Warm houden bij opvliegers?

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Warm houden bij opvliegers?

Berichtdoor Durske » zo okt 12, 2014 3:17 pm

Hallo allen,

Ik ben 49 en zit volop in de overgang (heel fijn).
Mijn thermostaatje is kapot en soms ga ik urenlang van ijskoud naar snikheet en weer terug. Alsof je koorts hebt, maar dan hi-speed.

Het schijnt goed te zijn je gewrichten warm te houden, maar dat lukt me echt niet als ik het warm krijg.
Als ik het 's nachts warm heb, gooi ik het dekbed van me af (tig keer). Soms kan ik het na een minuutje weer verdragen (want weer koud) maar het gebeurt ook wel dat ik in slaap val en later totaal verkleumd wakker word. Ik verzin de gekste dingen als ik de warmte voel opzetten. Natuurlijk direct vestje uit en haar in een staart (want los haar is ontzettend warm), in de winter gewoon even in een t-shirtje buiten staan, met m'n blote voeten op de kouwe tegelvloer (ik loop nu nog steeds op slippers binnen en buiten, sokken en schoenen moet ik nog niet aan denken, veel te warm) handen/polsen onder de koude kraan, blote armen steeds verleggen zodat de tafel/bureau/armleuning weer koud aanvoelt en de gouden tip van een EHBO-er: koelelement uit het vriesvak onder je oksel houden, dat doen zij met mensen die een zonnesteek hebben. Kortgeleden heb ik piepklein opvouwbaar waaiertje gekregen, dat gaat overal mee en ik wapper me suf :-)

Mijn vraag aan de dames die het opwarmprobleem herkennen: hoe doen jullie dat? Als je het gevoel hebt dat je met een zwart skipak in de zon zit op een dag dat het toch al 30 graden is, hoe koel je dan een beetje af?
Durske
Lid

Reumavorm: Artrose

Re: Warm houden bij opvliegers?

Berichtdoor johanna maria » zo okt 12, 2014 4:09 pm

Hoi,
ik heb dit ook een paar keer mogen meemaken,
alsof je een eitje op je buik kunt bakken, intense hitte!
maar nu al weer een poosje rustig, had me er al wel in verdiept, mocht het weer terugkomen zou ik een homeopatisch middeltje proberen, van vogel bijv
nu koop ik alles bij mijn apotheek, dit ivm eventuele wisselwerking, maar mijn nieuwe apotheek heeft bijna geen homeopatische middeltjes meer ..
sterkte ermee, is echt heel lastig want je slaapt dan ook zo slecht...
johanna maria
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor tinus » ma okt 13, 2014 2:57 pm

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Durske » ma okt 13, 2014 4:16 pm

Dank voor de tip, Tinus, daar heb ik al een paar keer een kijkje genomen maar ik vond het zo'n Klaagmuur, pff... niks voor mij.

:-) Misschien moet ik de combinatie bikini met handschoenen eens proberen :-)
Durske
Lid

Reumavorm: Artrose

Keer terug naar Artrose