berichtdoor Paul Surly » vr okt 10, 2014 10:20 am

Hallo medeforummers,

Ik heb op 20 aug 2014 een nieuwe linker heup gekregen.
In mijn voorsteltopic staat mijn verhaal(tje), maar specifiek ben ik benieuwd of er mensen zijn die na een (ongecementeerde) THP na de eerste 7 weken nog last hebben van enige druk op het dijbeenbot, daar waar de pen het bot in gaat. De orthopeed vond het eergisteren in ieder geval niet vreemd. De fysio zei gisteren dat er mensen zijn die daar altijd last van blijven houden.
Als ik op sta van de stoel om te lopen, dan heb ik altijd de eerste 15 seconden nog wat druk op het bot, daarna gaat lopen heel behoorlijk en hou ik dat nu zo'n 30-45 minuten prima vol. Daarna is korte rust wel prettig.
Fietsen gaat overigens prima, nog wat beperkte spierkracht, maar dat wordt langzaamaan al weer beter.
Nog een paar weken en dan hoop ik met de atb weer het bos in te gaan, eerst wat brave paden uiteraard.

Herkend iemand die druk op het bot bij start lopen?

Groet,
Paul
Paul Surly
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Re: Druk op dijbeenbot na THP

Berichtdoor afina » za okt 11, 2014 12:28 am

Hallo Paul,

Ik heb in januari van dit jaar een nieuwe heup gekregen en heb zelfs nu nog wel eens last van dat bovenbeen....voor mij klinkt het dus helemaal niet raar :wink:

Succes en ik hoop dat je snel weer boswandelingen kunt maken...
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Paul Surly » za okt 11, 2014 12:41 pm

Hallo Afina,
Ik moet geduld hebben, het is net 7 weken geleden.
Ik heb begrepen dat het wel tot een jaar kan duren voordat het echt helemaal hersteld is.
Ik ga trouwens mountainbiken in het bos, ik ben niet zo van het wandelen :) .
Paul Surly
Nieuw lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor afina » zo okt 12, 2014 1:20 am

Haha dat herken ik idd wel...je wilt zo graag weer meer willen doen dan voor de operatie.
Maar eerlijk gezegd vind ik 30 tot 45 minuten lopen 7 weken na je operatie al supersnel....

Geduld is.....

Ik hoop voor je dat je snel weer helemaal uit de voeten kunt..gun het de tijd..hoe moeilijk dat soms ook valt :wink:
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Keer terug naar Artrose