Chondroitine van runderen beter?

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Chondroitine van runderen beter?

Berichtdoor mariamaria » za okt 18, 2014 6:13 pm

Hallo iedereen, helaas moet ik mij hier ook melden.
Afgelopen week heel onverwachts de diagnose artrose van de rug gekregen, de neuroloog was niet erg medewerkzaam wat uitleg en gevolg en mogelijkheden aan gaat en zelf was ik eigenlijk even uit het lood geslagen door deze diagnose, er werd nml een hernia verwacht. Als ik het goed heb begrepen heb ik op meerdere plaatsen vernauwing van een kanaal in mijn rug, bij nazoeken op internet kom ik dan uit op een stenose, dat woord is echter niet genoemd door de neuroloog, die had het alleen maar over artrose en wees daarbij naar de achterkant van de wervelkolom, terwijl stenose juist aan de binnenkant van de wervels zit ?
Naast een second opinion van iemand die hopenlijk wat spraakzamer is, ben ik nu zelf alvast op zoek naar eventuele supplementen die zouden kunnen helpen, en kwam uit op glucosamine, msm en chondroitine.
Op dit forum kwam ik een (oude) reactie tegen van iemand die beweerde dat runder chondroitine beter zou zijn dan bijv van haaien. Maar ik kan geen 1 samengesteld supplement vinden, waarin runder chondroitine verwerkt zit. Weet iemand hoe of wat?
Of bij welk merk en/of supplement hebben jullie baat?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
mariamaria
Lid

Reumavorm: artrose/ stenose

Re: Chondroitine van runderen beter?

Berichtdoor rianne55 » di nov 25, 2014 9:44 pm

Ik koop ze altijd bij de tuinen. Vaak zijn ze voor de helft van de prijs. Ik weet niet waar ze van gemaakt zijn,maar ze helpen mij goed.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Keer terug naar Artrose