Artrose en werken

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Re: Artrose en werken

Berichtdoor GeertjeAdriana » wo jul 13, 2016 10:02 am

Hier ben ik weer. Ik schijn voor 67% ziek gemeld te zijn en ben dus verplicht om een paar uur per dag te werken. Nu ben ik bezig met diverse behandelingen en mag ik niet werken. Mijn teamleider heeft nu contact opgenomen met de Arbo. Ik had met de Arbo altijd overleg met een verpleegkundige en nu moet ik naar de bedrijfsarts.
Deze was de vorige keer heel negatief, ik kwam toen voor mijn discopathie in mijn rug en toen ik binnen kwam zei hij: hiervoor wordt je niet afgekeurd. Ik had me toen heel nog niet voorgesteld. Nu heb ik dus versleten nekwervels en hij gaat dus beslissen of ik weer moet gaan werken terwijl ik dus met de behandelingen bezig ben.
Weet iemand wat hij mag beslissen? Wat kan je wel en wat niet meer met versleten nekwervels? Is hier sowieso een verbetering mogelijk. Zonder dat ik nu werk heb ik het idee dat een burned out ook niet ver weg is.
GeertjeAdriana
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor gijsbrecht » wo jul 13, 2016 3:43 pm

Beste GeertjeAdriana.

Zeg gewoon tegen de bedrijfsarts dat je bezig bent met een herstel behandeling en dat afkeuren nog helemaal niet
aan de orde is.
En dat een paar uur werken de behandeling en de reintegratie in de weg staan.Als hij dan vind dat je wel kunt
werken hij dat duidelijk in de brief aan je werkgever moet vermelden. En dat jij vind dat dit het herstel in de weg staat.
Ook moet hij hierin vermelden dat hij de verantwoording hierover neemt.Dat hij de bevindingen van de behandelaars verwerpt.
Ook hoor je van elk consult een schrijven te krijgen van zijn voorstel aan je werkgever.

Gr. gijsbrecht.
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » do jul 14, 2016 9:22 am

Er is nu een afspraak gepland met de bedrijfsarts en aansluitend op mijn werk een afspraak met mijn teamleider en de verpleegkundige van de Arbo. Met haar had ik bij de Arbo altijd contact. Mijn teamleider heeft dus al contact(overleg van 1 uur) met haar gehad.
Ik heb het idee dat er al een plan van aanpak klaar ligt en dat de bedrijfsarts hier al van op de hoogte is.
Al met al lijkt het me een rare gang van zaken.
Ook ben ik dus in die week nog volop bezig met een behandeling.
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » za jul 16, 2016 10:00 pm

Gewoon rustig blijven GeertjeAdriana.

Niet denken dat iedereen tegen je samenspant.
Volg hun raad gewoon op en doe je best,maar wanneer je je pijn grens overschrijd dan stop je
en meld je je af.
En zeg je dat je moet stoppen in het belang van je gezondheid.En dat verder gaan je re-integratie belemmerd.
Probeer een goed kontakt met je werkgever te houden en vertel hem gewoon dat het zo niet gaat.
Het is namelijk zo dat zei verantwoordelijk zijn voor je gezondheid.En als ze dat in de weg staan het ze in plaats van 2 jaar 3 jaar kan kosten
aan gaande ziektewet.Omdat ze niet goed zijn omgegaan met je ziekte.

Veel sterkte gewenst !

Gr, Gijsbrecht.
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » do sep 01, 2016 10:21 am

Inmiddels vele behandelingen verder en eigenlijk heeft niets geholpen. Ik blijk dus cervicaal radiculair syndroom te hebben.
Dit gaat nooit meer over en is weinig aan te doen. Ik ga binnenkort weer volledig werken maar eerst had ik een reistijd van een kwartier per dag en nu een uur omdat ons kantoor is verhuisd. Ik heb dan voorgesteld om iets andere werktijden te krijgen zodat ik het langer vol kan houden helaas mijn teamleider wil niet meewerken ook niet dat ik beter wat vaker thuis kan werken zodat ik ook niet een uur hoef te reizen omdat auto rijden ook vermoeiend is. Al mijn andere collega's werken ook een dag of 2 in de week thuis. Maar ze wil nergens aan meewerken.
Hoe zou ik haar nu kunnen overtuigen dat ik graag wil werken maar dat zij dan ook wat tegemoet moet komen.
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » zo sep 04, 2016 9:54 pm

Hallo GeertjeAdriana.

Dat is niet zo mooi!
Is het niet mogelijk door een operatie het probleem te verhelpen?
Heb namelijk gelezen dat dit mogelijk is.
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » za sep 24, 2016 11:06 am

Gisteren naar het ziekenhuis geweest en er is helaas niet veel meer aan te doen. Ik heb dus Cervicaal radiculair syndroom.
Ook moet ik binnenkort onderzocht worden vanwege pijn in mijn benen. De neuroloog denkt aan zenuwpijn.
Mijn teamleider begon gelijk over afkeuren maar ik ben pas vanaf april in de ziektewet en ik werk al enige tijd vanuit thuis een flink aantal uur.
Ik denk ook niet dat ik voor deze aandoening afgekeurd ga worden en ik hoef toch niet eerder gekeurd te worden?
Je mag toch 2 jaar ziek zijn?
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor gijsbrecht » za sep 24, 2016 10:48 pm

Maak je niet ongerust GeertjeAdriana.
Eerst moet je werkgever kunnen aantonen dat er geen mogelijkheid is voor je , om andere of herleide werkzaamheden
te doen. Je werkt nu gedeeltelijk thuis prima dit heet 1e spoor.Je werkgever heeft meer zorgen dan jij hoor!
Na 1 jaar krijg je een arbeidsdeskundigonderzoek door een onafhankelijk persoon die je werkgever moet betalen.
Deze kijkt wat je kan doen bij je huidige werkgever.Geeft deze aan dat er niets is dan moet je werkgever het 2e spoor traject opstarten
met behulp van deze persoon om te kijken of je elders iets kan doen. Ook dit moet je werkgever betalen.
Laat je niet in een hoek drijven en onderteken nooit iets en laat je niet afkopen.Het meeste gaat naar de belasting.
Je werkgever moet bij het UWV aan tonen dat ze alles hebben gedaan om je alternatief werk te hebben aangeboden.Zo niet
dan krijgen ze nog een straf jaar erbij dus 3 jr. door betalen. Natuurlijk is het beste dat je met je werkgever tot een goed alternatief
voor je werkzaamheden kan komen zodat je kan blijven werken of een andere functie kan krijgen.
Het afkeuren gaat idd niet zomaar.
Hopelijk kan je door rust en minder stress tot een beter functioneren van je werkzaamheden komen en dit zal ook je gezondheid ten goede komen.
Sterkte en laat je niet gek maken.

Mvg. Gijsbrecht.
gijsbrecht
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » zo sep 25, 2016 10:18 am

Dank je wel voor je snelle reactie!
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor GeertjeAdriana » za okt 15, 2016 10:58 am

Inmiddels bij de bedrijfsarts geweest en vanaf 1 november moet ik weer volledig gaan werken.
In mijn geval is dit 21 uur en dat verdeel ik over 4 dagen. Ik heb vanwege een reorganisatie nu ook één uur reistijd per dag en dat was eerst 15 minuten.
Ik zie er vreselijk tegenop. Ik heb dus een versleten nek en deze week moet ik door een scan omdat ik erge zenuwpijn heb en dit komt waarschijnlijk uit mijn rug.
Mijn ruggenwervels zijn ook versleten. Ik ga dus wel proberen om weer te gaan werken maar ik werk nu 3 1/2 uur per dag en ook 4 dagen en ik hoef twee dagen niet naar kantoor maar mag thuis werken. Ik heb erge pijn, mijn nek zit vast en mijn arm krijg ik niet omhoog. Ook kan ik bijna niet lopen en zeker de trap niet op. Ook zitten is erg pijnlijk.
Dus die 21 uur wordt erg zwaar. Maar die bedrijfsarts zei in iedere zin dat als ik het niet ging volhouden, ik niet moest rekenen om afgekeurd te worden. Want ik werk maar 21 uur en dan zou ik dit moeten kunnen volhouden.
Is dit nu waar? Ik word er zo onzeker van. Ik kan met zoveel pijn toch niet blijven werken en moet je bijna dood zijn om in aanmerking te komen voor en uitkering?
Wie heeft hier ervaring mee?
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor Dani- » za okt 15, 2016 1:43 pm

Wat niet kan, dat kan niet. Vind het nogal wat dat je meer moet gaan werken, ondanks dat je zelf aangeeft dat het niet lukt.
En afgekeurd worden, dat gebeurt nog steeds, ik ben in 2015 volledig afgekeurd.

Niet onzeker worden, maar duidelijk aangeven dat het niet gaat. Iedereen kan willen wat hij wil maar jij moet leven met pijn. Ik zou stevig op mijn strepen gaan staan, vraag desnoods je behandelend arts om hulp!

Sterkte!
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor GeertjeAdriana » ma okt 24, 2016 11:54 am

Ik zit met zoveel vragen en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Volgende week moet ik dus weer volledig gaan werken maar ik heb heel veel pijn.
Ik kan mijn arm bijna niet omhoog krijgen ook heb ik veel pijn in mijn rug en kan ik de trap bijna niet oplopen.
Stel nu dat ik het twee weken vol ga houden en me dan weer ziek moet melden wat zijn dan de gevolgen?
Is dit dan een nieuwe ziekmelding of hoort dit nog bij deze ziekmelding. Het is allemaal zo oneerlijk, ik word ook erg tegengewerkt door mijn leidinggevende.
Als ik een arts of tandarts bezoek moet ik dat in mijn eigen tijd doen of anders extra voor werken. Advies van Arbo is af ten toe thuis werken maar mijn leidinggevende wilt dit liever niet en ze wilt de dag bepalen wanneer ik thuis werk, terwijl het beter is dat ik dat zelf aangeef. Ik weet zelf wel wanneer de pijn erger is.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor Wrenchman » ma okt 24, 2016 9:02 pm

Werk je straks fulltime? Dan heb je toch echt rechten wat betreft artsbezoek.
Het is inderdaad wenselijk dat je dit zoveel mogelijk buiten werktijd doet. Ben je bijvoorbeeld 1 middag vrij, is het gebruikelijk om die middag naar de dokter te gaan.
Als dit allemaal niet kan, staat in je CAO welke rechten je hebt. Ik val bijvoorbeeld onder een CAO waarbij de eerste 8 uur per jaar artsbezoek door de werkgever vergoed worden. De rest mag ik zelf uit mijn verlofrecht vergoeden. Hierbij geldt dat de werkgever alleen de uren kan inhouden die bovenwettelijk zijn. De wettelijke uren kan men niet aankomen.
Zo heb ik al eens 19 uur vakantie moeten inleveren en dat is heel, heel zuur als je slechts 192 uur per jaar hebt. Zeker omdat je een arts bezoekt in de hoop beter te worden en te kunnen blijven functioneren.

Zul jij deze week misschien nog even langs de huisarts moeten en dit verhaal voorleggen? Al is het alleen maar zodat je gehoord bent?
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor GeertjeAdriana » wo okt 26, 2016 7:28 am

Ik wilde eigenlijk ook weten hoe het zit met een ziekmelding. Ik ga vanaf 1 november weer werken en stel dat ik na twee weken het niet vol ga houden.
Is dit dan een nieuwe ziekmelding of tellen die dagen bij de oude ziekmelding?
GeertjeAdriana
Lid

Berichtdoor Simone_75 » wo okt 26, 2016 11:49 am

Bij ons is het zo dat als je je binnen 5 of 6 wkn (weet het niet exact) na je laatste ziekmelding weer ziek meldt, dit onder hetzelfde verzuimdossier valt. Ik weet niet of hier wettelijke regels voor zijn, of dat het per organisatie of cao verschilt.
Simone_75
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Artrose